Općinske službe za upravu vrše upravne, stručne i druge poslove u okviru prava i dužnosti Općine u oblastima za koje su obrazovane izuzev poslova koji su ustavom i zakonom stavljeni u nadležnost drugih organa.
Općinski načelnik utvrđuje organizaciju službi za upravu i drugih službi u skladu sa zakonom.
U ostvarivanju poslova uprave i samouprave utvrđenih zakonom, općinske službe za upravu u okviru svoje nadležnosti prate stanje u oblastima za koje su obrazovane, a naročito provođenje utvrđene politike, izvršenju i obezbjeđenju izvršenja zakona, drugih propisa i općih akata, prate stanje i pokreću inicijative za rješavanje pitanja u oblastima za koje su obrazovane, rješavaju u upravnim stvarima, vrše upravni nadzor i druge upravne poslove, pripremaju propise i vrše stručne i druge poslove za Općinsko vijeće i Općinskog načelnika.
ORGANIZACIJA OPĆINSKE UPRAVE
Za vršenje upravnih i stručnih poslova kao i drugih poslova Općine Tešanj osnivaju se službe za upravu kao i stručne, tehničke i druge zajedničke ili samostalne službe i druga tijela, i to:
- Služba za društvene djelatnosti i investicije, koju čine tri odjeljenja
- Služba za finansije, privredu, komunalne i inspekcijske poslove, koju čine četiri odjeljenja
- Služba za katastar, urbanizam i imovinsko-pravne poslove, koju čine tri odjeljenja
- Služba civilne zaštite, koju čine tri odjeljenja
- Služba za boračko-invalidsku zaštitu i opću upravu, koju čine tri odjeljenja
- Služba za internu reviziju
kroz odjeljenja vrše sljedeće poslove:
- Odjeljenje za društvene djelatnosti
- izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona, drugih propisa i općih akata nadležnih organa i institucija BiH, Federacije, Kantona i Općine iz oblasti društvenih djelatnosti,
- koordinira i vrši nadzor nad radom MZ-a i predlaže potrebne mjere Općinskom načelniku,
- obavlja upravljački nadzor nad zakonitošću rada javnih ustanova kojima je osnivač Općina, te im daje upute za rad,
- rješava u upravnim stvarima u oblasti društvenih djelatnosti,
- vrši saradnju sa udruženjima građana i fondacijama,
- izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona i drugih propisa iz oblasti brige o djeci,
- provođenje postupka općinskih stipendija,
- poslove iz oblasti obrazovanja, odgoja, kulture, kulturno-historijski spomenika, fizičke kulture, sporta, zdravstva, i provodi utvrđenu politiku u tim oblastima iz nadležnosti općine,
- vrši popis i vodi evidenciju o raseljenim licima i izbjeglicama,
- vodi aktivnosti na izradi projekata za kandidovanje vanjskim izvorima finansiranja
- uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
- vrši i druge poslove iz društvenih djelatnosti.
- Odjeljenje za investicije
- priprema programa izrade projektne dokumentacije i izgradnje infrastrukture i drugih objekata,
- planira i priprema dugoročnu projekciju kapitalnih projekata,
- realizacija projekata infrastrukture (liste kapitalnih projekata),
- vrši praćenje realizacije dugoročnih projekata,
- projekat WATSAN,
- kandiduje programe ka višim institucijama vlasti i potencijalnim donatorima i kreditorima,
- uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
- obrađuje aplikacije koje otvaraju mogućnost korištenja sredstava namijenjenih poboljšanju infrastrukture i ekološke zaštite,
- vrši koordinaciju sa odabranim nadzornim organom na realizaciji projekata u nadležnosti Općine,
- kreira i ažurira bazu podataka za potrebe planiranja razvoja pravi izvještaje o realizaciji istih, vrši i druge poslove iz oblasti investiranja.
- Odjeljenje za zajedničke poslove
- vrši snabdijevanje sa kancelarijskim, potrošnim i drugim materijalima,
- vrši fizičko obezbjeđenje objekta,
- uspostava veza sa spoljnim saradnicima,
- vrši dostavu pošte,
- vrši i druge pomoćno-tehničke poslove.
kroz odjeljenja vrši sljedeće poslove:
- Odjeljenje za finansije
- planira i priprema dugoročnu projekciju budžeta,
- izrada i izvršavanje budžeta Općine, privremenog finansiranja i rebalansa,
- finansijsko izvještavanje i vođenje finansijskih evidencija,
- fakturisanje i praćenje naplate po fakturama i drugim potraživanjima,
- praćenje ostvarenja i ubiranja javnih prihoda uz predlaganje mjera za poboljšanje i uvećanje,
- praćenje namjenskog trošenja sredstava budžeta,
- izrada godišnjeg obračuna/završnog računa,
- obavlja poslove blagajne, likvidature, obračuna plata i naknada, obračun poreza i doprinosa, vodi knjigovodstvene evidencije prihoda i rashoda budžeta (analitika i sintetika),
- prati tokove finansijskih sredstava po osnovu evidencije općinske imovine,
- vodi posebne evidencije o dugovanju i potraživanju,
- vodi evidenciju o stanju aktivnih sredstava depozitnih računa,
- organizuje godišnji popis sredstava i usaglašavanje stvarnog stanja sa knjigovodstvenim.
- Odjeljenje za privredu
- vođenje upravnih postupaka u oblasti privrede (odobrenja za rad: obrt, trgovina, ugostiteljstvo, prijevoz, proizvodnja, usluge) i vođenje službenih evidencija,
- vođenje upravnih postupaka u oblasti vodoprivrede,
- poslovi u oblasti izdavanja radnih knjižica,
- obavlja upravljački nadzor nad zakonitošću rada javnih preduzeća kojima je osnivač Općina, te im daje upute za rad,
- unapređenje odnosa između javnog i privatnog sektora (stvaranje povoljnog poslovnog ambijenta),
- predlaže mjere podsticanja razvoja poduzetništva i podrške privrednim aktivnostima,
- prezentacija potencijalnim investitorima za podsticaje otvaranja novih radnih mjesta,
- izrada ekonomskih analiza u oblasti privrede i poslovi statistike,
- razvoj poljoprivrede i podsticaja u saradnji sa poljoprivrednim proizvođačima,
- korištenje poljoprivrednih resursa (registar proizvođača, zemljišta, kultura i stočnog fonda),
- uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
- razvoj turističkih resursa Općine.
- Odjeljenje za komunalne poslove
- rješava o upravnim stvarima u putnoj i komunalnoj oblasti,
- razrez i ubiranje naknada za korištenje građevinskog zemljišta,
- priprema programa mjera za poboljšanje kvaliteta komunalnih usluga,
- zaštita i očuvanje čovjekove okoline (ugroženost i unapređenje zaštite),
- održavanje putnih i komunalnih objekata i uređaja,
- uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
- vrši uređenje i regulisanje putne mreže i saobraćaja na području Općine,
- obilježavanje ulica, trgova i zgrada.
- Odjeljenje za inspekcijske poslove
- vrši inspekcijske preglede iz nadležnosti općinskih inspekcija koje su organizovane u sastavu Odjeljenja,
- poduzima upravne i druge mjere u obavljanju inspekcijskog nadzora,
- donosi programe i planove obavljanja inspekcijskog nadzora,
- vodi evidenciju o obavljanju inspekcijskog nadzora, o inspektorima i službenim iskaznicama,
- podnosi izvještaj o svom radu rukovodiocu Službe i Općinskom načelniku,
- vodi Registar prekršajne evidencije,
- obavlja i druge upravne i stručne poslove odredene federalnim, kantonalnim i općinskim propisima.
Služba za internu reviziju
Služba za internu reviziju vrši poslove:
- identifikovanja, procjene i upravljanja rizikom,
- usaglašenosti poslovanja sa zakonima i drugim propisima, uputstvima za rad, internim aktima i ugovorima,
- tačnosti, pouzdanosti i potpunosti finansijskih i drugih poslovnih informacija,
- efikasnosti, efektivnosti i ekonomičnosti poslovanja,
- zaštiti sredstava i informacija, i
- davanja preporuka za poboljšanje sistema interne finansijke kontrole.
Interna revizija je aktivost na unapređenju rada, u cilju poboljšanja upravljanja i rukovođenja u Općini. Zadatak interne revizije je da vrši preglede u oblastima gdje postoje najviši rizici, da provjeri usaglašenost poslovanja sa propisima i tačnost finansijskih informacija, da zaštiti sredstva i imovinu Općine i da obavezu odgovornom licu da prati provedbu datih preporuka za poboljšanje kontrolnih aktivnosti.
Služba za internu reviziju je samostalna organizaciona jedinica i funkcionalno nezavisna što podrazumjeva da revizori ne mogu biti uključeni u izvršavanje drugih poslova, osim savjetodavnih usluga vezanih za provođenje revizije. Izvještaj o radu dostavlja Načelniku i Centralnoj harmonizacijskoj jedinici FBiH.
kroz odjeljenja vrši sljedeće poslove:
- Odjeljenje za geodetske poslove i katastar
- održavanje premjera i katastra zemljišta,
- utvrđivanje i snimanje nastalih promjena na zemljištu i objektima koji su od uticaja na podatke katastra zemljišta,
- provođenje utvrđenih promjena u bazi podataka katastra zemljišta korištenjem softvera katastar,
- vrši izdavanje podataka iz katastra zemljišta i katastra komunalnih uređaja,
- izdaje uvjerenja iz oblasti katastra zemljišta i katastra komunalnih uređaja,
- izrađuje programe i izvještaje iz oblasti katastra zemljišta i katastra komunalnih uređaja,
- daje stručno mišljenje iz oblasti katastra zemljišta i katastra kounalnih uređaja u postupcima drugih organa i službi,
- vrši i druge poslove iz oblasti geodezije,
- vodi zbirnu tehničku evidenciju nadzemnih i podzemnih komunalnih uređaja,
- vrši i druge poslove iz oblasti katastra.
- Odjeljenje za imovinsko-pravne poslove
- najsloženije upravno rješavanje u oblasti imovinsko pravnih odnosa na nekretninama a naročito u postupcima preuzimanja i dodjele građevinskog zemljišta, postupcima eksproprijacije i uzurpacije državnog zemljišta,
- provodi sve radnje u upravnom postupku privatizacije, nacionalizacije, denacionalizacije, povrat napuštene imovine,
- priprema rješenja iz oblasti katastra nekretnina,
- privremeno korištenje javnih površina,
- izdaje uvjerenja iz evidencija koje se vode u odjeljenju,
- izrađuje programe i izvještaje iz imovinsko-pravne oblasti
- vrši i druge poslove iz oblasti imovinsko pravne problematike.
- Odjeljenje za urbanizam i prostorno planiranje
- izrada godišnjih i drugih programa i aktivnosti u oblasti urbanizma prostornog planiranja i građevinarstva,
- vrši izdavanje urbanističke saglasnosti, odobrenja za građenje i upotrebu objekata koji se grade na teritoriji općine,
- vrši poslove upravnog rješavanja iz svoje nadležnosti,
- vrši davanje stručnog mišljenja na planske akte,
- vrši druge poslove iz oblasti urbanizma,
- provodi propise iz oblasti prostornog uređenja,
- prati stanje u oblasti prostornog planiranja te predlaže mjere za uklanjanje uočenih nedostataka,
- rješava o upravnim stvarima iz svoje nadležnosti, vodi propisane službene evidencije i izdaje uvjerenja o činjenicama na osnovu tih evidencija,
- vrši druge poslove iz oblasti prostornog planiranja.
u okviru svog djelokruga vrši sljedeće poslove:
- Odjeljenje za civilnu zaštitu
- organizira, priprema i provodi zaštitu i spašavanje na području općine,
- učestvuje u izradi i predlaže općinskom načelniku procjenu ugroženosti od prirodnih i drugih nesreća za područje općine,
- priprema program zaštite i spašavanja od prirodnih i drugih nesreća u općini,
- učestvuje u izradi i predlaže općinskom načelniku plan zaštite i spašavanja od prirodnih i drugih nesreća u općini,
- organizira, izvodi i prati realizaciju obuke građana na provođenju lične i uzajamne zaštite,
- organizira i koordinira provođenje mjera zaštite i spašavanja, predlaže program samostalnih vježbi i izrađuje elaborat za izvođenje vježbi civilne zaštite u općini,
- vrši popunu ljudstvom štabova civilne zaštite, službi zaštite i spašavanja i jedinica civilne zaštite i određuje povjerenike civilne zaštite i osigurava njihovo opremanje materijalno- tehničkim sredstvima, te organizira, izvodi i prati realizaciju njihove obuke,
- vrši osmatranje, obavještavanje i uzbunjivanje,
- vodi propisane evidencije,
- priprema propise u oblasti zaštite i spašavanja u skladu sa zakonom i drugim propisima i općim aktima.
- Odjeljenje zaštite od požara i vatrogastva – profesionalna vatrogasna jedinica
- preduzima odgovarajuće mjere i aktivnosti na organizaciji i provođenju zaštite od požara i vatrogastva na području općine,
- obavlja stručne i druge poslove koji se odnose na organizovanje profesionalne vatrogasna jedince općine,
- učestvuje u izradi Procjene i Plan zaštite od požara općine i osigurava njegovu realizaciju u saradnji sa službama za upravu Općine,
- planira i osigurava provođenje obuke i stručno osposobljavanje i usavršavanje pripadnika vatrogasne jedinice iz tačke 2. i drugih lica koja se bave poslovima vatrogastva,
- pruža stručnu i drugu pomoć dobrovoljnim vatrogasnim društvima,
- ostvaruje saradnju sa pravnim licima u kojima su osnovane vatrogasne jedinice,
- ostvaruje saradnju sa profesionalnim vatrogasnim jedinicama susjednih općina u pitanjima od zajedničkog interesa za zaštitu od požara i vatrogastva,
- vrši i druge poslove iz oblasti zaštite od požara i vatrogastva koji su zakonom, kantonalnim propisom i odlukom Općinskog vijeća i drugim propisima stavljeni u njenu nadležnost.
- Odjeljenje za održavanje
- vrši obezbjeđenje organa sa potrošnim i drugim materijalima,
- održavanje čistoće,
- vrši i druge pomoćno-tehničke poslove.
kroz odjeljenja vrši slijedeće poslove:
- Odjeljenje za boračko-invalidsku zaštitu
- izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona i drugih propisa u oblasti boračko-invalidske zaštite, provodi utvrđenu politiku i prati stanje u toj oblasti,
- rješava o upravnim stvarima iz svoje nadležnosti, vodi propisane službene evidencije i izdaje uvjerenja o činjenicama na osnovu tih evidencija,
- stara se o socijalno statusnim pitanjima porodica šehida, palih boraca, ratnih vojnih invalida i demobilisanih boraca i članova njihovih porodica,
- obavlja finansijsko-materijalne poslove iz oblasti boračke i invalidske zaštite u okviru federalnih, kantonalnih i općinskih propisa,
- vodi evidenciju i obavlja poslove za zaštitu boraca NOR-a, vojnih invalida i članova njihovih porodica,
- izrađuje planove i programe rada u oblasti boračko-invalidske zaštite,
- pruža pravnu i drugu stručnu pomoć članovima porodica šehida, palih boraca i ratnih vojnih invalida,
- koordinira sa humanitarnim organizacijama čiji se djelokrug veže za službu,
- rješava pojedinačne zahtjeve socijalnih potreba građana: jednokratne pomoći, stambeno zbrinjavanje, prehrambeni paketi
- vrši i druge poslove iz oblasti boračko-invalidske zaštite u skladu sa zakonom.
- Odjeljenje opće uprave
- izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona, drugih propisa i općih akata u oblasti opće uprave,
- vodi propisane službene evidencije i izdaje uvjerenja na osnovu tih evidencija,
- provodi propise iz oblasti kancelarijskog poslovanja,
- vrši poslove pisarnice i arhive,
- poslove ovjere potpisa, prepisa i rukopisa,
- poslove pravne pomoći,
- radi na primjeni zakona i propisa iz oblasti matičnih evidencija,
- prati i izvršava zakone i druge propise u matičnoj oblasti, postupa po zahtjevima građana za naknadne upise činjenica iz matičnih knjiga,
- rješavanje upravnih stvari u prvostepenom postupku iz oblasti građanskih prava,
- organizira i vodi poslove matičara, vođenje matičnih knjiga, evidencije državljana,
- organizira i koordinira rad mjesnih ureda, jedinstvene prijemne kancelarije i poslove šalter sale.
- Stručni Odjel Općine
- učestvuje u pripremanju i organizovanju sjednica Vijeća i njegovih radnih tijela,
- učestvuje u pripremanju programa i planova rada Vijeća i njegovih radnih tijela,
- vrši snimanje sjednica Vijeća, vođenja evidencije i pripreme Službenog glasnika Općine,
- administriranje i održavanje informacionog sistema Općine,
- planiranje, realizacija i održavanje baza podataka za općinske organe uprave,
- poslovi planiranja i izrade aplikacija, informacionih sistema i tehnologija,
- planiranje i projektovanje informacionih sistema i baza podataka i automatska obrada podataka,
- projektovanje, izrada, administriranje i održavanje Internet stranice Općine,
- backup – elektronsko arhiviranje podataka,
- poslovi informisanja (internog i javnog), odnosi sa javnošću i medijima,
- medijsko praćenje protokolarnih događaja iz rada Općinskog vijeća i Općinskog načelnika,
- uređenje publikacija i drugih informativnih sadržaja iz domena rada Općine,
- prati i primjenjuje propise iz oblasti radnih odnosa,
- ostvaruje saradnju sa Agencijom za državnu službu, zavodima, fondovima, i drugim organima čija je djelatnost vezana za radne odnose,
- vrši stručne i administrativne poslove za potrebe prvostepene i drugostepene disciplinske komisije,
- predlaže program edukacije uposlenih unutar organa uprave, prati realizaciju i izvještava o istom, prati razvoj uposlenih i planira potrebne edukacije,
- vrši i druge poslove iz nadležnosti Vijeća i Općinskog načelnika.
RUKOVOĐENJE OPĆINSKIM SLUŽBAMA
Općinski načelnik obavlja poslove u skladu sa Ustavom Federacije Bosne i Hercegovine, Ustavom Zeničko-dobojskog kantona, Zakona o organizaciji uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine, Zakona o principima lokalne samouprave u Federaciji BiH, Statutom Općine Tešanj i drugim propisima.
Za rukovođenje općinskim službama Općinski načelnik ovlašćuje pomoćnike Općinskog načelnika.