Općinske službe

Općinske službe za upravu vrše upravne, stručne i druge poslove u okviru prava i dužnosti Općine u oblastima za koje su obrazovane izuzev poslova koji su ustavom i zakonom stavljeni u nadležnost drugih organa.

Općinski načelnik utvrđuje organizaciju službi za upravu i drugih službi u skladu sa zakonom.

U ostvarivanju poslova uprave i samouprave utvrđenih zakonom, općinske službe za upravu u okviru svoje nadležnosti prate stanje u oblastima za koje su obrazovane, a naročito provođenje utvrđene politike, izvršenju i obezbjeđenju izvršenja zakona, drugih propisa i općih akata, prate stanje i pokreću inicijative za rješavanje pitanja u oblastima za koje su obrazovane, rješavaju u upravnim stvarima, vrše upravni nadzor i druge upravne poslove, pripremaju propise i vrše stručne i druge poslove za Općinsko vijeće i Općinskog načelnika.

ORGANIZACIJA OPĆINSKE UPRAVE

Za vršenje upravnih i stručnih poslova kao i drugih poslova Općine Tešanj osnivaju se službe za upravu kao i stručne, tehničke i druge zajedničke ili samostalne službe i druga tijela, i to:

  1. Služba za društvene djelatnosti i investicije, koju čine tri odjeljenja
  2. Služba za finansije, privredu, komunalne i inspekcijske poslove, koju čine četiri odjeljenja
  3. Služba za katastar, urbanizam i imovinsko-pravne poslove, koju čine tri odjeljenja
  4. Služba civilne zaštite, koju čine tri odjeljenja
  5. Služba za boračko-invalidsku zaštitu i opću upravu, koju čine tri odjeljenja
  6. Služba za internu reviziju

 

Služba za društvene djelatnosti i investicije

kroz odjeljenja vrše sljedeće poslove:

  1. Odjeljenje za društvene djelatnosti
  • izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona, drugih propisa i općih akata nadležnih organa i institucija BiH, Federacije, Kantona i Općine iz oblasti društvenih djelatnosti,
  • koordinira i vrši nadzor nad radom MZ-a i predlaže potrebne mjere Općinskom načelniku,
  • obavlja upravljački nadzor nad zakonitošću rada javnih ustanova kojima je osnivač Općina, te im daje upute za rad,
  • rješava u upravnim stvarima u oblasti društvenih djelatnosti,
  • vrši saradnju sa udruženjima građana i fondacijama,
  • izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona i drugih propisa iz oblasti brige o djeci,
  • provođenje postupka općinskih stipendija,
  • poslove iz oblasti obrazovanja, odgoja, kulture, kulturno-historijski spomenika, fizičke kulture, sporta, zdravstva, i provodi utvrđenu politiku u tim oblastima iz nadležnosti općine,
  • vrši popis i vodi evidenciju o raseljenim licima i izbjeglicama,
  • vodi aktivnosti na izradi projekata za kandidovanje vanjskim izvorima finansiranja
  • uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
  • vrši i druge poslove iz društvenih djelatnosti.
  1. Odjeljenje za investicije
  • priprema programa izrade projektne dokumentacije i izgradnje infrastrukture i drugih objekata,
  • planira i priprema dugoročnu projekciju kapitalnih projekata,
  • realizacija projekata infrastrukture (liste kapitalnih projekata),
  • vrši praćenje realizacije dugoročnih projekata,
  • projekat WATSAN,
  • kandiduje programe ka višim institucijama vlasti i potencijalnim donatorima i kreditorima,
  • uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
  • obrađuje aplikacije koje otvaraju mogućnost korištenja sredstava namijenjenih poboljšanju infrastrukture i ekološke zaštite,
  • vrši koordinaciju sa odabranim nadzornim organom na realizaciji projekata u nadležnosti Općine,
  • kreira i ažurira bazu podataka za potrebe planiranja razvoja pravi izvještaje o realizaciji istih, vrši i druge poslove iz oblasti investiranja.
  1. Odjeljenje za zajedničke poslove
  • vrši snabdijevanje sa kancelarijskim, potrošnim i drugim materijalima,
  • vrši fizičko obezbjeđenje objekta,
  • uspostava veza sa spoljnim saradnicima,
  • vrši dostavu pošte,
  • vrši i druge pomoćno-tehničke poslove.

 

Služba za finansije, privredu, komunalne i inspekcijske poslove

kroz odjeljenja vrši sljedeće poslove:

  1. Odjeljenje za finansije
  • planira i priprema dugoročnu projekciju budžeta,
  • izrada i izvršavanje budžeta Općine, privremenog finansiranja i rebalansa,
  • finansijsko izvještavanje i vođenje finansijskih evidencija,
  • fakturisanje i praćenje naplate po fakturama i drugim potraživanjima,
  • praćenje ostvarenja i ubiranja javnih prihoda uz predlaganje mjera za poboljšanje i uvećanje,
  • praćenje namjenskog trošenja sredstava budžeta,
  • izrada godišnjeg obračuna/završnog računa,
  • obavlja poslove blagajne, likvidature, obračuna plata i naknada, obračun poreza i doprinosa, vodi knjigovodstvene evidencije prihoda i rashoda budžeta (analitika i sintetika),
  • prati tokove finansijskih sredstava po osnovu evidencije općinske imovine,
  • vodi posebne evidencije o dugovanju i potraživanju,
  • vodi evidenciju o stanju aktivnih sredstava depozitnih računa,
  • organizuje godišnji popis sredstava i usaglašavanje stvarnog stanja sa knjigovodstvenim.
  1. Odjeljenje za privredu
  • vođenje upravnih postupaka u oblasti privrede (odobrenja za rad: obrt, trgovina, ugostiteljstvo, prijevoz, proizvodnja, usluge) i vođenje službenih evidencija,
  • vođenje upravnih postupaka u oblasti vodoprivrede,
  • poslovi u oblasti izdavanja radnih knjižica,
  • obavlja upravljački nadzor nad zakonitošću rada javnih preduzeća kojima je osnivač Općina, te im daje upute za rad,
  • unapređenje odnosa između javnog i privatnog sektora (stvaranje povoljnog poslovnog ambijenta),
  • predlaže mjere podsticanja razvoja poduzetništva i podrške privrednim aktivnostima,
  • prezentacija potencijalnim investitorima za podsticaje otvaranja novih radnih mjesta,
  • izrada ekonomskih analiza u oblasti privrede i poslovi statistike,
  • razvoj poljoprivrede i podsticaja u saradnji sa poljoprivrednim proizvođačima,
  • korištenje poljoprivrednih resursa (registar proizvođača, zemljišta, kultura i stočnog fonda),
  • uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
  • razvoj turističkih resursa Općine.
  1. Odjeljenje za komunalne poslove
  • rješava o upravnim stvarima u putnoj i komunalnoj oblasti,
  • razrez i ubiranje naknada za korištenje građevinskog zemljišta,
  • priprema programa mjera za poboljšanje kvaliteta komunalnih usluga,
  • zaštita i očuvanje čovjekove okoline (ugroženost i unapređenje zaštite),
  • održavanje putnih i komunalnih objekata i uređaja,
  • uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
  • vrši uređenje i regulisanje putne mreže i saobraćaja na području Općine,
  • obilježavanje ulica, trgova i zgrada.
  1. Odjeljenje za inspekcijske poslove
  • vrši inspekcijske preglede iz nadležnosti općinskih inspekcija koje su organizovane u sastavu Odjeljenja,
  • poduzima upravne i druge mjere u obavljanju inspekcijskog nadzora,
  • donosi programe i planove obavljanja inspekcijskog nadzora,
  • vodi evidenciju o obavljanju inspekcijskog nadzora, o inspektorima i službenim iskaznicama,
  • podnosi izvještaj o svom radu rukovodiocu Službe i Općinskom načelniku,
  • vodi Registar prekršajne evidencije,
  • obavlja i druge upravne i stručne poslove odredene federalnim, kantonalnim i općinskim propisima.

 

Služba za internu reviziju

Služba za internu reviziju vrši poslove:

  • identifikovanja, procjene i upravljanja rizikom,
  • usaglašenosti poslovanja sa zakonima i drugim propisima, uputstvima za rad, internim aktima i ugovorima,
  • tačnosti, pouzdanosti i potpunosti finansijskih i drugih poslovnih informacija,
  • efikasnosti, efektivnosti i ekonomičnosti poslovanja,
  • zaštiti sredstava i informacija, i
  • davanja preporuka za poboljšanje sistema interne finansijke kontrole.

Interna revizija je aktivost na unapređenju rada, u cilju poboljšanja upravljanja i rukovođenja u Općini. Zadatak interne revizije je da vrši preglede u oblastima gdje postoje najviši rizici, da provjeri usaglašenost poslovanja sa propisima i tačnost finansijskih informacija, da zaštiti sredstva i imovinu Općine i da obavezu odgovornom licu da prati provedbu datih preporuka za poboljšanje kontrolnih aktivnosti.

Služba za internu reviziju je samostalna organizaciona jedinica i funkcionalno nezavisna što podrazumjeva da revizori ne mogu biti uključeni u izvršavanje drugih poslova, osim savjetodavnih usluga vezanih za provođenje revizije. Izvještaj o radu dostavlja Načelniku i Centralnoj harmonizacijskoj jedinici FBiH.

 

Služba za katastar, urbanizam i imovinsko-pravne poslove

kroz odjeljenja vrši sljedeće poslove:

  1. Odjeljenje za geodetske poslove i katastar
  • održavanje premjera i katastra zemljišta,
  • utvrđivanje i snimanje nastalih promjena na zemljištu i objektima koji su od uticaja na podatke katastra zemljišta,
  • provođenje utvrđenih promjena u bazi podataka katastra zemljišta korištenjem softvera katastar,
  • vrši izdavanje podataka iz katastra zemljišta i katastra komunalnih uređaja,
  • izdaje uvjerenja iz oblasti katastra zemljišta i katastra komunalnih uređaja,
  • izrađuje programe i izvještaje iz oblasti katastra zemljišta i katastra komunalnih uređaja,
  • daje stručno mišljenje iz oblasti katastra zemljišta i katastra kounalnih uređaja u postupcima drugih organa i službi,
  • vrši i druge poslove iz oblasti geodezije,
  • vodi zbirnu tehničku evidenciju nadzemnih i podzemnih komunalnih uređaja,
  • vrši i druge poslove iz oblasti katastra.
  1.      Odjeljenje za imovinsko-pravne poslove
  • najsloženije upravno rješavanje u oblasti imovinsko pravnih odnosa na nekretninama a naročito u postupcima preuzimanja i dodjele građevinskog zemljišta, postupcima eksproprijacije i uzurpacije državnog zemljišta,
  • provodi sve radnje u upravnom postupku privatizacije, nacionalizacije, denacionalizacije, povrat napuštene imovine,
  • priprema rješenja iz oblasti katastra nekretnina,
  • privremeno korištenje javnih površina,
  • izdaje uvjerenja iz evidencija koje se vode u odjeljenju,
  • izrađuje programe i izvještaje iz imovinsko-pravne oblasti
  • vrši i druge poslove iz oblasti imovinsko pravne problematike.
  1. Odjeljenje za urbanizam i prostorno planiranje
  • izrada godišnjih i drugih programa i aktivnosti u oblasti urbanizma prostornog planiranja i građevinarstva,
  • vrši izdavanje urbanističke saglasnosti, odobrenja za građenje i upotrebu objekata koji se grade na teritoriji općine,
  • vrši poslove upravnog rješavanja iz svoje nadležnosti,
  • vrši davanje stručnog mišljenja na planske akte,
  • vrši druge poslove iz oblasti urbanizma,
  • provodi propise iz oblasti prostornog uređenja,
  • prati stanje u oblasti prostornog planiranja te predlaže mjere za uklanjanje uočenih nedostataka,
  • rješava o upravnim stvarima iz svoje nadležnosti, vodi propisane službene evidencije i izdaje uvjerenja o činjenicama na osnovu tih evidencija,
  • vrši druge poslove iz oblasti prostornog planiranja.

 

Služba civilne zaštite

u okviru svog djelokruga vrši sljedeće poslove:

  1. Odjeljenje za civilnu zaštitu
  • organizira, priprema i provodi zaštitu i spašavanje na području općine,
  • učestvuje u izradi i predlaže općinskom načelniku procjenu ugroženosti od prirodnih i drugih nesreća za područje općine,
  • priprema program zaštite i spašavanja od prirodnih i drugih nesreća u općini,
  • učestvuje u izradi i predlaže općinskom načelniku plan zaštite i spašavanja od prirodnih i drugih nesreća u općini,
  • organizira, izvodi i prati realizaciju obuke građana na provođenju lične i uzajamne zaštite,
  • organizira i koordinira provođenje mjera zaštite i spašavanja, predlaže program samostalnih vježbi i izrađuje elaborat za izvođenje vježbi civilne zaštite u općini,
  • vrši popunu ljudstvom štabova civilne zaštite, službi zaštite i spašavanja i jedinica civilne zaštite i određuje povjerenike civilne zaštite i osigurava njihovo opremanje materijalno- tehničkim sredstvima, te organizira, izvodi i prati realizaciju njihove obuke,
  • vrši osmatranje, obavještavanje i uzbunjivanje,
  • vodi propisane evidencije,
  • priprema propise u oblasti zaštite i spašavanja u skladu sa zakonom i drugim propisima i općim aktima.
  1. Odjeljenje zaštite od požara i vatrogastva – profesionalna vatrogasna jedinica
  • preduzima odgovarajuće mjere i aktivnosti na organizaciji i provođenju zaštite od požara i vatrogastva na području općine,
  • obavlja stručne i druge poslove koji se odnose na organizovanje profesionalne vatrogasna jedince općine,
  • učestvuje u izradi Procjene i Plan zaštite od požara općine i osigurava njegovu realizaciju u saradnji sa službama za upravu Općine,
  • planira i osigurava provođenje obuke i stručno osposobljavanje i usavršavanje pripadnika vatrogasne jedinice iz tačke 2. i drugih lica koja se bave poslovima vatrogastva,
  • pruža stručnu i drugu pomoć dobrovoljnim vatrogasnim društvima,
  • ostvaruje saradnju sa pravnim licima u kojima su osnovane vatrogasne jedinice,
  • ostvaruje saradnju sa profesionalnim vatrogasnim jedinicama susjednih općina u pitanjima od zajedničkog interesa za zaštitu od požara i vatrogastva,
  • vrši i druge poslove iz oblasti zaštite od požara i vatrogastva koji su zakonom, kantonalnim propisom i odlukom Općinskog vijeća i drugim propisima stavljeni u njenu nadležnost.
  1. Odjeljenje za održavanje
  • vrši obezbjeđenje organa sa potrošnim i drugim materijalima,
  • održavanje čistoće,
  • vrši i druge pomoćno-tehničke poslove.

 

Služba za boračko-invalidsku zaštitu i opću upravu

kroz odjeljenja vrši slijedeće poslove:

  1. Odjeljenje za boračko-invalidsku zaštitu
  • izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona i drugih propisa u oblasti boračko-invalidske zaštite, provodi utvrđenu politiku i prati stanje u toj oblasti,
  • rješava o upravnim stvarima iz svoje nadležnosti, vodi propisane službene evidencije i izdaje uvjerenja o činjenicama na osnovu tih evidencija,
  • stara se o socijalno statusnim pitanjima porodica šehida, palih boraca, ratnih vojnih invalida i demobilisanih boraca i članova njihovih porodica,
  • obavlja finansijsko-materijalne poslove iz oblasti boračke i invalidske zaštite u okviru federalnih, kantonalnih i općinskih propisa,
  • vodi evidenciju i obavlja poslove za zaštitu boraca NOR-a, vojnih invalida i članova njihovih porodica,
  • izrađuje planove i programe rada u oblasti boračko-invalidske zaštite,
  • pruža pravnu i drugu stručnu pomoć članovima porodica šehida, palih boraca i ratnih vojnih invalida,
  • koordinira sa humanitarnim organizacijama čiji se djelokrug veže za službu,
  • rješava pojedinačne zahtjeve socijalnih potreba građana: jednokratne pomoći, stambeno zbrinjavanje, prehrambeni paketi
  • vrši i druge poslove iz oblasti boračko-invalidske zaštite u skladu sa zakonom.
  1. Odjeljenje opće uprave
  • izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona, drugih propisa i općih akata u oblasti opće uprave,
  • vodi propisane službene evidencije i izdaje uvjerenja na osnovu tih evidencija,
  • provodi propise iz oblasti kancelarijskog poslovanja,
  • vrši poslove pisarnice i arhive,
  • poslove ovjere potpisa, prepisa i rukopisa,
  • poslove pravne pomoći,
  • radi na primjeni zakona i propisa iz oblasti matičnih evidencija,
  • prati i izvršava zakone i druge propise u matičnoj oblasti, postupa po zahtjevima građana za naknadne upise činjenica iz matičnih knjiga,
  • rješavanje upravnih stvari u prvostepenom postupku iz oblasti građanskih prava,
  • organizira i vodi poslove matičara, vođenje matičnih knjiga, evidencije državljana,
  • organizira i koordinira rad mjesnih ureda, jedinstvene prijemne kancelarije i poslove šalter sale.
  1. Stručni Odjel Općine
  • učestvuje u pripremanju i organizovanju sjednica Vijeća i njegovih radnih tijela,
  • učestvuje u pripremanju programa i planova rada Vijeća i njegovih radnih tijela,
  • vrši snimanje sjednica Vijeća, vođenja evidencije i pripreme Službenog glasnika Općine,
  • administriranje i održavanje informacionog sistema Općine,
  • planiranje, realizacija i održavanje baza podataka za općinske organe uprave,
  • poslovi planiranja i izrade aplikacija, informacionih sistema i tehnologija,
  • planiranje i projektovanje informacionih sistema i baza podataka i automatska obrada podataka,
  • projektovanje, izrada, administriranje i održavanje Internet stranice Općine,
  • backup – elektronsko arhiviranje podataka,
  • poslovi informisanja (internog i javnog), odnosi sa javnošću i medijima,
  • medijsko praćenje protokolarnih događaja iz rada Općinskog vijeća i Općinskog načelnika,
  • uređenje publikacija i drugih informativnih sadržaja iz domena rada Općine,
  • prati i primjenjuje propise iz oblasti radnih odnosa,
  • ostvaruje saradnju sa Agencijom za državnu službu, zavodima, fondovima, i drugim organima čija je djelatnost vezana za radne odnose,
  • vrši stručne i administrativne poslove za potrebe prvostepene i drugostepene disciplinske komisije,
  • predlaže program edukacije uposlenih unutar organa uprave, prati realizaciju i izvještava o istom, prati razvoj uposlenih i planira potrebne edukacije,
  • vrši i druge poslove iz nadležnosti Vijeća i Općinskog načelnika.

 RUKOVOĐENJE OPĆINSKIM SLUŽBAMA

Općinski načelnik obavlja poslove u skladu sa Ustavom Federacije Bosne i Hercegovine, Ustavom Zeničko-dobojskog kantona, Zakona o organizaciji uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine, Zakona o principima lokalne samouprave u Federaciji BiH, Statutom Općine Tešanj i drugim propisima.

Za rukovođenje općinskim službama Općinski načelnik ovlašćuje pomoćnike Općinskog načelnika.