Zapisnik sa 6. sjednice Općinskog vijeća

i novinar gosp. Halid Fejzić.
Tonski zapis i Zapisnik vodi Zahir Ibrahimkadić.

Sjednicom predsjedava predsjedavajući Općinskog vijeća gosp. Vedran Kaser, zajedno sa zamjenikom predsjedavajućeg Vijeća gosp. Hasanom Handžićem.

Nakon prozivke vijećnika predsjedavajući Vijeća je konstatovao da današnjoj sjednici Vijeća od ukupno 25 vijećnika prisustvuju 24 vijećnika, čime su se stekli uslovi za punovažno odlučivanje, otvorio 6. sjednicu Vijeća i proglasio je javnom, te u ime Vijeća i u svoje lično ime, pozdravio prisutne goste i predstavnike medija.
Poslije toga pristupilo se razmatranju predtačaka dnevnog reda:

Ad. A
Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je usvojilo slijedeći

ZAKLJUČAK
Usvaja se Zapisnik sa 5. sjednice Vijeća, održane dana 27.02.2009. godine.

Ad. B
Vijećnička pitanja i inicijative:
Predsjedavajući Vijeća je podsjetio vijećnike da je na prethodnoj sjednici Vijeća postavljeno više vijećničkih pitanja i inicijativa na koja su pribavljeni odgovori i mišljenja nadležnih službi.
Vijećnik Sejid Brka je vezano za dva postavljena vijećnička pitanja na 5. sjednici Vijeća saopštio da nije zadovoljan odgovorima na traženu dopunu Izvještaja o radu Općinskog pravobranilaštva Tešanj (dugovanja MZ), da na sedam postavljenih pitanja nije dobio ni jedan konkretan odgovor, pa je nakon čitanja jednog od odgovora, zamolio da mu se za narednu sjednicu pripreme ugovori o asfaltiranju u zadnjih osam godina na osnovu kojih će sami pokušati da dođu do određenih činjenica, a na zadnje pitanje vezano za uzurpaciju zemljišta pojasnio je da nije mislio samo na prethodnu 2008. godinu nego i na raniji period, pa je zatražio da se odgovor dopuni za narednu sjednicu Vijeća. Vezano za drugo pitanje (problem uzgajivača malina) kazao je da je djelimično zadovoljan odgovorom Općinskog načelnika i da vjeruje da će se stanje popraviti nakon održavanja sastanka koji je pomenut u odgovoru.
Vijećnik Muhamed Halilović je u sklopu rasprave o inicijativi vijećnika Esmira Subašića sa 5. sjednice Vijeća je, između ostalog kazao, da je ovo već treća sjednica Vijeća na kojoj se raspravlja o unapređenju stanja u MZ-ma, da su im namjere bile krajnje dobronamjerne i da se na sastanku kod Načelnika vijećnik Esmir Subašić ponudio da bez naknade pomogne vlasti kako bi se stanje u MZ popravilo, a što može potvrditi i sam Načelnik, ali da sve ovo vrijeme nadležna Služba objašnjava kako je sve poduzeto, mada je potpuno jasno da su tražena uputstva neophodna u radu MZ i da se puno toga još može poboljšati i sistematizirati, da je u odgovoru na ovu njihovu inicijativu odgovoreno da je nemoguće te aktivnosti svesti samo na kratka uputstva, pa zbog toga želi reći da su MZ-ma potrebna takva uputstva i da će ih u narednom periodu oni pripremiti za MZ-ce čime će sve ostale uvjeriti da postojeći sistem mjera nije dovoljan za što već sada imaju puno primjera, „samo znajte da će tada neko ko to ne zna ili ne želi da to uraditi, a odbija ponuđeno, kao profesionalac u organu uprave snositi posljedice“, tako da zbog toga trenutno i u potpunosti odustaju od svoje inicijative uz konstataciju da će vrijeme pokazati da su bili u pravu, kada će je ponovo aktuelizirati. Pored navedenog, u ime vijećnika BPS-a i u svoje lično ime zaželio je što brži oporavak i povratak vijećnika Esmira Subašića.
Predsjedavajući Vijeća je konstatovao da je Klub vijećnika BPS odustao od svoje inicijative, a nakon toga, vezano za inicijativu vijećnika Senada Subašića (prijenos sjednica Vijeća putem NTV „Amna“ Tešanj) upoznao vijećnike da se na tome uveliko radi i da se zbog toga Vijeće o njoj danas neće izjašnjavati.

Nakon toga predsjedavajući Vijeća pozvao je vijećnike da, eventualno, postave nova vijećnička pitanja ili predlože inicijative:
– vijećnik Sejid Brka je u ime Kluba vijećnika BPS – Sefer Halilović, a s obzirom da se u
javnosti naše općine već dugo špekuliše pitanjem donacija različitog tipa i njihovog netransparentnog i nenamjenskog trošenja, predložio slijedeću inicijativu:
1. Da se na nivou Općinskog vijeća Tešanj, u skladu sa članom 21. Poslovnika o radu Općinskog vijeća, od svih parlamentarnih stranaka sa po dva člana, formira stručno radno tijelo – komisija koja će imati zadatak:
a) Dokumentovati sve vrste donacija za Općinu Tešanj kao i za JP i JU naše općine za period 1996-2008. godina, te sagledati način utroška tih sredstava i njihovu namjenu.
b) Pored doniranih sredstava, isto tijelo se ovlašćuje i zadužuje da za isti vremenski period sagleda i namjensko trošenje budžetskih sredstava za sve stavke za koje se iskaže sumnja po bilo kom osnovu.
c) Ista komisija se zadužuje da evidentira sve donacije za stambeno i drugo zbrinjavanje boraca za period 1996-2008. godina.
2. Prijedlog lica za ovo radno tijelo usvojiti na narednoj sjednici Općinskog vijeća na osnovu prijedloga parlamentarnih stranaka u Općinskom vijeću.
3. Rad komisije učiniti javnim i dostupnim građanima kako bi isti mogli kandidovati svoje primjedbe i sugestije s ciljem obezbjeđenja što kvalitetnijeg rada komisije.
4. Ovo radno tijelo ima obavezu da u svaka tri mjeseca informiše Općinsko vijeće o svojim aktivnostima.
5. Zadužuje se Općinski načelnik i Stručna služba Općine kao i menadžment JP i JU da usko sarađuju sa predstavnicima komisije i učine dostupnim svu dokumentaciju koja je neophodna istim za njihov rad.
6. Takođe se zadužuje predsjedavajući Općinskog vijeća da do naredne sjednice pripremi prijedlog odluke o formiranju pomenute komisije.
7. Mandat komisije će trajati do okončanja postavljenih zadataka. (priloženo u pismenoj formi)

– vijećnik Mirza Unkić je kazao da u ime građana postavlja slijedeće pitanje: „Postoji li
mogućnost da se pravno ili fizičko lice oslobodi od plaćanja naknade za uređenje gradskog građevinskog zemljišta. Ukoliko postoji da nam se dostavi kriterij, i lica ili firme koje su bile oslobođene.“ (priloženo u pismenoj formi)
– vijećnik Rifet Begović je upoznao vijećnike da je nedavno u preduzeću „Enker“ došlo do otpuštanja 50 radnika pa je zbog toga zatražio da Općinski načelnik pripremi informaciju o otpuštanju radnika na području općine Tešanj sa kriterijima za otpuštanje i da li prijeti novo otpuštanje radnika i pod kojim uslovima je grupa preuzela „Enker“, jer iz Sindikata imaju informaciju da je grupa dobila „Enker“ pod povoljnim uslovima uz obavezu da sačuvaju firmu i radnike, te da zaposle nove, tako da po njegovom mišljenju neko ko je dobio firmu pod povoljnim uslovima mora preuzeti i rješavati ovakve probleme ali ne na način da nastale probleme rješava kroz otpuštanje radnika, da ne proziva nikoga ali da je mišljenja da o ovom problemu Vijeće ne treba šutjeti i da zbog svega navedenog Vijeće o ovoj problematici možda treba održati posebnu sjednicu s obzirom da sličnih problema ima i u preduzeću „Ukus“, te pohvalio pozitivan primjer u preduzeću „Pobjeda“ (ne rade petkom kako bi izbjegli otpuštanje radnika).
– vijećnik Amil Buljubašić je u ime građana postavio slijedeća pitanja:
1. „Do kojeg nivoa je urađena kanalizacija u Raduši?“ (priloženo u pismenoj formi)
2. „Do kojeg nivoa je urađen sistem vodosnabdijevanja u Miljanovcima?“ (priloženo u pismenoj formi)
– vijećnik Benjamin Smailbegović je u ime građana postavio slijedeća vijećnička pitanja:
1. Vezano za kapitalna ulaganja u MZ Dobropolje/Mekiš za prošlu godinu saopštio da se na projektu vodosnabdijevanja radi već deset godina i da se ništa nije uradilo, da je prošle godine bilo planirano 50.000,00 KM od Kantona, da je dobio informaciju da su tender i žalba na tender bili okončani do kraja 2008. godine ali nije potpisan ugovor, pa ga interesuje: Zbog čega nije došlo do potpisivanja ugovora i da li će pomenuta sredstva propasti ili ne, jer je 2003. godine na sličan način propalo 20,000,00 KM, naredne 18.000,00 KM, što je sveukupno oko 90.000,00 KM a ništa nije urađeno, uvijek se planira a ništa od realizacije, da se po njegovim informacijama radi o ukupnom potrebnom iznosu od oko 67.000,00 KM da bi se odmah moglo priključiti novih 80 korisnika.
2. Vezano za parking u izgradnji (kod Volks banke), u njegovom vrhu postoji pješačka zona koja je presječena parkingom i ogradom pa se postavlja pitanje kako će to sve funkcionisati i zamolio nadležne u Općini da vode računa o takvim stvarima, uz tvrdnju da projektant ne može raditi mimo planova i zahtjeva Općine.
– vijećnik Muhamed Halilović je u ime Kluba vijećnika BPS – Sefer Halilović, a u cilju sagledavanja stanja i što kvalitetnijeg sačinjavanja liste kapitalnih projekata, zatražio:
1. Da im se u roku od 15 dana dostave izvorni finansijski izvještaji i izvještaji o radu svih MZ za 2008. godinu.
2. Da im se u roku od 15 dana dostavi izvještaj za period 1996-2008. godina u kojem će biti za svaku godinu poredane sve mjesne zajednice sa taksativno nabrojanim sredstvima općinskog budžeta i drugih nivoa vlasti, a koja se odnose na sve projekte po mjesnim zajednicama.
3. Da im se dostave podaci o raznim vrstama finansijske pomoći i podrške boračkim populacijama sa navedenim imenima korisnika. Navesti finansijsku i druge vrste pomoći (kao npr. tehnička roba, mašine, građevinski materijal i druge vrste pomoći) kako sa nivoa Općine tako i sa viših nivoa vlasti. (priloženo u pismenoj formi)
– vijećnik Hasan Handžić je u ime Kluba vijećnika SBiH postavio slijedeća pitanja:
1. „Šta namjerava nadležna općinska služba poduzeti po pitanju pasa lutalica u urbanim sredinama, jer u posljednje vrijeme sve su češći napadi tih pasa na građane, a naročito na školsku djecu. Ujedno molim da nam se odgovori šta namjerava nadležna služba poduzeti po pitanju neadekvatnog držanja kućnih ljubimaca (pasa) koji zajedno sa psima lutalicama čine napred navedene probleme.
2. Zašto se ne sprovodi Odluka Općinskog vijeća o zabrani i uslovima nomađenja na području općine Tešanj, ako svi znamo da je to prošle godine bio jako izražen problem, što ne isključuje i sada mogućnost prenosa bruceloze.
3. Veterinarska stanica Tešanj, prema našim saznanjima sa terena, nedavno je podigla cijenu za uslugu vađenja krvi radi provjere zdravstvenog stanja životinja za 100%, odnosno sa 20,00 na 40,00 KM. Molimo da nadležna služba Općine provjeri ove navode i ako su navodi istiniti, šta će poduzeti“?

Općinski načelnik je kazao da ne može prećutati ovakav pristup današnjoj sjednici, da je on zajedno sa svojim saradnicima činio sve da dođe do jedinstva vlasti na području općine Tešanj, tj. jedinstva lokalne vlasti i da se „okrenemo budućnosti, konačno svi smo to obećali građanima“, da je sve ono što se poslije događalo manje-više prihvatljivo jer svi „imamo“ različite političke poglede i različite pristupe za rješavanje pojedinih problema, ali da „imamo“ nešto zajedničko, a to je „naša“ obaveza prema našoj budućnosti, budućnosti naše zajednice i budućnosti naših građana i da će odgovoriti na mnoga postavljena pitanja koja su bila fer, ali da na ona pitanja i inicijative koja zadiru u prošlost, osam godina unazad pa do 2008. godine, nema odgovora i da će Općinski načelnik zaštititi izvršnu vlast od političkih istraga ili kako je već neko danas kazao „da će neki službenici osjetiti posljedice“, što je zaista neprihvatljivo.

Nakon toga predsjedavajući Vijeća je predložio da se zbog gostiju iz Sarajeva 4. tačka dnevnog reda iz saziva – Prijedlog Odluke o usvajanju Koncepta regulacionog plana Turističko-rekreativne i baleološke zone “Kiseljak” u općini Tešanj i upućivanju iste na javnu raspravu prebaci na prvu poziciju, a ostale tačke da se pomjere i otvorio raspravu o dnevnom redu:

– vijećnik Senad Subašić je u ime Kluba vijećnika SDP pojasnio da su juče na Kolegiju Vijeća
podržali prijedlog da se 4. tačka prebaci na prvu poziciju, a zatim predložio da se 1. tačka – Prijedlog Odluke o usvajanju Liste kapitalnih projekata za budžetsku 2009. godinu i 5. tačka – Prijedlog Odluke o usvajanju Programa novčanih podsticaja za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje na području općine Tešanj u 2009. godini iz saziva današnje sjednice Vijeća pretvore u nacrt, a da se skine 16. tačka – Rezolucija o provođenju kadrovske politike u Općini Tešanj, jer ne postoji suglasnost svih političkih stranaka.
– vijećnik Munevera Alić je u ime Kluba vijećnika SBiH podsjetila da je za tačku 18. dnevnog reda iz saziva – Prijedlog Rješenja za imenovanje stručne Komisije za davanje ocjene o mogućnosti legalizacije bespravno izgrađene građevine uložen amandman od strane klubova vijećnika SDP, SBiH i BPS koji nije prihvaćen od strane Općinskog načelnika, pa zbog toga, a i s obzirom da nije priložena ranije tražena lista lica koja su tražila legalizaciju objekata, traže da se ova tačka skine s dnevnog reda današnje sjednice Vijeća.

Nakon toga pristupilo se izjašnjavanju vijećnika o prijedlozima za izmjene dnevnog reda:

1. Da se 4. tačka dnevnog reda iz saziva – Prijedlog Odluke o usvajanju Koncepta regulacionog plana Turističko-rekreativne i baleološke zone “Kiseljak” u općini Tešanj i upućivanju iste na javnu raspravu prebaci na prvu poziciju, a ostale tačke da se pomjere.

– jednoglasno prihvaćeno.

2. Da se 1. tačka – Prijedlog Odluke o usvajanju Liste kapitalnih projekata za budžetsku 2009. godinu i 5. tačka – Prijedlog Odluke o usvajanju Programa novčanih podsticaja za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje na području općine Tešanj u 2009. godini iz saziva današnje sjednice Vijeća pretvore u nacrt.

– “ZA” 13 glasova,
– „protiv“ 11 glasova.

3. Da se sa dnevnog reda skine 16. tačka – Rezolucija o provođenju kadrovske politike u Općini Tešanj.

– “ZA” 13 glasova,
– „protiv“ 11 glasova.

4. Da se 18. tačka dnevnog reda iz saziva – Prijedlog Rješenja za imenovanje stručne Komisije za davanje ocjene o mogućnosti legalizacije bespravno izgrađene građevine skine s dnevnog reda današnje sjednice Vijeća.

– “ZA” 12 glasova,
– „protiv“ 10 glasova,
– “uzdržan” 1 glas.

Nakon toga Općinsko vijeće Tešanj je sa 13 glasova “ZA” i 11 glasova “uzdržan” usvojilo slijedeći

DNEVNI RED
1.Prijedlog Odluke o usvajanju Koncepta regulacionog plana Turističko-rekreativne i
baleološke zone “Kiseljak” u općini Tešanj i upućivanju iste na javnu raspravu;
2.Nacrt Odluke o usvajanju Liste kapitalnih projekata za budžetsku 2009. godinu;
3.Prijedlog Odluke o profesionalizaciji pozicije predsjedavajućeg Općinskog vijeća Tešanj;
4.Prijedlog Odluke o pokretanju postupka osnivanja Agencije za razvoj općine Tešanj;
5.Nacrt Odluke o usvajanju Programa novčanih podsticaja za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje na području općine Tešanj u 2009. godini;
6.Prijedlog Odluke o visini prosječne konačne cijene m2 stambenog prostora na području Općine Tešanj;
7.Prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o općinskim administrativnim taksama;
8.Prijedlog Odluke o gubitku statusa nepokretnosti u opštoj upotrebi;
9.Prijedlog Odluke o davanju na korištenje nekretnine MZ Karadaglije;
10.Prijedlog Rješenja o dodjeli na korištenje zemljišta državne svojine neposrednom pogodbom „Elektroprivredi BiH“ d.d. Sarajevo „Elektrodistribucija“ Zenica;
11.Prijedlog Rješenja o preuzimanju zemljišta u korist Općine Tešanj;
12.Prijedlog Rješenja o utvrđivanju prava vlasništva na zemljištu državne svojine u korist „SS Company“ d.o.o. Tešanj;
13.Informacija o radu i funkcionisanju organa mjesnih zajednica u 2008. godini;
14.Prijedlog Zaključka po ponudi zemljišta Općini od „Enker“ d.d. Tešanj;
15.Prijedlog Zaključka po ponudi zemljišta od “FAD” Jelah;
16.Prijedlog Odluke o pokretanju aktivnosti za prelazak na trezorsko poslovanje;
17.Izvještaj Općinskog načelnika o radu općinskih organa uprave za period od 01.01. do 31.12.2008. godine;
18.Izvještaj o stanju upravnog rješavanja u 2008. godini;
19.Informacija o radu Općinskog suda Tešanj za 2008. godinu.

Ad. 1
Predstavnici Urbanističkog zavoda iz Sarajeva obavili su video prezentaciju Koncepta, nakon čega je otvorena rasprava:
– vijećnik Amil Buljubašić je predložio da se prikaz Regulacionog plana (nacrt i prijedlog) uradi u razmjeri 1:2.500 kako obični građani ne bi imali problem prilikom uvida.
– predstavnica Urbanističkog zavoda je odgovorila da će sve biti urađeno u razmjeri 1:1.000 i 1:2.500 i vidjet će se svi detalji.
– vijećnik Hasan Handžić je u ime Kluba vijećnika SBiH pohvalio ozbiljnost pristupa ovom Planu i iskazane sugestije, te ukazao na probleme u južnom dijelu odnosnog područja, gdje dolazi do devastacije postojećih objekata od strane neodgovornih građana, što treba zaustaviti i spriječiti.
– vijećnik Adem Huskić je kazao da mu je drago što se danas otpočinje s aktivnostima na izradi ovog vrlo značajnog Plana, nosioce izrade Plana upoznao da postoji manja alternativna saobraćajnica (za manja vozila), pozvao sve građane i ostale subjekte da iznesu sve svoje prijedloge i sugestije tokom predstojeće javne rasprave, a ne kada bude konačan prijedlog ili kada se on usvoji, te na kraju iskazao zahvalnost nosiocima izrade Plana za uloženi trud.
– vijećnik Amir Kurtić je predložio da se na dodatnom prostoru uz staze za šetanje dodaju i biciklističke staze, te dobio odgovor da je to već predviđeno (brdski biciklizam).
– vijećnik Muhamed Halilović je u ime Kluba vijećnika BPS je predložio da se uz usvajanje ovog Plana i njegovog upućivanja u javnu raspravu usvoji i zaključak Vijeću kojim se zadužuje Općinski načelnik i nadležne službe da prilikom izrade konačnog prijedloga uvaži zahtjeve lokalnog stanovništva MZ Karadaglije, na čijem prostoru je locirana ova zona, i obezbijedi direktni finansijsko-ekonomski interes u zoni „Kiseljak“.

Nakon toga Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK
Usvaja se Odluka o usvajanju Koncepta regulacionog plana Turističko-rekreativne i
baleološke zone “Kiseljak” u općini Tešanj i upućuje na javnu raspravu u trajanju od 15 dana.

Pauza u radu Vijeća trajala je od 15,15 do 15,25 sati (uklanjanje opreme za video prezentaciju).
Ad. 2
U raspravi po ovoj tački dnevnog reda učestvovali su:
– vijećnik Senad Subašić je u ime Kluba vijećnika SDP ukratko pojasnio zbog čega su tražili da se ova Odluka pretvori u nacrt kroz poređenje s aktivnostima koje su se odvijale prilikom usvajanja Budžeta i konstatovao da bi se opet sve svelo na isto jer bi opet imali puno amandmana, tako da je dobro da ona ide u formi nacrta, da mora biti više usaglašenosti i da zbog toga predlaže da se konačni prijedlog ove Odluke usaglasi prije sjednice Vijeća, da će svoje primjedbe kompletirati nakon prikupljanja svih informacija iz MZ, a da danas može navesti slijedeće: da Vijeće treba da se odredi o projektima prema višim organima vlasti pa je potrebno da se Vijeću dostavi pregled kapitalnih projekata koji će biti kandidovani prema višim organima vlasti, da za pojedine projekte kao za dječje igralište treba biti navedeno više detalja (javni poziv ili konkurs, gdje će biti locirana, postoje li zahtjevi itd.), izrazio mišljenje da je stavka za ekološku zaštitu od 15.000,00 KM previsoka jer je za medijsku kampanju do sada već puno izdvojeno, te da vjeruje da će svoje primjedbe prikupiti i dostaviti na vrijeme i da će nakon usaglašavanja Lista kapitalnih projekata za 2009. godinu biti usvojena.
– vijećnik Munevera Alić se složila sa diskusijom i prijedlozima vijećnika Senada Subašića i zamolila da im se, prije dogovora za narednu sjednicu Vijeća i konačnog prijedloga, ili na pomenutom sastanku za usaglašavanje, dostavi lista projekata koji su kandidovani kod viših organa vlasti za finansiranje na području naše općine, te naglasila da je posebno interesuje vodovod Trepče, o čemu ovih dana razgovaraju sa građanima a nemaju potpuni uvid.
– vijećnik Rasim Omerbašić je u ime Kluba vijećnika SDA kazao da će prilikom izjašnjavanja biti „uzdržani“, ne zbog toga što nije dobar prijedlog Odluke, nego zbog toga što se ova Odluka pretvara u nacrt, da je on i prošle godine podržao prijedlog a ne nacrt ovakve odluke (većina planiranih projekata je i realizovana u protekloj godini a manji, preostali dio će se realizovati početkom tekuće godine), kako se ne bi gubilo dragocjeno vrijeme jer procedura javnih nabavki traje duže vremena, a eventualne žalbe još više odlažu realizaciju projekata, da pojašnjenje za pretvaranje prijedloga Odluke u nacrt zbog postojanja većeg broja amandmana ne stoji, jer je to uobičajena procedura i mogućnost, te pomenuo da se oni uglavnom odnose na implementaciju rezultata nedavnih Lokalnih izbora u MZ i na činjenicu da novoizabrani organi nisu dostavili svoje prijedloge, za što u članu 2. postoji mehanizam Općinskom načelniku da u dogovoru sa predstavnicima MZ, eventualno, izmijeni listu prioriteta ako prvorangirani projekti nemaju svu potrebnu dokumentaciju, riješene imovinsko-pravne odnose i sl. (ili je potrebno puno vremena za njeno pribavljanje), što je rađeno i u ranijem periodu, te ponovo naglasio da se pretvaranjem ove Odluke u nacrt oduzima puno vremena i otvara mogućnost za prigovor izvršnoj vlasti što nije realizovala planirane projekte, bez obzira što su na to uticali objektivni razlozi (javne nabavke, žalbe itd.).
– vijećnik Adem Huskić se složio sa tvrdnjom da se pretvaranjem prijedloga u nacrt gubi puno dragocjenog vremena jer je kraj mjeseca marta a potrebno je najmanje 1,5 mjesec (45 dana) za proceduru do usvajanja konačnog prijedloga, s tim da je u slučaju nekih promjena u pojedinim projektima potrebno i nekoliko dodatnih dana za izmjenu tenderske dokumentacije, kazao da je ličnog mišljenja (nema tačne informacije) da će viši nivoi vlasti u oblasti kapitalnih projekata finansirati samo ono što je nužno zbog ekonomske krize, da je jedino izvjesno da će biti odobrena sredstva od Kantona (projekat Kantona) za izgradnju zgrade Općinskog suda u Tešnju, a da za sve ostalo za sada nema pozitivnih informacija iz Kantona i da pretpostavlja da će Načelnik o tome na kraju reći nešto konkretnije, da iznos od 15.000,00 KM za medijsku kampanju Eko strategije jeste visok ako se gleda usko, ali da se, po njegovom mišljenju, još dugo i puno treba ulagati u ovaj segment kako bi se promijenila svijest naših građana i svih nas, ukazao da se niko nije osvrnuo na Kriterije za raspodjelu sredstava za kapitalne projekte koji su usvojeni ranije (dorađeni 2005. godine) na osnovu svaka MZ dobije sredstva a poslije toga kandiduje projekte koje hoće da realizuje, tako da na osnovu svega navedenog ne vidi razloga za odugovlačenje usvajanja ove Odluke i utroška oko 2 miliona KM u kapitalne projekte u toku ove godine, te na kraju naglasio da podržava ovakvu Listu i svaku promjenu ukoliko bude takvih zahtjeva iz MZ, kao i praksu viših organa vlasti da planirano a nerealizirano prebaci u slijedeću godinu.
– vijećnik Sejid Brka je potvrdio da Kriterij za raspodjelu nije loš, ali je loša dosadašnja provedba, da je čest slučaj da u nekoj MZ neki pojedinac odlučuje šta će se raditi od kapitalnih projekata u MZ što stvara nezadovoljstvo kod ostalih građana, pa je zbog toga i traženo da se vidi šta je u MZ do sada urađeno i koliko, kako bi se stanje u ovoj godini popravilo i da zbog toga ova Odluka i jeste pretvorena u nacrt.
– vijećnik Adem Huskić je replicirao i pojasnio da su prijedlozi iz MZ dolazili u pisanom obliku od strane organa MZ i da to nisu radili pojedinci ili sekretari, te da se ne može ništa ukoliko neko od pojedinaca ima veliki uticaj u svojoj mjesnoj sredini.
– vijećnik Benjamin Smailbegović je replicirajući naveo primjer da je od MZ Tešanj (kao i ostalih MZ) stigao prijedlog izgradnja puta Ravne – Tešanj ali da ga ne vidi u Listi kapitalnih tako da je vidljivo da je iz šire liste prijedloga izvađen samo dio projekata (pročitao projekte koji su navedeni u Listi), predložio da radi uvida od strane građana budu precizno navedena izdvajanje za javnu rasvjetu: MZ Tešanj 56.000,00 KM, Lepenica 52.000,00 KM, MZ Jelah 48.000,00 KM itd. a MZ Dobropolje/Mekiš nema niti jednog sijaličnog mjesta, i treba joj 98.000,00 KM za vodovod ali ne može dobiti, a vodovod doveden i moglo bi se odmah priključiti 80 priključaka, čime bi se osiguralo 80.000,00 KM za nove investicije, tako da se o tome radi, i da je zbog takvih stvari potrebno da se prijedlog pretvori u nacrt i da se traže dodatne informacije.
– vijećnik Rifet Begović je saopštio da nije veliki problem što je Odluka pretvorena u nacrt jer će se izgubiti malo vremena, usuglasiti stavovi i Odluka usvojiti, te ukazao da ima mnogo propusta u predloženoj Listi, te konkretno pomenuo planirane projekte u MZ Tešanj i činjenicu da su njeni pojedini dijelovi potpuno neprohodni (Tugovići i Hasanbašići).
– vijećnik Senad Subašić je replicirao vijećniku Ademu Huskiću vezano za kriterije i pomenuo da se oni različito primjenjuju, da igrališta nisu od opšteg značaja, upitao da li se Općina Tešanj odrekla sredstava od viših nivoa vlasti jer nigdje ne vidi stavku od povratnih sredstava za asfaltiranje puteva, naglasio da ni prošle godine nisu svi projekti urađeni i da će oni biti urađeni u toku ove godine, tako da ni sada ne vidi da je neki predloženi projekat posebno hitan, a i Kanton će vjerovatno tek u narednu srijedu usvojiti svoj Budžet pa nema razloga za žurbu, a i kada ne bi bilo pretvaranja ove Odluke u nacrt, bili bi amandmani pa bi opet bio problem, te pomenuo da je prošle godine MZ Jelah kandidovala kanalizaciju Jelah Polja (I faza 100.000,00 KM) koju ne treba raditi bez priključka ostalih MZ-ca Pousorja, nakon čega im je pojašnjeno da će se raditi kanalizacija samo za 10 kuća, što nije uredu jer treba puno veći profil cijevi kako bi se priključile i ostale MZ koje gravitiraju tom području, te na kraju pomenuo da pojedine MZ dobivaju vrlo male iznose s kojima skoro ništa ne mogu uraditi pa je potrebno ići na zajedničke projekte dvije ili više MZ čime će se dobiti veća sredstva i mogućnost da se takvi projekti i realizuju jer bi vjerovatno bili podržani i od viših nivoa vlasti a i od fondova kojima će aplicirati buduća Agencija za razvoj.
– vijećnik Munevera Alić je replicirala vijećniku Ademu Huskiću i navodeći primjer u MZ Šije (50.000,00 KM za kanalizaciju, a ako ne bude dovoljno da se ta sredstva prebace za neki drugi projekat) upitala da li je Vijeće ikada donijelo takvu odluku jer se ona ne sjeća da jeste, da je u tom slučaju bolje izvršiti raspodjelu sredstava po MZ i neka oni sami utroše ta sredstva, naglasila da je iz MZ Šije predloženo 4-5 projekata a neko je uzeo sebi za pravo (ne zlonamjerno) da se ove godine sredstva planiraju samo za kanalizaciju, tako da je javna rasprava potrebna i neka svako iz MZ-ca dođe i kaže što je prioritet da se uradi, jer će sve to voditi dogovoru i kvalitetnim rješenjima u ovoj oblasti, pa je u tom cilju predložila da se održavanje javne rasprave skrati na 15 dana.
– vijećnik Rasim Omerbašić je replicirao vijećniku Senadu Subašiću i ukazao da pomenuti projekat kanalizacije i jeste za Jelah Polje i tri MZ-ce Pousorja i da on prvi put čuje da se on odnosi samo na 10 kuća, na kome je izgubljeno 128.000,00 KM zbog neažurnosti MZ Jelah i gubljenja oko 6 mjeseci na utvrđivanju ko je nadležan za izdavanje građevinske dozvole mada se zna da je prema važećem Zakonu nadležan Kanton (projekat za preko 1.200 stanovnika a do 1.200 stanovnika nadležna je Općina), a vezano za kandidovanje projekata od strane MZ pojasnio je da se samo 2-3 MZ ne pridržavaju pravila i ne dostavljaju rang-listu svojih projekata nego pošalju nekakvu sumu od 20-tak projekata bez rangiranja njihovog prioriteta kao što to radi MZ Jelah i onda zbog toga nastaje niz komplikacija jer se mogu finansirati samo 2-3 projekta, za neke nema potrebne dokumentacije itd. pa je pozvao takve MZ da to ubuduće urade kao što to do sada stalno rade i ostale MZ.
– vijećnik Adem Huskić je u vidu ispravke krivog navoda (vij. Munevera Alić) pojasnio da ni jedna MZ nije dobila i neće dobiti ni jednu KM, da se na osnovu raspodjele sredstava utvrdi koliko će koja MZ dobiti za projekte, s tim da Općinski načelnik u dogovoru sa MZ može promijeniti projekat ukoliko se odabrani projekat pokaže teškim za realizaciju (dokumentacija, IP odnosi itd.), znači zajedničkim dogovorom nakon slijedi kompletna procedura za novi projekat.
– vijećnik Senad Subašić je replicirao vijećniku Rasimu Omerbašiću i kazao da su po njegovom mišljenju iz MZ Jelah dostavljeni prijedlozi poredani po rednim brojevima i da je to njihovo svojevrsno rangiranje i da dostavljaju puno više projekata kako bi se u strateškom smislu znalo šta to ova MZ namjerava uraditi u narednom periodu, a za pomenuti projekat kanalizacije pojasnio je da je održan i sastanak sa Općinskim načelnikom na kome su predstavnici MZ Jelah izrazili sumnju da profil cijevi 300 može uspješno zadovoljiti potrebe za 5.000 stanovnika i da je tada dogovoreno da stručnjak projektant dođe naknadno u MZ i pokuša odbraniti svoj prijedlog, jer ko će to kontrolisati kad počne izbijati voda na sve strane.
– vijećnik Rasim Omerbašić je naglasio da je projekat urađen, da je na njega izvršena revizija i pokazalo se da je sve u redu, da se mogla uraditi i supervizija, da mu je lično krivo što se zbog nekih sitnih propusta izgubilo 128.000,00 KM, mada je sve odrađeno (IP odnosi itd.), te ukazao da u rješavanjima vodovoda i kanalizacije najteže i najsporije ide pribavljanje vodoprivredne saglasnosti, pa je predložio da se na nekom od budućih projekata na sastanak pozovu predstavnici te institucije i da im se pojasni ova problematika.

Nakon rasprave Općinsko vijeće Tešanj je sa 14 glasova “ZA” i 10 glasova “uzdržan” donijelo slijedeći
ZAKLJUČAK
1. Prihvata se nacrt Odluke o usvajanju Liste kapitalnih projekata za budžetsku 2009.
godinu i upućuje na javnu raspravu u trajanju od 15 dana.
2. Da se na Vijeću raspravlja o Listi kapitalnih projekata koji idu prema višim nivoima
vlasti.
Ad. 3
U raspravi po ovoj tački dnevnog reda učestvovali su:
– vijećnik Amir Kurtić je u ime Kluba vijećnika SDA kazao da ne podržavaju ovu Odluku zbog trenutne ekonomske situacije, jer se radi o izdvajanju dodatnih cca 200.000,00 KM za četverogodišnji mandat predsjedavajućeg Vijeća (cca 50.000,00 KM godišnje), a za ta sredstva se može izgraditi dio puta ili kanalizacije.
– vijećnik Amil Buljubašić je podsjetio da je nedavno ukinuta pozicija sekretara Vijeća koji je do tada obavljao poslove Vijeća i bio profesionalno uposleno lice, tako da je profesionalizacija pozicije predsjedavajućeg Vijeća namjera da on bude u potpunosti uključen u sve pripreme i ostale radnje svakodnevno.
– vijećnik Amir Kurtić je zatražio ispravku navoda i pojasnio da Vijeće nije ukinulo poziciju sekretara Vijeća nego važeći Zakon o državnoj službi ne poznaje takvu poziciju.
– vijećnik Benjamin Smailbegović se složio sa vijećnikom Kurtićem da se mora štedjeti ali da je mišljenja da ova pozicija treba biti profesionalizirana ako se želi da Vijeće dobro funkcioniše, da često dolazeći u zgrade Općinevidi neke nove pripravnike i neka nova lica pa to treba omogućiti i mladiću kao što je Vederan da sa nepunih tridesetak godina ostvari svoje prvo zaposlenje, s tim da se, ako nema novca za to, naknada izvrši iz sredstava sa stimulaciju koja je na raspolaganju Općinskom načelniku (47.000,00 KM), a Vedranu u zadatak ostavljaju da bude najbolji, uz tvrdnju da je profesionalizacija ove pozicije bila raniji plan SDA.
– vijećnik Amir Kurtić je kazao da mu takav plan SDA nije bio poznat i zatražio da se ovdje ne govori personalno, da uvažava Vedrana i da će ga uvažavati i ako bude profesionalno zaposlen, te predložio da se govori samo o poziciji predsjedavajućeg Vijeća, bez obzira o kome se personalno radi.
– vijećnik Senad Subašić je izrazio mišljenje da SDA pokušava da na jeftin način nešto profitira, naglasio da je Vijeće kada je SDA imala većinu bilo u službi Načelnika i da ovakva profesionalizacija nije bila potrebna, da je sada to neophodno kako bi se povratio ozbiljnost i dignitet Vijeća jer su nedavno bili primorani da svoje amandmane predaju portiru a ne Službi Vijeća, te da je činjenica da i mnogo manje općine imaju profesionaliziranu ovu poziciju i stručne službe Vijeća koje su daleko bolje organizirane od naše Službe, tako da ne vidi razloga zašto to ne bi bilo urađeno i u našoj Općini uz izdvajanje pomenutih 50.000,00 KM, jer je i prilikom usvajanja Budžeta dogovoreno da se ide s ovom Odlukom, a ako neko želi o tome raspravljati može kazati da je dok je SDA bila na vlasti takvih 50.000,00 KM dato pojedincu za stan, da se nakon napuštanja pozicije Načelnika prima plaća iz budžeta još godinu dana, da se svakodnevno viđaju neka nova lica i pripravnici, čak i prije usvajanja Budžeta itd. o čemu sada ne želi govoriti, tako da je ovakav čin dobra stvar za našu općinu i njene građane, a poslužit će da u zvanične posjete idu oba predstavnika vlasti bez potrebe da predsjedavajući uzima izlaze iz svoje firme i sl. kao što je to do sada bio slučaj.
– vijećnik Jakub Rošić je podsjetio da u opsluživanju Vijeća već postoji zasebna Služba ali i sve ostale službe tako da Vijeće nije oštećeno u tom pogledu, da je Vijeće do sada dobro funkcionisalo i da se slaže s prijedlogom da se mlad i sposoban stručnjak zaposli ali ne na ovaj način, da po njemu ova Odluka nije dovoljno ni jasna kada se u njoj kaže da Općinski načelnik obezbjedi uslove za uvođenje profesionalne pozicije predsjedavajućeg Vijeća, čime se samo povećavaju troškovi administracije, ukazao na činjenicu da je postojeća većina u Vijeću nedavno povećala vijećničke paušale i da se sutra može desiti da za predsjedavajućeg traže upošljavanje sekretarice i to sve sada kada je ekonomska kriza zahvatila gotovo sve zemlje u okruženju i šire, i kada naši viši organi vlasti uporno insistiraju na racionalizaciji u svemu pa i upošljavanju, da bi to možda bilo i dobro ali ne u ovakvoj ekonomskoj situaciji, te ponovio da nema ništa protiv da se neko iz struke zaposli.
– vijećnik Senad Subašić je zbog javnosti pojasnio da sadašnji predsjedavajući Vijeća košta oko 1.600,00 KM (1.200+paušal+dnevnica) koja se uvećava za ostale obaveze na platu i pomnoženo sa 12 mjeseci nije ni blizu iznosa od 50.000,00 KM kao što je danas rečeno, nego puno manje.
– vijećnik Rifet Begović se složio da je to puno manji iznos od 50.000,00 KM uz napomenu da ni plate i topli obroci nisu nedodirljivi jer je topli obrok u firmama 3-4 KM, tako da nema potrebe da se raspravlja jer je profesionalizacija potrebna bez obzira kojoj političkoj stranci ta pozicija pripadala, a potrebno je i sagledati gdje se sve može uštedjeti a ne samo na predsjedavajućem, uz tvrdnju da je najveća odgovornost na Vijeću i da su davno prošla vremena kada se nešto radilo džabe.
– vijećnik Amir Kurtić je replicirao i kazao da nije samo u pitanju plata predsjedavajućeg nego mu treba obezbjediti i telefon, računar, kancelarija, papir itd.
– vijećnik Benjamin Smailbegović je replicirao i pojasnio da to predsjedavajućem i sada treba, te naglasio da potrebni iznos nije 50.000,00 nego puno manji.
– vijećnik Jakub Rošić je kazao da je profesionalizacija pozicije predsjedavajućeg skupa u ovom trenutku, da je ta pozicija do sada bila dobro riješena kao i prateće službe što je dovoljno, te ponovio da Vedrana treba uposliti na druge načine, jer ne može raditi informatiku ako je predsjedavajući Vijeća.
– vijećnik Sejid Brka je ukazao da niko ne govori šta će ova profesionalizacija dobroga donijeti i da su sve prethodne diskusije proistekle iz loše prošlosti, pa zbog toga to treba presjeći i krenuti novim pravilnim putem.
– Općinski načelnik je, između ostalog, kazao slijedeće: da neće ništa govoriti o profesionalizaciji predsjedavajućeg jer je to stvar Vijeća, da će postupiti u skladu sa dodatnim zaključkom Vijeća prilikom usvajanja Budžeta i da to nije problem, ali da želi kazati kako su danas dva puta pomenuti pripravnici što nije tačno, da u tom pogledu postoji procedura i konačna odluka Agencije za državnu službu tako da Načelnik ni o tome neće odlučivati, te da je Vijeće danas propustilo priliku da se ima profesionalna administracija, odbacivanjem predložene Rezolucije o provođenju kadrovske politike u Općini Tešanj, za što je on kao Načelnik nadležan a ne Vijeće, ali ipak tražio podršku od Vijeća.
– vijećnik Senad Subašić je kazao da se radi o greški i da nisu u pitanju pripravnici nego uposlenici po ugovoru o djelu pa ako ima takvih lica zašto ne i predsjedavajući Vijeća, a vezano za paušal predložio da ukoliko je on velik jer je rečeno da su to vijećnici tri političke stranke tražili i izglasali a da pri tom vijećnici SDA nisu bili „protiv“ nego „uzdržani“, predlaže da se iznos paušala smanji i dodijeli predsjedavajućem Vijeća.
– vijećnik Rasim Omerbašić je kazao da je raniji saziv Vijeća imao namjeru da poveća paušale ali se od toga odustalo i to povećanje usmjereno u gradnju jedne socijalne kuće i da su zbog toga ovaj puta bili „uzdržani“, te da su tada inicijatori takvog povećanja, pored ostalih, bili i vijećnici Munevera Alić i Senad Subašić uz komentar da neće više dolaziti na sjednice Vijeća ukoliko se ne poveća paušal.
– vijećnik Munevera Alić je zatražila da se za narednu sjednicu svim vijećnicima i TV „SMart“ dostavi takav njen zahtjev ukoliko on postoji, kazala da jeste za povećanje paušala i da je i ovaj iznos mali za ono što ona radi u svrhu dobrobiti građana i što će se javiti i prilikom slijedećih tačaka i što je nedavno obišla sve MZ i privredne subjekte i imala određene troškove, da ona taj paušal zaslužuje jer i radi i predlaže nekim vijećnicima da odustanu od paušala jer ništa ne rade, uz napomenu da je to najmanji paušal u ZDK iako Općina Tešanj ima jači budžet u odnosu na ostale općine, a vijećnika Rasima Omerbašića je zamolila da njeno ime ne pominje kada ne govori istinu.
– vijećnik Rasim Omerbašić je pojasnio da je to bilo na sjednici Kolegija Vijeća i da je tada vijećnika Muneveru Alić pitao zbog čega to radi kada za govornicom govori sasvim drugačije.
– vijećnik Senad Subašić je pojasnio da on nije bio na toj sjednici prošlog saziva Vijeća kada je donesena odluka o paušalima i zamolio da se njegovo ime zbog toga ne pominje.
– vijećnik Munevera Alić je ponovo zatražila da se da se za narednu sjednicu svim vijećnicima dostavi takav njen zahtjev ukoliko on zaista postoji.
– predsjedavajući Vijeća je konstatovao da će to biti navedeno u Zapisniku.

Nakon rasprave Općinsko vijeće Tešanj je sa 13 glasova “ZA” i 11 glasova “protiv” donijelo slijedeći
ZAKLJUČAK
Usvaja se Odluka o profesionalizaciji pozicije predsjedavajućeg Općinskog vijeća Tešanj.

Nakon toga predsjedavajući Vijeća je najavio prekid današnje sjednice Vijeća, u skladu sa ranijim dogovorom na Kolegiju Vijeća, ukoliko današnja sjednica bude trajala duže.
Općinski načelnik je zamolio da se prekid sjednice napravi po okončanju naredne tačke.

Pauza u radu Vijeća trajala je od 16,37 do 16,45 sati, na prijedlog predsjedavajućeg Vijeća.

U nastavku sjednice predsjedavajući Vijeća je objavio da u 16,45 sati prekida 6. sjednicu Vijeća i da će se ona nastaviti u petak, 03.04.2009. godine u 14,00 sati.

Prekinuta 6. sjednica Općinskog vijeća Tešanj nastavljena je dana 03.04.2009. godine, s početkom u 14,00 sati u sali Općinskog vijeća Tešanj.

Nastavku 6. sjednice prisustvuje 21, odnosno 23 vijećnika (vijećnici Velid Joldić u 14,05, Sead Mehičić u 14,10 i Senad Subašić u 14,15 sati).
Odsutni sa sjednice su vijećnici Esmir Subašić (zdravstveni razlozi) i Rasim Omerbašić.
GOSTI:
Općinski načelnik sa saradnicima.
SREDSTVA JAVNOG INFORMISANJA:
Predstavnici TV «Smart» Tešanj i novinar gosp. Halid Fejzić.
Tonski zapis i Zapisnik vodi Zahir Ibrahimkadić.

Sjednicom predsjedava predsjedavajući Općinskog vijeća gosp. Vedran Kaser, zajedno sa zamjenikom predsjedavajućeg Vijeća gosp. Hasanom Handžićem.

Nakon prozivke vijećnika predsjedavajući Vijeća je konstatovao da današnjem nastavku 6. sjednice Vijeća od ukupno 25 vijećnika prisustvuje 21 vijećnik, čime su se stekli uslovi za punovažno odlučivanje, otvorio nastavak 6. sjednice Vijeća i proglasio otvorenim za javnost, te u ime Vijeća i u svoje lično ime, pozdravio prisutne goste i predstavnike medija.

Ad. 4
U ime predlagača, gosp. Husein Galijašević je u svojstvu savjetnika Općinskog načelnika ukratko obrazložio prijedlog Odluke.
Općinski načelnik se zahvalio gosp. Galijaševiću na kratkom i sadržajnom prikazu Agencije iz čega se vidi neophodnost njenog osnivanja, podsjetio da je svoj prijedlog povukao na jednoj od prethodnih sjednica Vijeća i da sada ima amandman klubova vijećnika SDP, SBiH i BPS kojim se već u ovoj fazi predlaže da direktor Agencije bude gosp. Hilmo Perčo, i da su ovo samo početne aktivnosti oko osnivanja i pregled ciljeva i zadataka koje bi ona trebala ostvarivati sa ostalim detaljima (prihodi i troškovi, organizacijska struktura itd.), naglasio da bi Agenciju trebalo poštedjeti od političkih udara što sada nije slučaj jer jedni napadaju a drugi brane i da će toga biti i u budućnosti, te da zbog toga pomenuti amandman ne može prihvatiti iz dva razloga – da je prvi ovo o čemu je govorio,a da je Zakon drugi razlog za njegovo ne prihvaćanje jer amandman nema uporište u Zakonu jer je imenovanje direktora ove Agencije u nadležnosti Općinskog načelnika, pa zbog toga, ne želeći da koristi te ovlasti koje bi bile napadane, kazao da ukoliko vladajuća većina u Vijeću ne želi povući svoj amandman, da će on u svojstvu predlagača povući svoj prijedlog.
Vijećnik Sejid Brka je kazao da se iz svega ranije rečenog može zaključiti da nije politika ako je predloženi iz SDA, a kada je iz BPS onda je to politiziranje, a zatim pročitao tekst dijela nedavne izjave za javnost Općinskog načelnika, zahvalio se gosp. Galijaševiću na stručnom i korektnom obrazloženju, naglasio da niko u Vijeću ne spori potrebu za osnivanje Agencije ali da je sada odjednom problem čelnog čovjeka pa neka građani sami procjene jer oni neće povući svoj amandman, a ukoliko njihov predloženi kandidat (gosp. Hilmo Perčo) ne pokaže dobre rezultate u prvih šest mjeseci rada oni će ga sami smijeniti, da smatraju da će imenovani moći biti na čelu ove Agencije i organizovati njen rad sa stručnim ljudima, ukazao da se ovdje ima situacija da izvršna vlast želi upravljati zakonodavnom vlasti što nigdje nema, naglasio da izvršna vlast treba da prati Vijeće i da ga usmjerava u potrebnom pravcu u zakonskim okvirima jer svu odgovornost Vijeće preuzima na sebe, te ponovo naglasio da amandman ide u proceduru.
Vijećnik Senad Subašić je kazao da mu je žao što je osnivanje Agencije dovedeno u krizu i da su po njemu za to najmanje krivi vijećnici i da se nadaju da će građani znati da to prepoznaju, jer je prilikom usvajanja Budžeta bio isti ovakav prijedlog razlika samo u imenu čovjeka jer da je odmah bio ovakav prijedlog ne bi ni bilo ovakve situacije, da je po njemu izvršna vlast isključivo odgovorna za ovu situaciju jer je imenovala stranačkog čovjeka (člana SDA, bio na njenoj listi i član predsjedništva SDA), a nije imenovala nekog nestranačkog stručnjaka kao što je gosp. Galijašević ili neko drugi, da su zbog toga oni protiv pa se sada to politizira, te naglasio da im ranije umalo nije „podvaljena“ Odluka koja je u suprotnosti sa Zakonom (imenovanje gosp. Berzada Vilaševića) što stvarno ne razumije, pojasnio da je na nekom od zadnjih Kolegija Vijeća predlagao Načelniku da se ova tačka povuče i obave dodatne konsultacije ali bez uspjeha, tako da predlagač danas može povući svoj prijedlog ako hoće.
Općinski načelnik je saopštio da su ove diskusije čudne, te pojasnio da je prvo razmišljanje bilo da Općinski načelnik bude lice koje će obaviti proceduru registracije Agencije, ali želeći da se izbjegnu bilo kakve poteškoće koje su se već tada javljale predložen je gosp. Berzad Vilašević, jer i takva Odluka nije protuzakonita jer je imenovan od strane Općinskog načelnika, naglasio da mu vijećnik Brka Sejid sugeriše da Načelnik upozori Vijeće na nezakonitosti, ali da on u situaciji kad Općinsko vijeće ne uvažava Općinskog načelnika ne želi da polemizira, da Načelnik ima svoje zakonske ovlasti koje je dužan provesti na način koji je najbolji za građane i da će to koristiti, da i Vijeće ima svoje ovlasti, tako da svako može raditi svoj posao ako se to želi, mada to nije najbolje prema građanima, jer je Načelnik samo gost na današnjoj sjednici Vijeća i da je mogao da danas i ne bude prisutan na sjednici, tako da, ako većina vijećnika u Vijeću nije protiv amandmana, povlači svoj prijedlog.

Predsjedavajući Vijeća je konstatovao da na osnovu člana 91. Poslovnika o radu Općinskog vijeća Tešanj predlagač može povući svoj prijedlog prije početka rasprave, i da je to ovaj puta i učinio.
Ad. 5
U ime predlagača, gosp. Hamzalija Hojkurić je u svojstvu pomoćnika Općinskog načelnika ukratko obrazložio prijedlog (nacrt) Odluke, nakon čega je otvorena rasprava:
– vijećnik Munevera Alić se zahvalila što je ova Odluka pripremljena i kazala da joj je drago što je ona pretvorena u nacrt i da se nada da će iduće godine biti više sredstava za ovu oblast jer je upravo SBiH bila inicijator ovakvog poticaja, da je prethodnih dana bila sa predstavnicima Udruženja poljoprivrednika pa u njihovo ime i u ime Kluba vijećnika SDA predlaže (dostavljeno u pismenoj formi):
1. U tački 3.4. bilo bi korisno smanjiti potrebnu površinu na minimalno 0,3 hektara, jer vrlo malo poljoprivrednika sije povrće na otvorenom
2. Da se u tački 3.6. briše riječ „merkantilni“.
3. Da se od ukupne sume izdvoje sredstva u visini od 1% za pomoć aplikantima za sticanje uslova za dobivanje sredstava viših nivoa vlasti (Kanton i FBiH),
4. Da se vodi računa da se aplikacije ne duplaju (većim proizvođačma aplikacija prema višim organima vlasti, a malim proizvođačima širi prostor ostvarenja općinskog poticaja),

tako da su mišljenja da bi se usvajanjem ovog prijedloga mogao udvostručiti iznos poticaja u odnosu na prošlu godinu, s tim da tehničku realizaciju ovog prijedloga prepuštaju nadležnoj Službi (besplatni projekti, edukacija itd).
– vijećnik Benjamin Smailbegović je pohvalio ovaj Program i predložio da se vidi da li se iz poticaja može šta namjenski izdvojiti za uzgajivače sitnih životinja koji ostvaruju značajne rezultate, kao i za ispitivanje bruceloze.
– vijećnik Amir Kurtić je u ime Kluba vijećnika SDA kazao da podržavaju ovu Odluku, ali ne podržavaju njeno preimenovanje u nacrt, te ukoliko nema drugih prijedloga osim onih koje su naveli vijećnici Alić i Smailbegović, predložio da se izvrši usaglašavanje i da se naredna sjednica Vijeća održi ranije kako bi poljoprivrednici mogli da apliciraju za podsticaj za pšenicu jer je rok za to 18.04.2009. godine.
– vijećnik Sejid Brka je predložio da se iznađe način i pomognu i zaštite voćari koji imaju zasade domaćih sorti, jer se ogromna sredstva ulažu u vrlo sumnjiv sadni materijal.
– vijećnik Adem Huskić je podsjetio da se ovaj Program uspješno provodi već dugi niz godina i da bi lično volio da se danas umjesto ovih 300 i nešto hiljada KM ulaže 1-1,5 milion KM u poljoprivredu, naglasio da su poljoprivrednici sa područja naše općine dobili ponajviše poticajnih sredstava od viši organa vlasti zahvaljujući odgovarajućoj pomoći nadležne Službe Općine što mu je kao Općinskom načelniku stvorilo problem jer su zbog toga izostale investicije viših organa u druge oblasti na području naše općine, ukazao da pomenuta Služba ne izrađuje direktno projekte već samo pruža pomoć oko tehničkih detalja, zatražio da se strogo vodi računa o izboru lica koja budu provjeravala aplikacije i da se po mogućnosti uključi i Načelnik, jer postoji velika mogućnost zloupotrebe pa da se ona spriječi u startu, zamolio da se još jednom sagleda da li se na ovom nivou treba dvostruko podsticati jedna te ista proizvodnja (ista osoba se javi za podsticaj za sijeno, pa zatim kukuruz, mlijeko itd.), da se briše silaža jer postoji mogućnost zloupotrebe, te na kraju naglasio da je Program dosta dobar i da ga podržava kao i dosadašnji način rada komisija i Službe, s tim da mu je žao što je ovaj dokument pretvoren u nacrt zbog rokova za apliciranje.
– vijećnik Munevera Alić je kazala da je sve ranije izneseno navodi na još čvršće uvjerenje da je javna rasprava potrebna i da je potrebno vidjeti šta poljoprivrednici hoće, naglasila da je krajnji rok za apliciranje za pšenicu 30. maj, tako da javna rasprava neće negativno uticati, s tim da je potrebna pomoć nadležne Službe vezano za aplikacije.
– vijećnik Rifet Begović je predložio da se kroz javnu raspravu sagleda i za 2-3 mjeseca dođe do podataka koliko ima zasada domaćeg voća i da se vlasnici nagrade jer je interes Općine da se sačuvaju domaće sorte.
– vijećnik Kasim Huskić je saopštio da je Program za svaku pohvalu i da se gubi puno vremena samo oko jedne stvari jer je poljoprivrednicima vrlo bitno vrijeme, te naglasio da bi ovaj Program trebao biti usvojen najkasnije do kraja februara radi planiranja sjetve i da su aplikacije za njih manje bitne, ali da je bitna visina poticaja.
– vijećnik Hasan Handžić je vijećniku Amiru Kurtiću odgovorio da zapisnik nije ni mogao biti uz Odluku kada javna rasprava nije ni održana kako treba ili je uopšte nije bilo, te izrazio nadu da će biti ispoštivani kriteriji i ubuduće budžet usvojen na vrijeme.
– vijećnik Amir Kurtić je odgovorio da na kraju teksta Odluke stoji kada je javna rasprava održana i da je Odluka bazirana na osnovu iskustava i sugestija tokom javne rasprave.
– vijećnik Hasan Handžić je kazao da ga buni što je javna rasprava održana, a da niko iz SBiH nije za to znao.
– Općinski načelnik je potvrdio da administracija ima bezbroj javnih rasprava koje nemaju veze sa Vijećem, i da je jedna od njih i ova o kojoj se govori.

Nakon toga Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK
Prihvata se nacrt Odluke o usvajanju Programa novčanih podsticaja za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje na području općine Tešanj u 2009. godini i upućuje na javnu raspravu u trajanju od 15 dana.
Ad. 6
Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK
Usvaja se Odluka o visini prosječne konačne cijene m2 stambenog prostora na području
Općine Tešanj.
Ad. 7
Vijećnik Hasan Handžić je u ime Kluba vijećnika SBiH saopštio da je za njih ovaj prijedlog prihvatljiv, s tim da se do kraja godine pripremi nova odluka o komunalnim taksama, što je i obaveza nastala prilikom usvajanja Budžeta.
Predsjedavajući Vijeća je formirajući zaključak ovom prijedlogu pridodao i dio kojim se predložena Odluka usvaja.
Prije glasanja vijećnik Adem Huskić je skrenuo pažnju da su se do sada prilikom formiranja zaključaka i glasanja miješale različite stvari, pa je zamolio da se to ubuduće ne radi, te predložio da se izvrši posebno glasanje za prijedlog zaključka Kluba vijećnika SBiH a zatim o Odluci.

Nakon toga Općinsko vijeće Tešanj je sa 13 glasova “ZA” i 11 glasova “uzdržan” donijelo slijedeći
ZAKLJUČAK
Usvaja se prijedlog Kluba vijećnika SBiH da se do kraja 2009. godine pripremi nova Odluka o općinskim administrativnim taksama, što je i obaveza nastala prilikom usvajanja Budžeta.

Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK
Usvaja se Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o općinskim administrativnim taksama.
Ad. 8
Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK
Usvaja se Odluka o gubitku statusa nepokretnosti u opštoj upotrebi.

Ad. 9
Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK
Usvaja se Odluka o davanju na korištenje nekretnine MZ Karadaglije.

Ad. 10
Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK
Usvaja se Odluka o dodjeli na korištenje zemljišta državne svojine neposrednom
pogodbom „Elektroprivredi BiH“ d.d. Sarajevo „Elektrodistribucija“ Zenica

Ad. 11
Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK
Usvaja se Rješenje o preuzimanju zemljišta u korist Općine Tešanj.

Ad. 12
Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK
Usvaja se Rješenje o utvrđivanju prava vlasništva na zemljištu državne svojine u korist „SS Company“ d.o.o. Tešanj.

Ad. 13
U ime predlagača gosp. Suad Huskić ukratko je pojasnio Informaciju, nakon čega je otvorena rasprava:
– vijećnik Senad Subašić je podsjetio da je on na pretprošloj sjednici Vijeća zatražio da implementacija izbornih rezultata u MZ bude zasebna tačka dnevnog reda i da mu je odgovoreno da to bude u okviru ove tačke dnevnog reda, da u ovoj Informaciji nema izvještaja Komisije koju je prema Statutu formirao Općinski načelnik, da su MZ radile bez statuta i da su odluke o kapitalnim projektima donosili pojedinci a ne organi MZ, pa zbog toga neće prihvatiti ovu Informaciju dok se ne izvrši njena dopuna i odgovori koje to MZ nisu imale statuta, zatražio da se statuti usaglase sa Statutom Općine Tešanj ili Zakonom o lokalnoj samoupravi, pomenuo da je implementacija bila dobra ali su šef nadležne Službe i Općinski načelnik uzeli sebi za pravo da krše Statut Općine Tešanj i da se ne imenuju ti ljudi za predsjednike savjeta pa i u MZ Jelah što oni nikada neće prihvatiti, da se može ovdje diskutovati da li predsjednik savjeta MZ može istovremeno biti i vijećnik u Općinskom vijeću što on kao čovjek može i podržati, ali da to nigdje ne piše u Statutu, a da piše vjeruje da niko od predsjednika savjeta ne bi se kandidovao za vijećnika u Vijeću i obratno, pojasnio da je bilo više dopisa MZ Jelah i Općine u kojima je traženo da se izbor i odluke donose konsenzusom a ne odlukom većine i da kod predsjednika Savjeta postoji sukob interesa, nakon čega je zatraženo i dobiveno tumačenje Centralne izborne komisije BiH u kome se kaže da nema sukoba interesa ali ni poslije toga stanje se nije promijenilo, ukazao na činjenicu da je malo ljudi u MZ koji hoće raditi i koji imaju povjerenje od građana, tako da se pored kršenja Statuta krši i volja građana koji su ih predložili i izabrali za predsjednike savjeta, da je on u MZ Jelah svojim dosadašnjim radom zasluženo izabran na tu poziciju ali Načelnik neće da ga imenuje mada je isti Statut bio i kada je Načelnik bio gosp. Adem Huskić, pa zbog svega navedenog traži da Vijeće danas donese zaključak da Načelnik ispoštuje odluke organa MZ-ca o formiranju organa MZ-ca i da ih svojim rješenjem potvrdi, te pomenuo nekoliko primjera koji po njemu govore da je postojeći Statut nakaradan i zatražio da statute MZ-ca ocijeni i donese (usvoji) Općinsko vijeće shodno Zakonu o lokalnoj samoupravi u kome je navedeno da je za rad MZ nadležno Općinsko vijeće.
– Općinski načelnik je ukazao da je upravo prethodna diskusija pokazala da je Načelnik bio u potpunosti u pravu jer da je danas u Vijeću bilo šest predsjednika savjeta MZ bila bi diskusija u kojoj je šest predsjednika savjeta protiv Općinskog načelnika, a zatim predložio Vijeću da predlože izmjene i dopune Statuta i da u nadležnost za rad MZ stave Vijeće što bi i njemu olakšalo rad, jer će u situaciji, kada je Načelnik nadležan da daje suglasnost ili imenovanje predsjednika savjeta MZ, biti prinuđen stopirati ovakav zaključak koji nije u skladu sa Zakonom.
– vijećnik Adem Huskić je kazao da je Informacija urađena dobro i savjesno i da se samo prima na znanje ali da diskusije idu u sasvim drugom pravcu, vezano za implementaciju izbornih rezultata ukazao je da i sada u Statutu Općine ima dosta odredbi „koje ne provodimo“, naglasio da je na neki način Načelnik nadređen izvršnim organima MZ i da bi bilo problematično kada bi u Vijeću bilo više predsjednika savjeta iz MZ, te da je u MZ Jelah vijećnik Senad Subašić radio dobro ali i mnogi drugi u ostalim MZ.
– vijećnik Jakub Rošić je u ime Kluba vijećnika SDA kazao da je Informacija prihvatljiva
uz sugestiju da Načelnik i nadležna Služba sagledaju mogućnosti da se za sekretare MZ koji podnose najveći teret iznađe što bolje rješenje i da se adekvatnije nagrade.
– vijećnik Sejid Brka je kazao da vezano za Informaciju ima nekoliko pitanja i sugestija:
da prema članu 53. Statuta MZ imaju status pravnog lica pa se postavlja pitanje kako Općinski načelnik može imenovati predsjednike savjeta, da je Informacija urađena kako je urađena a postavlja se pitanje da li su organi MZ mogli više uraditi, da niko iz MZ nije učestvovao ni u jednoj tenderskoj komisiji, da je Informacija dobra za analizu, da u MZ Dobropolje/Mekiš implementacija nije izvršena a i u mnogim drugim ni primopredaja dokumentacije itd. tako da treba omogućiti novim ljudima da rade po Zakonu jer je dobro poznato na koji način se sve radilo i da su postojale persone koje u džepu nose pečat MZ.
– gosp. Suad Huskić je ponovio da u Informaciju nije moglo sve stati u 20-tak napisanih
stranica, a vijećniku Senadu Subašiću odgovorio da je raniji saziv Vijeća utvrdio da Općinski načelnik daje rješenje o imenovanje savjeta MZ i da tako sada stoji u Statutu, da Općina potpisuje ugovore za realizaciju kapitalnih projekata u MZ a one svoje učešće uplaćuju na račun Općine, te da zbog zaštite podataka nije preporučljivo da u komisijama za javne nabavke budu lica koja nisu profesionalno zaposlena u Općini.
– vijećnik Senad Subašić je odgovorio kako nije tvrdio da Općinski načelnik ne može imenovati, nego o konsenzusu.
– gosp. Suad Huskić je pojasnio da na kraju člana 32. Zakona o principima lokalne samouprave stoji da nadzor nad radom MZ-ca vrši Vijeće jedinice lokalne samouprave a prethodni saziv Vijeća da utvrdio nadležnost Općinskog načelnika.

Pauza u radu Vijeća trajala je od 15,38 do 15,48 sati na prijedlog predsjedavajućeg Vijeća.

Nakon pauze predsjedavajući Vijeća je dao na glasanje prijedlog vijećnika Senada Subašića (Kluba vijećnika SDP): Da se Informacija dopuni i uvrsti u dnevni red neke od narednih sjednica Vijeća, da Načelnik ispoštuje odluke organa MZ-ca o izboru predsjednika savjeta MZ-ca i da statut MZ-ca ide na usvajanje od strane Općinskog vijeća.
Gosp. Suad Huskić je pojasnio da bi to bilo 25 tačaka za Vijeće, jer su statuti MZ međusobno različiti, a ako bi svih 25 statuta bili u okviru jedne tačke onda bi se moralo ići na isčitavanje svakog od njih pojedinačno.
Vijećnik Senad Subašić je zatražio da svih 25 statuta budu u okviru jedne tačke dnevnog reda.

Općinsko vijeće Tešanj je sa 13 glasova “ZA” i 11 glasova “protiv” donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK
Da se Informacija dopuni i uvrsti u dnevni red neke od narednih sjednica Vijeća, da Načelnik ispoštuje odluke organa MZ-ca o izboru predsjednika savjeta MZ-ca i da statut MZ-ca ide na usvajanje od strane Općinskog vijeća.

Općinski načelnik je saopštio da prema Statutu Općine (član 39.) ulaže prigovor na tačke 2. i 3. zaključka i traži da se Vijeće izjasni u roku od tri dana.

Nakon toga predsjedavajući Vijeća je dao na glasanje zaključak: Prima se na znanje Informacija o radu i funkcionisanju organa mjesnih zajednica u 2008. godini.

S obzirom da je zaključak dobio 10 glasova “ZA” i 13 glasova “uzdržan”, predsjedavajući Vijeća je konstatovao da Informacija o radu i funkcionisanju organa mjesnih zajednica u 2008. godini nije prihvaćena.

Ad. 14
U raspravi po ovoj tački dnevnog reda učestvovali su:
– vijećnik Benjamin Smailbegović je saopštio da je zamoljen od grupe zaposlenika D.D.
„Enker“ da se Vijeće odredi prema njihovom zahtjevu jer je tada predmetno zemljište pod povoljnim uvjetima dato u privatizaciju, pojasnio da se ranije on lično angažovao da se udovolji firmi „Mann hummel“ da za 850.000,00 KM otkupi to zemljište (bara s sjevernom dijelu fabričkog kruga) i zaposli oko 350 novih radnika, da je tada molio i tadašnjeg Načelnika gosp. Adema Huskića da utiče na to ali se nije moglo jer se radilo o privatnom sektoru tako da dalje nije upućen šta je bilo i šta će biti s tim zahtjevom pomenute firme, pa predlaže da se u skladu sa članom 63. Poslovnika o radu Vijeća ovo pitanje odloži i da se za narednu sjednicu Vijeća vidi šta da se radi s tim i kako da se postupi jer je sadašnja „Enker“-ova cijena 30,00 KM po kvadratnom metru zemljišta.
– vijećnik Sejid Brka je kazao da se ponovo pretresa prošlost mada je Zakon vrlo jasan – da se neizgrađeno zemljište mora vratiti vlasniku (Općini), da je pomenuta firma vrlo jaka i da je jako teško pronaći takvu pogotovo u današnje vrijeme, ukazao da je Općina Usora davala zemljište uz simboličnu naknadu, te konstatovao da je sada Vijeće pred svršenim činom jer je Kolegij Vijeća dao suglasnost o ovome, a vijećnik Benjamin Smailbegović je dao prijedlog uposlenika D.D. „Enker“, pa je potrebno da se Vijeće odredi o tome.
-vijećnik Amir Kurtić je pojasnio da prema njegovim dosadašnjim saznanjima od takve namjere „Mann hummel“-a vjerovatno neće biti ništa, da u tom dijelu postoji usvojen Regulacioni plan kojim je određeno šta se može graditi i da ima saznanja da firma „3N“ namjerava otkupiti 4-5 dunuma (proizvodnja čarapa).
– vijećnik Adem Huskić je potvrdio da je firma „Mann hummel“ imala namjeru otkupiti to zemljište ali se usprkos svim nastojanjima Vijeća, Načelnika i službi nije moglo ništa uraditi da pomenuta firma otkupi to zemljište pod jednakim uslovima kao i za ostale kupce, pa joj je ponuđeno zemljište na novoj lokaciji uz povoljne uslove u Jelahu, mada sada čuje da od toga izgleda neće biti ništa jer je kupovina zemljišta i sve ostalo trebalo biti zaokruženo 2012. godine, tako da bi lično volio da Općina kupi to zemljište, a ako ona to ne uradi „Enker“ to zemljište ne može prodati ispod ponuđene cijene, može samo po istoj ili većoj cijeni.
– Općinski načelnik je zamolio da se firma iz Njemačke ne pominje u diskusijama jer je ozbiljni poslovni svijet vrlo osjetljiv na bilo kakvo pominjanje njihovog imena, da o ovom problemu pomoć može pružiti pravobranilac, te da Općina može kroz kreditna sredstva otkupiti to zemljište jer nemaju budžetom predviđena sredstva ili da se njegova kupovina prepusti privrednicima.
– vijećnik Benjamin Smailbegović se izvinuo zbog pominjanja imena firme, ponovio da su se tada svi trudili da joj omoguće kupovinu tog zemljišta i da mu je lično žao što to nije i realizovano i da ga je sada strah da novac od prodaje pomenutog zemljišta neće otići u pogrešnom pravcu, a ne u poboljšanje stanja i proizvodnje u „Enker“-u, pa zbog toga povlači svoj prijedlog.

Nakon rasprave Općinsko vijeće Tešanj je sa 22 glasa “ZA” i 1 glas “uzdržan” donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK
Usvaja se Zaključak po ponudi zemljišta Općini od „Enker“ d.d. Tešanj.

Ad. 15
Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj je sa 21 glas “ZA” i 1 glas “uzdržan” donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK
Usvaja se Zaključak po ponudi zemljišta od “FAD” Jelah.

Ad. 16
Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj je sa 22 glasa “ZA” i 1 glas “uzdržan” donijelo slijedeći
ZAKLJUČAK
Usvaja se Odluka o pokretanju aktivnosti za prelazak na trezorsko poslovanje.

Ad. 17
Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj je sa 22 glasa “ZA” i 1 glas “uzdržan” donijelo slijedeći
ZAKLJUČAK
Usvaja se Izvještaj o radu Općinskog načelnika o radu općinskih organa uprave za period od 01.01. do 31.12.2008. godine.

Ad. 18
Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj je sa 22 glasa “ZA” i 1 glas “uzdržan” donijelo slijedeći
ZAKLJUČAK
Usvaja se Izvještaj o stanju upravnog rješavanja u 2008. godini.

Ad. 19
Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK
Prima se na znanje Informacija o radu Općinskog suda Tešanj za 2008. godinu.

Predsjedavajući Vijeća je svim građanima općine Tešanj čestitao predstojeći praznik „4. april – Dan otpora fašizmu“, a zatim se svima zahvalio na prisustvovanju današnjoj sjednici i zaključio rad 6. sjednice Općinskog vijeća Tešanj u 16,15 sati.

ZAPISNIČAR:
Zahir Ibrahimkadić

POMOĆNIK OPĆINSKOG NAČELNIKA U STRUČNOJ SLUŽBI VIJEĆA I NAČELNIKA
Ferid Mustafić

PREDSJEDAVAJUĆI OPĆINSKOG VIJEĆA
Vedran Kaser, dipl. ing. inf. teh.