Zapisnik sa 33. sjednice općinskog vijeća Tešanj

– najavio kašnjenje).

GOSTI:

Predstavnici IRIS-a i Terenskog ureda OSCE-a Doboj, Vedad Šečić načelnik PU Tešanj, poslanici u Skupštini ZE-DO kantona Hrvić Amira i Ðogić Hajrudin i Općinski načelnik sa saradnicima.

SREDSTVA JAVNOG INFORMISANJA:

Novinari Brkić Hasan, dopisnik «Jutarnjih novina» i predstavnici NTV «AMNA» Tešanj.

Tonski zapis i Zapisnik vodi Ibrahimkadić Zahir.

Sjednicom predsjedava predsjedavajući Općinskog vijeća, gosp. Ahmetlić Izudin sa sekretarom Vijeća, gosp. Ćeman Smajom.

Nakon prozivke vijećnika od strane sekretara Vijeća, predsjedavajući Vijeća je

konstatovao da današnjoj sjednici Vijeća od 25 vijećnika prisustvuje 20 vijećnika, čime su se stekli uslovi za punovažno odlučivanje, otvorio 33. sjednicu Vijeća i proglasio je javnom, te u ime Vijeća i u svoje lično ime, pozdravio prisutne goste i predstavnike medija.

Nakon toga, pristupilo se razmatranju standardnih predtačaka:

A) USVAJANJE ZAPISNIKA SA 4. VANREDNE (KOMEMORATIVNE) I

32. SJEDNICE OPĆINSKOG VIJEĆA,

B) VIJEĆNIČKA PITANJA.

Ad. A
Bez primjedbi, Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno donijelo

ZAKLJUČAK
Usvaja se Zapisnik sa 4. vanredne (komemorativne) sjednice Općinskog vijeća Tešanj, održane dana 21.10.2003. godine.

Vijećnik Ajanović Emina je zatražila da se u Zapisniku sa 32. sjednice Vijeća u Ad. 4 dio njenog pitanja dopuni sa novim tekstom i da glasi: “Na koji način će Komisija pratiti da je student imao prosjek ocjena iznad 9 i kako iznaći pravila na osnovu kojih će Komisija znati da je student okončao godinu studija na vrijeme”?

Nakon toga, Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno donijelo

ZAKLJUČAK
Usvaja se Zapisnik sa 32. sjednice Općinskog vijeća Tešanj održane dana 24.09.2003. godine, s tim da se u Ad. 4 umjesto postojećeg dijela teksta upiše tekst: “Na koji način će Komisija pratiti da je student imao prosjek ocjena iznad 9 i kako iznaći pravila na osnovu kojih će Komisija znati da je student okončao godinu studija na vrijeme”?

Ad. B
Na 32. sjednici Vijeća nije bilo postavljenih vijećničkih pitanja.

VIJEĆNIČKA PITANJA:
– Vijećnik Salkanović Nusret: “Pošto se neposredno poslije izgradnje asfaltne trase puta u Medakovu, na relaciji Medakovo – Trepče, rađenoj u septembru ove godine, pored OŠ “9. septembar” pojavo odron koji tek sada remeti normalno odvijanje saobraćaja, a u slijedećoj fazi možda čak i potpuno prekine komunikaciju Trepče – Medakovo, čime bi dobar dio MZ Medakovo, kao i kompletan dio koji gravitira na području MZ Trepče, bio potpuno odsječen po pitanju redovnog odvijanja saobraćaja, pitam Općinskog načelnika i općinsku službu u čijoj nadležnosti je bilo sufinansiranje i potpis ugovora za izvođenje radova sa “Dobojputevima”: Šta je do sada urađeno u cilju utvrđivanja odgovornosti za kvalitet radova i sagledavanja posljedica ovog odrona i u cilju sanacije ovog klizišta koje u nekom predstojećem periodu može biti zaista vrlo teško?”

– Vijećnik Smailbegović Benjamin, ispred Kluba vijećnika SDP-a: “Poznato je da je na području općine Tešanj izvršena privatizacija firmi koje su bile u državnom vlasništvu. Te firme su promijenile status vlasništva iz državnog u privatni. Tražimo informaciju o tome, da Načelnik pripremi detaljnu informaciju od Agencije za privatizaciju ZE-DO kantona, Sektora za postprivatizacijske poslove, o stanju izvršenih obaveza za sve firme na području općine Tešanj, i drugo pitanje: Kojim pravnim i fizičkim licima su dodijeljena kreditna i nepovratna sredstva iz programa “Podsticaj zapošljavanja” na području općine Tešanj za 2003. godinu, koji kriteriji su korišteni i u kojem obimu su dodijeljena?”

Nakon toga, pristupilo se usaglašavanju dnevnog reda:

– Vijećnik Huskić Suad je u ime Kluba vijećnika SDA kazao da u odnosu na sazivom

predloženi red imaju dva prijedloga izmjene:

1. Da se “Politika raspodjele budžetskih sredstava za kapitalne projekte” uvrsti

u dnevni red, jer će se danas raspravljati o Nacrtu Odluke o budžetu za 2004. godinu (materijal koji su vijećnici dobili zajedno sa ostalim materijalima, a koji nije usaglašen na Kolegiju zbog toga što nisu bili prisutni predstavnici svih političkih stranaka).

2. Da se 1. tačka sazivom predloženog dnevnog reda –” Informacija Općinskog

načelnika o aktuelnim zbivanjima i aktivnostima Općine Tešanj” skine sa dnevnog reda, jer je već objavljena u Biltenu Općine Tešanj i poznata javnosti, te da je razmišljanja da se ubuduće ovakve informacije i drugi materijali koje Vijeće još nije usvojilo ne daju u informativno glasilo.

– Vijećnik Brkić Muhamed je rekao kako lično smatra da se sazivom predložena tačka dnevnog reda ne treba skidati sa dnevnog reda, bez obzira što je objavljena, jer je smatra kao materijal koji će biti predočen Vijeću, koje će je eventualno korigovati, da nije izlazio da postavlja vijećnička pitanja, jer je ta Informacija dala odgovore na dosta pitanja i da je htio zatražiti dodatne odgovore na ona pitanja koja nisu bila dovoljno obrazložena, pa predlaže da pomenuta Informacija ostane na dnevnom redu, te da nema ništa protiv da se novopredložena tačka uvrsti u dnevni red prije rasprave o budžetu jer, sticajem okolnosti, nije bio na sjednici Kolegija, da mu je tekst nerazumljiv u potpunosti pa će tražiti dodatna pojašnjenja i dati neke svoje prijedloge.

Poslije rasprave, jednoglasno je prihvaćeno da se novopredložena tačka dnevnog reda “Politika raspodjele budžetskih sredstava za kapitalne projekte” uvrsti u dnevni red (prijedlog Kluba vijećnika SDA), nakon čega je predsjedavajući Vijeća predložio da ona bude prije tačke Nacrt Odluke o budžetu.

S obzirom da je prijedlog Kluba vijećnika SDA da se 1. tačka sazivom predloženog dnevnog reda – “Informacija Općinskog načelnika o aktuelnim zbivanjima i aktivnostima Općine Tešanj” skine s dnevnog reda dobio 10 glasova “ZA” i 10 glasova “protiv” (prijedlog nije dobio potrebnu većinu glasova), pomenuta tačka je ostala u sklopu dnevnog reda 33. sjednice Vijeća.

Nakon toga, Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno usvojilo slijedeći

DNEVNI RED

Informacija Općinskog načelnika o aktuelnim zbivanjima i aktivnostima Općine Tešanj
Nacrt Programa rada Općinskog vijeća za 2004. godinu
Politika raspodjele budžetskih sredstava za kapitalne projekte
Nacrt Odluke o budžetu Općine Tešanj za 2004. godinu
Nacrt Odluke o izmjenama i dopunama Poslovnika o radu Općinskog vijeća Tešanj
Prijedlog Odluke o ustupanju na korištenje nekretnina boračkim organizacijama općine Tešanj
Prijedlog Odluke o pristupanju Općine Tešanj u Razvojnu ekonomsku zajednicu REZ d.o.o. Zenica
Prijedlog Rješenja o razrješenju i imenovanju Drugostepene komisije koja će rješavati po žalbama protiv prvostepenih rješenja
Prijedlog Rješenja o imenovanju Komisije za praćenje izvršenja budžeta Općine Tešanj
10. Prijedlog Plana rada Općinske izborne komisije i plana neophodnih sredstava za

realizaciju plana rada OIK-a za 2004. godinu

11. Informacija o stanju bezbjednosti na području općine Tešanj u 2003. godini.

Ad. 1

Općinski načelnik je podsjetio da se Informacija samo prima k znanju i da je razlog njenog objavljivanja u Biltenu Općine bila želja da se i građani upoznaju sa aktuelnim aktivnostima i projektima, te da je nakon njene izrade bilo novih aktivnosti, od kojih ističe da je raspisan tender za izgradnju sportske dvorane – I faza i da su pristigla obećana sredstva u visini od 50.000,00 KM od Federalnog ministarstva za njenu izgradnju, nakon čega je otvorena rasprava:

– Vijećnik Brkić Muhamed je saopštio da je ovo dobra praksa, da Općinski načelnik treba povremeno informisati Vijeće, da je Informacija korektno napisana, ali da u njoj nije dat osvrt na rezultate realizacije zaključaka Vijeća, niti je dat prijedlog mjera za dalju aktivnost, o čemu bi se trebalo izjasniti ovo Vijeće, te da inače misli da Vijeće treba mijenjati dosadašnju praksu i odnos prema informacijama koje dolaze na Vijeće, ne primati ih samo k znanju, čime se na neki način one degradiraju, nego da iste Vijeće treba razmotriti i dati sugestije i smjernice za dalji rad, pa predlaže zaključak: Zadužuje se Općinski načelnik da za narednu sjednicu Vijeća pripremi dodatnu informaciju iz koje će se preciznije vidjeti šta je do sada urađeno i zbog čega nisu provedeni zaključci ovog Vijeća:

– Sa 27. sjednice Vijeća, od 07.05.2003. godine pod tačkom 9. – radi se o suzbijanju pojave prosjačenja (narušavanje javnog reda i mira);

– Na više sjednica Vijeća raspravljalo se o regulisanju saobraćaja u gradu, nepoštivanju saobraćajnog znaka (zabrana parkiranja) u dijelu ulice “M. Tita” od stare zgrade PTT do Gornje Čaršije, gdje bi trebalo utvrditi: čiji je to interes i ko onemogućava poštivanje i provođenje ove Odluke, odnosno postojećeg saobraćajnog znaka, što smatra za opstrukciju i omalovažavanje Vijeća i njegovih odluka;

– Da se pripremi informacija o preduzetim i namjeravanim mjerama u vezi s ekologijom, odnosno zaštitom od zagađenosti vazduha, vode i zemlje, koja bi se naročito odnosila na sliv rijeke Usore i njene pritoke (glavno izvorište za snabdijevanje pitkom vodom).

– Vijećnik Šišić Fuad je kazao kako treba sačuvati red u odnosu između organa, da se neće napraviti veliki rezultati ako se o tome ne bude vodilo računa, na što je on i ranije ukazivao, naglasivši da je Vijeće organ kojem je Općinski načelnik i izvršna vlast podređena, odnosno odgovorna i da bilo šta što izvršna vlast na čelu sa Općinskim načelnikom, ili bilo ko da tamo personalno bude prisutan, pokuša ukazati na ovaj način, kroz Informaciju javnosti, to je priča o samom sebi, da to nije u redu prije nego što o tome kaže onaj kome je ta izvršna vlast odgovorna, što znači da uz ovu Informaciju koja bi, eventualno, bila plasirana na taj način javnosti, moralo biti i ono šta o svemu tome misli ovo tijelo (Vijeće), nakon čega bi to bilo jedno uistinu korektno informisanje javnosti, podsjetivši da je na prošloj sjednici Vijeća usvojena Strategija u kominiciranju s javnošću i da ne vidi ni jedan razlog da se ne poštuju principi koji su u njoj navedeni, da je u Biltenu navedeno kako vijećnici nisu stigli da je pročitaju zbog obimnosti materijala, što je tačno, ali nije navedeno da je to iz razloga što je ona kasnila na Vijeće iz objektivnih razloga, da se o odnosima između organa ubuduće vodi računa, da se ipak vidi kako je ova Informacija urađena na brzinu jer postoje neuravnoteženi odnosi kada su u pitanju neka pitanja koja su izložena od strane Općinskog načelnika u veoma širokom kontekstu, da se vidi aktivnost izvršne vlasti, što poštuje, ali da smatra kako se ne može pred Vijeće izaći sa jednom ili dvije rečenice o drogi, kad se zna koliki je to problem, a o šalter-sali, zbog nečije priče, pisati dvije stranice, da se boji kako Općinski načelnik sa saradnicima upada u zamku kada je u pitanju informisanje ovog Vijeća, ponovio da je Općinski načelnik obavezan informirati Vijeće, kome je odgovoran, a pošto se Informacija samo prima k znanju, predlaže da ubuduće informisanje Vijeća od strane Općinskog načelnika bude uvijek u formi izvještaja, kako bi se o njemu mogla voditi rasprava i donositi zaključci, te, na kraju, zatražio od Općinskog načelnika da vijećnicima odgovori zbog čega je više puta rađen krov šalter-sale, ko je pogriješio u tome da prvi puta to nije urađeno, te da postoje priče u javnosti da sve nije bilo kako treba?

– Vijećnik Smailbegović Benjamin je u ime Kluba vijećnika SDP-a zatražio da im Općinski načelnik pojasni uštedu na tekućim grantovima od 110.000,00 KM kod rashoda i izdataka.

– Općinski načelnik je kazao kako su pojedine sugestije vijećnika prihvatljive i da ne želi uopće da polemizira, jer će se već za iduću sjednicu Vijeća pripremiti informacija o realizaciji zaključaka Vijeća, da Informacija zaista nije imala namjeru da pravi bilo kakav jaz između izvršne i zakonodavne vlasti, niti je to njegova namjera bila, nego da se htjelo informisati i vijećnike i građanstvo šta se to uradilo do sada i šta se planira kroz dalje aktivnosti, a u vezi pitanja vezanog za krov šalter-sale je odgovorio kako na ovoj sjednici Vijeća sjede predsjednici klubova stranaka koji to mogu potvrditi da je poznato da je šalter-sala bila zamišljena bez krova, ali, nakon instaliranja opreme koju je donirao CHF i Fond Otvoreno društvo BiH došlo do prokišnjavanja, nakon čega je on (Općinski načelnik) pozvao predsjedavajućeg Vijeća i predsjednike klubova, kada je zajednički utvrđeno i konstatovano da se krov mora postaviti, nakon čega je provedena procedura tendera koja nije uspjela i zbog hitnosti radova, te da nikakva namjera nije bila da ovom Informacijom diže tenzije i pokušava oprati neke stvari za koje vijećnik Šišić kaže da nisu bile u redu, a na pitanje Kluba vijećnika SDP-a u vezi grantova, odgovorio je da je to bilo u tom momentu, podsjetivši na postojanje ranijeg zaključka Vijeća da se obustavi finansiranje klubova i udruženja koja nisu aktivna, što je i urađeno, s ciljem da se jače finansijski podrže kolektivi i udruženja koja su aktivna.

– Vijećnik Huskić Suad je podsjetio da je prilikom rasprave i donošenja zaključka Vijeća vezanog za finansiranje klubova i udruženja Klub vijećnika SDA jasno zatražio da se eventualni višak sredstava utroši u izgradnju vodovoda u školi ili za Miljanovce (nije tačno siguran), pa je upitao Općinskog načelnika da li je to ispoštovano.

– Općinski načelnik je pojasnio kako je to bilo stanje u momentu izrade Informacije, nakon čega su pojedini klubovi naknadno dostavili svoje izvještaje, tako da se htjelo uozbiljiti rad tih udruženja i klubova, što bi trebala biti praksa i ubuduće.

Predsjedavajući Vijeća je kazao kako je svjestan da je sadašnji Općinski načelnik od prethodnog načelnika preuzeo niz aktivnosti i da je to iznešeno na korektan način, po njemu dosta sveobuhvatno, pa se zato zahvaljuje Općinskom načelniku, mada je volio da je Informacija išla prvo na Vijeće pa tek nakon toga da bude objavljena u Biltenu, iako ne uzima za zlo i ovakav redoslijed kojim je to napravljeno, jer Vijeće i izvršni organi sigurno nastoje da na potpuno transparentan način obavljaju svoje dužnosti.

Nakon rasprave, Općinski vijeće Tešanj je jednoglasno donijelo

ZAKLJUČAK

Prima se k znanju Informacija Općinskog načelnika o aktuelnim zbivanjima i

aktivnostima Općine Tešanj.

Općinsko vijeće zadužuje Općinskog načelnika da za narednu sjednicu Vijeća pripremi dodatnu informaciju iz koje će se preciznije vidjeti šta je do sada urađeno i zbog čega nisu provedeni zaključci ovog Vijeća:

1. Sa 27. sjednice Vijeća, od 07.05.2003. godine pod tačkom 9. – radi se o suzbijanju

pojave prosjačenja (narušavanje javnog reda i mira);

2. Na više sjednica Vijeća raspravljalo se o regulisanju saobraćaja u gradu,

nepoštivanju saobraćajnog znaka (zabrana parkiranja) u dijelu ulice “M. Tita”, od stare zgrade PTT do Gornje Čaršije, gdje bi trebalo utvrditi: čiji je to interes i ko onemogućava poštivanje i provođenje ove odluke, odnosno postojećeg saobraćajnog znaka (koja bi se morala provoditi, naročito u zimskom periodu);

3. Da se pripremi informacija o preduzetim i namjeravanim mjerama u vezi s

ekologijom, odnosno zaštitom od zagađenosti vazduha, vode i zemlje, koja bi se naročito odnosila na sliv rijeke Usore i njene pritoke (glavno izvorište za snabdijevanje pitkom vodom).

Ad. 2

Sekretar Vijeća, gosp. Smajo Ćeman je ukratko obrazložio prijedlog Nacrta, uz tvrdnju da su pristigli prijedlozi samo od trećine subjekata, pa je pozvao sve subjekte da tokom javne rasprave dostave svoje prijedloge, uz napomenu da za sada postoje tri kvartalna perioda kojim se tokom javne rasprave može pridodati i četvrti, nakon čega je otvorena rasprava:

– Vijećnik Salkanović Nusret je zatražio da se usklade završna odredba (po kvartalima) sa navedenim periodima, odnosno da se dinamika realizacije Programa rada za 2004. godinu planira i razradi po kvartalima.

– Vijećnik Brkić Salih je u ime Kluba vijećnika SDP-a kazao kako su primijetili da ovaj prijedlog Programa rada mnogo liči na prethodni i da nema nekih novih inicijativa i pitanja koja mogu biti tretirana u ovom Programu, da su u roku dali svoj prijedlog, ali da ni jedan od njihovih prijedloga nije uvršten u Program rada, te da zbog toga želi navesti neke od njih koji bi mogli biti uvršteni u Program rada, kao što su: informacija o potrebi izgradnje komunalnih objekata u gradu Tešnju, donošenje Odluke o upravljanju i gazdovanju sportskim terenima kao i društvenim domovima po mjesnim zajednicama, pokretanje aktivnosti na upravljanju grobljima i uređenje groblja, te izvršiti pripreme za formiranje jednog gradskog otvorenog groblja, u skladu sa Regulacionim i urbanističkim planom obezbjediti lokaciju za izgradnju dječijeg zabavišta, pokrenuti inicijativu za kandidiranje projekta za iskorištavanje kompleksa stare tvrđave, priprema projektne i idejne dokumentacije za izgradnju gradske zaobilaznice, pokrenuti pitanje uređenja autobuske stanice na ulazu u grad, pokrenuti aktivnosti na obrazovanju muzeja, pokrenuti inicijativu kod Agencije za privatizaciju i riješiti status “Zvečaja”-a jer je grad bez hotela, izvještaj o realizaciji projekta vodosnabdijevanja (50 lit/sek.) i revitalizaciji Stare čaršije, kandidovanje projekta za izgradnju puta na dionici Tešanj – Novi Šeher – Perkovići (izlaz na autoput), donošenje odluke o određivanju pješačke zone u gradu, informacija o mogućnostima dalje toplifikacije grada, donošenje pravilnika propisa o radu auto-praonica itd.

– Vijećnik Članjak Muhamed je također saopštio kako ovaj Program liči na prethodni i da se nigdje ne pominje razvoj poljoprivrede, mada je Vijeće ranije jednoglasno usvojilo Program za razvoj poljoprivrede (proizvodnja zdrave hrane), pa predlaže da bar kvartalno ima po jedna tačka vezana za poljoprivredu, da bi po njemu najbolje bilo da svaka sjednica ima jednu tačku na temu poljoprivrede, što je konačno i predložio, jer se nekada mora početi.

– Vijećnik Dizdarević Ahmet je predložio da se u II kvartal uvrsti Strategija razvoja općine Tešanj, Informacija o poslovanju svih firmi na području općine Tešanj (a ne samo onih čiji je osnivač Općina) svakog kvartala i Informacija o stanju i rezultatima privatizacije u III kvartalu.

– Gosp. Korajlić Sead je preložio ranije predloženi Dugoročni plan razvoja (odnosno Dugoročni plan kapitalnih ulaganja) koji nikada nije došao na Vijeće, i da se u I kvartal, a najkasnije u periodu mart-april, kao jedna tačka dnevnog reda uvrsti “Dugoročne smjernice razvoja općine Tešanj”, kojim bi se objedinili i razradili svi prijedlozi ranijih diskutanata.

– Općinski načelnik je pozvao vijećnike i predstavnike svih političkih partija da dostave svoje pismene prijedloge kako bi se ugradili u konačni prijedlog, te predložio da se Odluka o usvajanju plana upisa u I razred srednjih škola preformuliše i da se uvrsti u I kvartal kao “Analiza trenutnih potreba u privredi”, da informaciju zajednički sačine sve srednje i osnovne škole sa općinskom službom, šta je to potrebno od kadrova, kako se ne bi dovodili u situaciju da se to radi u maju, da to bude jedna strateška odluka koja će planirati kadrove za narednih 10-20 godina, da ima smisla u pogledu donošenja nekih strateških odluka kao što je Strategija razvoja naše općine, te da je imao namjeru, zajedno sa službama, izaći sa dodatnim prijedlozima i mimo ovog Programa rada, kao što je nova Odluka o komunalnom redu i sanitarnom minimumu itd.

Predsjedavajući Vijeća (iza govornice) je kazao da pozdravlja iznešene prijedloge vezane za Program rada, da je i sam Nacrt postigao pravi smisao ovakvim nastupanjem vijećnika, da Nacrt nije zatvorenog tipa, te predlaže da se u tački B) u periodu maj-august Informacija Općinskog načelnika odmah preformuliše u Izvještaj, čime bi se otklonile dileme, te da smatra kako ovo Vijeće mora da se odredi po pitanju prolaska autoputa – koridora “Vc”, odnosno mjestu priključenja na taj koridor, jer će se ubrzanim tempom otpočeti sa idejnim projektom pa je veoma važno da Vijeće zauzme svoje stavove, da bi trebalo uvrstiti jednu Informaciju o stanju zdravstvene zaštite na prostoru općine Tešanj, uz tvrdnju da će Kolegij prilikom pripreme konačnog prijedloga posvetiti punu pažnju svim ovim prijedlozima kao i onim koji pristignu tokom javne rasprave, a sve u cilju izrade što kvalitetnijeg konačnog prijedloga Programa rada Vijeća za 2004. godinu.

Nakon rasprave, Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno donijelo

ZAKLJUČAK

Prihvata se Nacrt Programa rada Općinskog vijeća za 2004. godinu kao početna

osnova za formiranje definitivnog prijedloga Programa rada.

Općinsko vijeće upućuje u javnu raspravu Nacrt Programa, uvažavajući sve sugestije koje su iznesene od strane vijećnika.

Ad. 3

U svojstvu nosioca izrade i predlagača, vijećnik Šišić Fuad je ukratko obrazložio predloženi materijal: da se iz obrazloženja može vidjeti motiv ovog prijedloga koji je proizašao, bez ambicija da je to najbolja varijanta, da očekuje od vijećnika da se aktivno uključe u raspravu i da shvata kako predloženi materijal nije dovoljno jasan jer se radi o politici koja ne ide u detalje, da Vijeće do sada nije imalo politiku raspodjele definisanu na duži period nego se često dolazilo u situaciju da izvršna vlast, od početka pa do danas, kreira tu politiku iz nužde, potrebe i zahtjeva građana, da postoje ranije usvojeni dokumenti kojima Vijeće poklanja vrlo malo pažnje (Vizija, Misija i Kodeks lokalne uprave) a koji puno vrijede, da, u stvari, zahtijevaju sasvim drugačiji pristup radu Vijeća. Zato, kada su u pitanju kapitalni projekti, smatra da Vijeće treba promijeniti svoj pristup, dugoročno odrediti osnove po kojima bi se mogla rasporediti planirana budžetska sredstva po određenim oblastima, nakon čega bi izvršna vlast, na temelju ove Politike, primijenila kriterije, kako bi projekti koji su prioritetni mogli biti i realizirani unutar pojedinih grupa, da bi se time olakšao i rad izvršne vlasti, a Vijeće bi ostvarilo svoju ulogu u potpunosti, da predložena procentualna raspodjela predstavlja realan pristup u kojem bi i sredine sa manjim brojem stanovnika došle na red i mogle realizovati neke od svojih kapitalnih projekata, pojedinačno obrazložio sve procente i na kraju kazao, kako je mišljenja da bi ovakav pristup trebalo podržati jer je on dugoročan, bez obzira koja politička stranka je na vlasti, s tim da se procenti, eventualno, mogu i korigovati.

– Vijećnik Brkić Muhamed je kazao da je on podržao prijedlog da ova tačka dnevnog reda bude uvrštena u dnevni red, da je ranije tražio (prilikom pripremanja i usvajanja budžeta) da se kapitalni grantovi ne usvajaju onako kako to žele načelnik i njegov Komitet, da se prije rasprave o budžetu, Vijeću prezentira prijedlog kapitalnih grantova i da ovo Vijeće utvrdi kriterije i prioritete (rang-listu), tako da zbog toga podržava ovaj prijedlog gosp. Šišića, odnosno SDA, da mu član 2. ponovo nije jasan, kao i tačka 3., da je to dobra zamisao, ali da to ne može u ovom obliku podržati (glasati) jer mu je nejasan, da je za njega prioritet vodosnabdijevanje, a naročito kanalizacija, jer širenjem vodovodne mreže stvaraju se obilne otpadne vode koje nisu regulisane, pa predlaže da Vijeće odredi jednu grupu koja bi odredila prioritete za kapitalne grantove, vodeći računa o interesima građana cijele općine, uz napomenu da na većini predloženih stavki ima rezervi i mogućnosti za preusmjeravanje sredstava u finansiranje kapitalnih projekata (“treba oživjeti rijeku Tešanjku koja je odavno mrtva”).

– Vijećnik Dizdarević Ahmet je predložio da se Politika pretvori u nacrt, obzirom da prati budžet, pa je zajednički treba razmatrati i utvrditi, te u članu 2. pod tačkom 1. da procent bude 30%, da se tačka 5. uvrsti gore jer se radi o prioritetnom projektu (oblast vodosnabdijevanja i kanalizacije), da je tačka 3. po njegovom mišljenju nepotrebna a da bi tačka 2. bila 50%, te da stručne službe zajedno sa Komitetom za kapitalne projekte obrade ovu problematiku, tako da konačni prijedlog dobije svoju pravu formu u skladu sa svim propisima.

– Vijećnik Brkić Salih je kazao da podržava prijedlog da se ovaj materijal pretvori u Nacrt i da se razmatra zajedno sa budžetom, da su mu se svidjeli navodi u obrazloženju ovog materijala, da je potreban ravnomjeran razvoj, da se izbjegnu parcijalna rješenja i da se sagledaju prioriteti na cijelom prostoru, koji bi se uz pomoć kriterija određivali po redoslijedu za njihovu realizaciju, da ovakav dokumenat treba imati i podržati.

– Vijećnik Cerovac Mustafa je saopštio da u principu podržava potrebu donošenja

ovih kriterija ali ne u ovom obliku, iz slijedećih razloga:

1. da odredbe člana 82. Poslovnika ne mogu biti pravni osnov za donošenje ove

Politike i kriterija,

2. da su kriteriji u članu 2. diskutabilni sa dva aspekta: preferiraju centre i

mnogoljudne mjesne zajednice i stavljaju u nepovoljan položaj manje MZ i MZ koje su u dosadašnjem periodu imale velika vlastita ulaganja,

3. kriteriji ne odražavaju eliminaciju motiva datih u obrazloženju, jer da bi bila

ova motivacija, objektivno, ove kriterije treba da prati informacija o dosadašnjim kapitalnim ulaganjima za period 1996. – 2003. godina, da bi se izvršila korekcija eventualnih, političkih nepravdi prema odgovarajućim sredinama,

4. da ima mnogo terminoloških grešaka (izvršna vlast, tačka itd.) što treba da bude preciznije određeno,

5. da obrazloženje ovakvog dokumenta treba da sadrži 4 osnovna elementa: pravni osnov, razlozi donošenja, obrazloženje osnovnih normativnih rješenja, tj. kriterije i šta oni daju, te ekonomske efekte akta koji se donosi, i da zbog toga podržava prijedloge da se ovo prihvati kao nacrt, da se na bazi današnje rasprave i prijedloga koji budu dati, ovaj dokumenat usvaja paralelno sa budžetom za narednu godinu.

– Vijećnik Šišić Fuad je pojasnio nejasnoće koje je pomenuo vijećnik Brkić Muhamed: npr, u budžetu za narednu godinu je predviđeno 2.000.000,00 KM, onda 30 %, odnosno 600.000,00 KM, biće raspoređeno procentualno prema broju stanovnika u MZ-ma, što ne znači da će im se sredstva prebaciti, oni će tek konkurisati s projektima koje će načelnik sa svojim saradnicima i timom koji ima za tu oblast, prema kriterijima koje on ima ili će tek napraviti, tako da tu ima još puno posla, da prihvata da se ovaj materijal pretvori u nacrt, da se izvrše određene korekcije, da će stručna služba obraditi obrazloženje, te kazao vijećniku Cerovcu da se ovim ne pokušavaju ispraviti ranije nepravde, nego se i dalje čine nove nepravde, jer uvijek, kada se uvodi red, to ide na nečiju štetu.

– Općinski načelnik je pozdravio napore koje je uložio vijećnik Šišić u pripremi ovog materijala, da su izrečene diskusije prihvatljive i zahtijevaju veće učešće stručne službe itd., te da prihvata da na sjednici, prije usvajanja budžeta, Vijeće ima ovaj dokument, koji, po njemu, treba obuhvatiti i analizu postojećeg stanja, jer se ne mogu sačinjavati kriteriji u pogledu budućeg ulaganja bez presjeka trenutnog stanja na terenu, što znači da će stručna služba uraditi presjek trenutnog stanja, informaciju o dosadašnjim ulaganjima u toj oblasti, tako da bi kriteriji obuhvatili, ako vijećnici prihvate, i taj segment, tj. dosadašnja ulaganja, te da kao Općinski načelnik, želi da svi učestvuju u kreiranju budžeta i kapitalnih ulaganja, što će mu olakšati rad u narednom periodu.

Pauza u radu Vijeća trajala je od 16,50 do 17,10 sati, a iskorištena je za usaglašavanje zajedničkog zaključka.

U nastavku sjednice, sekretar Vijeća je pročitao tekst usaglašenog zaključka, nakon čega je obavljeno glasanje.

Nakon toga, Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno donijelo

ZAKLJUČAK

1. Usvaja se u formi Nacrta Odluka o raspodjeli budžetskih sredstava za

kapitalne projekte.

2. Općinsko vijeće zadužuje Općinskog načelnika da na bazi primjedbi i

sugestija na današnjoj sjednici Vijeća, pripremi prijedlog Odluke za prvu narednu sjednicu Vijeća, poštujući potrebno provođenje javne rasprave.

Ad. 4

U ime predlagača, gosp. Brka Samir je ukratko obrazložio prijedlog Nacrta Odluke o

budžetu, nakon čega je otvorena rasprava:

– Vijećnik Dizdarević Ahmet je ispred Kluba vijećnika SDP-a kazao kako je

budžet u podbačaju za cca 550.000,00 KM, mada je bilo komentara da neće biti potrebe za rebalansom budžeta, da su neki prihodi ostvareni u većem iznosu od planiranih a neki su u velikom podbačaju, navodeći za primjer porez na dobit od privrednih djelatnosti za 20.000,00 KM, porez na imovinu za 20.000,00 KM, porez na promet proizvoda za 80.000,00 KM, a u podbačaju: porez na promet usluga 95.000,00 KM, prihodi od zemljišta i zakup građevinskog zemljišta 10.000,00 KM, prihodi o dodjeli … za 80.000,00 KM, općinske takse na firme … i primljeni grantovi od viših nivoa vlasti za 200.000,00 KM, te zamolio Općinskog načelnika da im da obrazloženje za neostvarene prihode i da li ima plan da do kraja godine intenzivira aktivnosti na naplati prihoda, da kod rashoda misle da se oni ostvaruju u stopostotnom iznosu u dijelu iz oblasti Bruto plaće i naknade, da tu ne postoji ušteda, da su mišljenja kako planirana pozicija Izmirenje obaveza prema fondu PIO za ratni period u iznosu od 30.000,00 KM treba biti izmirena a ne da se prenosi kao obaveza za 2004. godinu, u grupi Sredstva za materijal i usluge, također neke pozicije nisu izvršene kao što su: ostale medicinske usluge, finansiranje hitne medicinske pomoći (planirano 15.000,00 KM), a izvršenje po presudama i izvršenjima izvršenja rješenja planirano je 20.000,00 KM a nije ništa izvršeno, u grupi tekući grantovi, grantovi pojedincima, izvršene su uštede u iznosu cca 130.000,00 KM, a neisplaćene stvorene obaveze 50.000,00 KM neizdvojenih rezervi, pa mole da se objasni zašto nije isplaćeno Pozorištu 5.000,00 KM, za razvoj poljoprivrede 5.000,00 KM, za borbu protiv narkomanije 2.000,00 KM, te da i druge pozicije iz ove grupe zaslužuju objašnjenje, da u grupi kapitalni grantovi neke pozicije nisu finansirane a druge koje nisu planirane su finansirane ili su planirane ali su prekoračene, da nema izvještaja o izvršenju planiranih kapitalnih grantova u oblasti asfaltiranja makadamskih puteva, pa mole Općinskog načelnika da iznese podatke o planiranim i ostvarenim aktivnostima u okviru ovih grantova, navodeći nekoliko primjera neizvršenih grantova iz ove grupe: za srednje škole 8.000,00 KM, infrastrukturni objekti u MZ-ma 5.000,00 KM, kapitalni projekti u Općoj bolnici 10.000,00 KM, gradnja trotoara u Jelahu 15.000,00 KM, izgradnja taxi stajališta 20.000,00 KM, sistem vodosnabdijevanja 70.000,00 KM, kanalizacija i kolektor na relaciji Vatrogasni dom – OŠ “Rešad Kadić” Krndija 30.000,00 KM, Regulacioni plan Tešanjka 30.000,00 KM, za revitalizaciju Čaršije i zaštitu spomenika već ostvareno 37.500,00 odnosno 22.500,00 KM a nije prikazano u procjeni do kraja godine, što je vjerovatno tehnička greška, nisu prikazane te dvije pozicije a već su ostvarene, da je u grupi kapitalnih ulaganja također došlo do prekoračenja određenih pozicija i izvršenja nekih pozicija koje nisu bile planirane, kao što su: gradnja poligona OŠ Kalošević 12.914,40 KM, vodovod MZ Miljanovci 14.300,00 KM, vodovod OŠ Jablanica 6.966,00 KM, izgradnja brane na Usori 3.000,00 KM, prekoračenje investicija za informatičku opremu 3.472,00 KM, nabavka alarmnih uređaja i klima uređaja 8.642,92 KM, prekoračenje za izgradnju i opremanje šalter-sale 30.000,00 KM, da se ovdje također potrebna obrazloženja da bi se mogla donijeti opredjeljenja za planiranje u narednoj godini, da u vezi Nacrta budžeta za narednu godinu smatraju da prihodi moraju biti planirani bar u visini planiranih za 2003. godinu, kada se isključi kreditno zaduženje od 800.000,00 KM i povećanje primljenih grantova od viših nivoa vlasti za 150.000,00 KM, da je nelogično da se neki prihodi smanjuju (npr. Općinske komunalne takse za 2003. godinu su 480 a za 2004. godinu 460) pa predlažu da bar budu na nivou onih iz 2003. godine, da smatraju kako je pozicija prihoda – Učešće MZ-ca u asfaltiranju lokalnih puteva u iznosu 300.000,00 KM odnosno 43,47 % previsoka (učešće građana), da u vezi rashoda daju svoje prijedloge: sredstva za bruto plaće i naknade se mogu prihvatiti samo na osnovu pregleda broja zaposlenih u općinskim organima po mjesecima, dinamički, pozicije izmirenja obaveza prema fondu PIO za ratni period trebaju da se izmire do kraja 2003. godine, sredstva za materijal, energiju i drugo bi trebalo zadržati na nivou iz 2003. godine, da ne bi bilo dobro smanjiti izdatke za održavanje i sanaciju makadamskih puteva za 10.000,00 KM, ostala je ista stavka za javnu rasvjetu a povećava se tamo gdje je instalirana, da stavku izvršenja po presudama i izvršenjima izvršenja rješenja u iznosu od 20.000,00 KM treba izmiriti do kraja godine, jednokratne socijalne pomoći ostaviti na nivou 2003. godine tj. 66.000,00 KM jer su smanjene, da grant OIK-a iznosi samo 40.000,00 KM iako je njihov troškovnik 85.260,00 KM, pa mole Općinskog načelnika da objasni odakle će se namiriti potrebna sredstva koja nedostaju (45.260,00 KM), predlažu da se Pozorištu predvidi 5.000,00 KM, kao i na nivou 2003. godine, “TOŠK” i “Borac” po 27.000,00 KM umjesto po 18.000,00 KM, ŽRK 15.000,00 KM, za Ligu mladih košarkaša 7.400,00 KM umjesto 2.400,00 KM, da je u grupi kapitalni grantovi planirano je 690.000,00 KM (300.000,00 KM građani MZ i 390.000,00 KM drugi izvori), da smatraju da ovaj Nacrt treba da prati Pregled kapitalnih ulaganja sa svim podacima, izvorima i prioritetima, da Općinski načelnik aktivira Komitet za kapitalna ulaganja, da je nedovoljno samo 90.000,00 KM za sistem vodosnabdijevanja na teritoriji općine Tešanj i traže da se preispita ova pozicija, da se planira 5.000,00 KM za povratničku populaciju, za Udruženje poljoprivrednika 3.000,00 KM, za političke partije dopunska sredstva od 15.000,00 KM i da se urade kriteriji za raspodjelu tih sredstava (njihov prijedlog je da oni budu srazmjerni broju vijećnika iz svake stranke u Vijeću), inicijalna sredstva za uređenje mezara Muse Ćazima Ćatića i okoliša oko tog mezara (oko 20 škola u BiH nose njegovo ime), ponovo naglašavajući potrebu da budžet za narednu godinu bude bar na nivou budžeta iz 2003. godine i da on bude više razvojni.

– Vijećnik Brkić Salih je kazao da mu je zasmetalo u tekućim grantovima – jednokratne pomoći putem Centra za socijalni rad, izdvajanje za izradu socijalne karte a umanjenje na račun jednokratnih pomoći, gdje obrazloženje nije dobro i da bi ta sredstva trebalo namiriti sa drugih stavki, a za grantove osnovnim školama je predložio (dao inicijativu) da se preinači i da se sredstva od 25.000,00 KM i 9.000,00 KM kao i neka druga sredstva koja se iznađu putem donatora i građana i da se u OŠ u Dž. Planjama instalira centralno grijanje jer je to zaista neophodno (bar u fazama).

– Vijećnik Huskić Suad je u ime Kluba vijećnika SDA kazao kako ovaj materijal

smatraju kao Nacrt, i nisu zalazili u sve detalje kao njegovi prethodnici, smatrajući da će za njih biti prilike tokom javne rasprave, i dao generalnu ocjenu Nacrta: da se pojedini kodovi razvrstaju na više kodova (npr. 613329 koji je nejasan, 200.000,00 KM nije jasno definisano kako će biti raspoređena ta sredstva – koliko će ići za rasvjetu, za komunalnu higijenu, i ostalo, da to po njima odmah treba reći, kao što je to slučaj i sa sredstvima za informatiku, opremu i vozila, kao i neka druga mjesta), da postoji neusklađenost ovog Nacrta sa zahtjevom OIK-a i da se vodi računa o tome, da su sredstva za rad PVJ nisu dovoljna i predlažu da se to preispita, da se u kodu 814 330 da se doda tekst “i sistema vodosnabdijevanja” kako bi se ostavio prostor za realizaciju projekta vodosnabdijevanja jer je to ranija odluka Vijeća, te na kraju kazao da će Klub vijećnika SDA dostaviti svoje konkretne prijedloge u toku javne rasprave.

– Vijećnik Članjak Muhamed je kazao kako projekat u Općoj bolnici nije završen

(lift) pa predlaže da se sredstva sa 20.000,00 povećaju na 25-30 ili više hiljada KM jer je Općina osnivač, uz napomenu da su predviđena sredstva od 10.000,00 KM za poljoprivredu nedovoljna i u ime Kluba vijećnika SBiH predložio 100-150.000,00 KM jer će se ta uložena sredstva u poljoprivredu vratiti.

Predsjedavajući Vijeća je zamolio da se izneseni konstruktivni prijedlozi dostave u

pismenoj formi Općinskom načelniku i stručnim službama u cilju izrade konačnog prijedloga.

– Vijećnik Dizdarević Ahmet je podsjetio kako su tražili neka pojašnjenja od Općinskog načelnika.

Općinski načelnik je odgovorio da će pojašnjenja doći uz prijedlog Odluke.

Nakon rasprave, Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno prihvatilo

ZAKLJUČAK

Prihvata se Nacrt Odluke o budžetu Općine Tešanj za 2004. godinu, uz iznesene

primjedbe, kao početna osnova za formiranje prijedloga Odluke o budžetu Općine Tešanj za 2004. godinu.

Općinsko vijeće zadužuje Općinskog načelnika da za narednu sjednicu Općinskog vijeća predloži prijedlog Odluke o budžetu Općine Tešanj za 2004. godinu, uvažavajući potrebno provođenje javne rasprave.

Ad. 5

Kraće obrazloženje prijedloga, u svojstvu predsjednika Komisije, dao je gosp. Agić Muhamed, nakon čega je otvorena rasprava:

– Vijećnik Huskić Suad je predložio da se u članu 1. doda i Komisija za praćenje budžeta.

Sekretar Vijeća je sugerisao da se sve primjedbe i prijedlozi mogu dostaviti tokom javne rasprave.

Nakon rasprave, Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno donijelo

ZAKLJUČAK

Prihvata se Nacrt Odluke o izmjenama i dopunama Poslovnika o radu Općinskog

vijeća Tešanj.

Općinsko vijeće zadužuje predlagača da za na jednu od narednih sjednica,

nakon provedene javne rasprave, predloži prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Poslovnika o radu Općinskog vijeća Tešanj.

Ad. 6

U raspravi po ovoj tački učestvovali su:

– Vijećnik Brkić Muhamed je podsjetio vijećnike na zaključak Vijeća sa 31. sjednice Vijeća u vezi ove problematike, da ga predlagač nije pročitao, jer je traženo da se napravi jedan kraći elaborat šta je potrebno da se objekat dovede u funkciju, da se predvide realna potrebna sredstva i da se utvrdi prava namjena, odnosno korisnici tog objekta, što nije urađeno, te da je predviđeno da se finasiranje izvrši iz sredstava za redovnu djelatnost boračkih udruženja, pa se postavlja pitanje kako će ona raditi bez tih sredstava, da je ovo samo još jedna promašena investicija kao što je, po njemu, i šalter-sala, koja se mogla napraviti sa manje sredstava, da je ta zgrada povoljnija za stanovanje nego za rad udruženja, te da će prihvatiti da im se ustupi i ovaj objekat ali samo na bazi zaključka sa 31. sjednice Vijeća, da ovakvu odluku neće prihvatiti i sugeriše Vijeću da je ne prihvati jer finansijska konstrukcija nije zaokružena.

– Vijećnik Cerovac Mustafa je kazao da, imajući u vidu ulogu i značaj organizacija i pojedinaca koji čine te organizacije u odbrani i stvaranju države BiH, smatra da je potpuno opravdano donijeti ovakvu Odluku.

– Vijećnik Šišić Fuad je kazao kako se u principu slaže sa primjedbama koje je iznio

vijećnik Brkić Muhamed u smislu onoga što je ranije raspravljano na Vijeću, ali da se boji da će pripadnici boračke populacije pogrešno shvatiti namjeru Vijeća ukoliko ono danas ne donese ovu Odluku, pa je predložio da se usvoji ova Odluka i da se posebnim zaključkom zaduži Općinski načelnik, da zajedno sa udruženjima, iznađe način finansiranja ovog projekta, kako se ne bi ugrozio dalji rad boračkih udruženja.

– Općinski načelnik je pojasnio da je poslije 31. sjednice održana javna rasprava, da

je razgovarano sa predstavnicima boračkih udruženja i da je, cijeneći neophodnost postojanja jednog takvog objekta, došlo do ovakvog prijedloga, te pojasnio da će se u slučaju ustupanja ovog objekta napraviti značajne uštede, da su stručnjaci već izlazili na lice mjesta i procijenili šta je to potrebno da bi se on doveo u funkciju, da se može prihvatiti inicijativa da se sa predstavnicima udruženja ponovo razgovara, ali da se ne dovodi u pitanje usvajanje ove Odluke, jer se u njemu planira otvaranje “spomen sobe” (obilježavanje značajnih bitaka) itd. što ovoj zgradi daje poseban značaj i koja će biti prepoznatljiva i nakon 50 godina, kao što je to danas zgrada SUBNOAR-a.

Nakon toga, Općinsko vijeće Tešanj je sa 22 glasa “ZA” i 1 glas “uzdržan” donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK

Prihvata se Odluka o ustupanju na korištenje nekretnina boračkim

organizacijama općine Tešanj, kao u prijedlogu.

Općinsko vijeće zadužuje Općinskog načelnika da iznađe načina i provede Odluku, tako da funkcionisanje udruženja ne bude dovedeno u pitanje.

Ad. 7

Bez rasprave, Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno donijelo

ZAKLJUČAK

Prihvata se Odluka o pristupanju Općine Tešanj u Razvojnu ekonomsku

zajednicu REZ d.o.o. Zenica, kao u prijedlogu.

Ad. 8

Bez rasprave, Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno donijelo

ZAKLJUČAK

Prihvata se Rješenje o razrješenju i imenovanju Drugostepene komisije koja će

rješavati po žalbama protiv prvostepenih rješenja, kao u prijedlogu.

Pauza u radu Vijeća trajala je od 18,05 do 18,15 sati.

Ad. 9

Sekretar Vijeća je pročitao kandidate za članove ove Komisije i konstatovao da nije dogovoreno ko će biti njen predsjednik.

Predsjedavajući Vijeća je kazao da mu uopće nije jasno što se predstavnici stranaka ne mogu dogovoriti o tome ko će od predloženih kandidata biti predsjednik te Komisije, jer ona uopšte nema neki veliki značaj, kako to neki misle, pa je, u cilju uštede u vremenu i formiranja konačnog prijedloga o kome će se glasati, predložio Dizdarević Ahmeta za predsjednika te Komisije, uz napomenu da svu odgovornost u ime SDA preuzima na sebe.

Vijećnik Brkić Muhamed je kazao da nema ništa protiv ni jednog predloženog kandidata, ali da se ne slaže da sve funkcije budu iz reda SDA i Stranke za BiH, i da se slaže da predsjednik bude Dizdarević Ahmet..

Vijećnik Huskić Suad je pojasnio da SDA nije nosilac vlasti i da se to tako ne posmatra, te da je logično, ako su pozicije Općinskog načelnika iz SBiH, šefa Službe iz SDP-a, da se mjesto predsjednika Komisije ustupi SDA, uz tvrdnju da to SDP ne prihvata, obrazlažući da je njihov predstavnik (šef Službe, gosp. Unkić Miralem) na dužem bolovanju.

Vijećnik Cerovac Mustafa je saopštio kako Klub vijećnika SBiH smatra da je u ovom trenutku preuranjeno donošenje ovog Rješenja do izmjena i dopuna Poslovnika o radu, da inače, smatraju nepotrebnim formiranje ove Komisije čime se umanjuju mjesto i uloga Općinskog vijeća i Općinskog načelnika u predlaganju, donošenju, realizaciji i izvještavanju o izvršenju budžeta, a jača se uloga pojedinca, da smatraju kako Rješenje, sa stanovišta sastava i nadležnosti, nije usklađeno sa odredbama iz člana 13. tačka 5. i člana 28. tačka 7. Statuta Općine Tešanj, kao i člana 25. Poslovnika o radu Općinskog vijeća, te da lično smatra da ovo Rješenje, kao i većinu drugih rješenja i odluka, treba da razmatraju radna tijela Vijeća (komisije Vijeća), pa zato predlaže zaključak da se sva radna tijela Vijeća stave u funkciju, da se obezbijedi stručno opsluživanje tih radnih tijela, kako ovo Vijeće ne bi dolazilo u dileme s aspekta pojedinih nadležnosti i donošenja pojedinih odluka.

Predsjedavajući Vijeća ga je upitao da li se time predlaže skidanje ove tačke sa dnevnog reda do izmjene i dopune Poslovnika o radu i dobio potvrdan odgovor od vijećnika Cerovca, zatim konstatovao postojanje 4 prijedloga, upitao predsjednike klubova da li je usaglašeno mjesto predsjednika i dobio negativan odgovor, te predložio da se ova tačka skine sa dnevnog reda, i ostavi za narednu sjednicu Vijeća, uz obavezu da se izvrše sva potrebna usaglašavanja i da se Vijeću predloži konačan prijedlog.

Nakon rasprave, Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno donijelo

ZAKLJUČAK

Prijedlog Rješenja o imenovanju Komisije za praćenje izvršenja budžeta Općine

Tešanj odlaže se za narednu sjednicu Vijeća, uz obavezu da se izvrše sva potrebna usaglašavanja i da se Vijeću predloži konačan prijedlog.

Ad. 10

Bez rasprave, Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno donijelo

ZAKLJUČAK

Usvaja se Plan rada Općinske izborne komisije i plan neophodnih sredstava za realizaciju plana rada OIK-a za 2004. godinu, kao u prijedlogu.

Ad. 11

U raspravi po ovoj tački učestvovali su:

– Vijećnik Ajanović Emina je saopštila da je ova Informacija dobra i da potiče na raspravu o mnogim pitanjima koja su svima, kao građanima i kao vijećnicima, vrlo bitna, da je u Informaciji ukazano na raširenu pojavu narkotičkih sredstava, da se slaže sa sadržajem posljednje rečenice u Informaciji u kojoj se kaže da je osiguranje lične i imovinske sigurnosti građana, prevencija narkomanije, bezbjedno i nesmetano odvijanje saobraćaja, vožnja pod dejstvom alkohola, poštivanje javnog reda i mira, te radnog vremena ugostiteljskih objekata i drugo, mora biti zajednička briga svih institucija i pojedinaca na području općine, podsjetila da postoje raniji zaključci Vijeća po pitanju narkomanije koji nisu realizirani (iznalaženje prostora za dolazak omladine koja želi da radi i da se liječi, da će se formirati stručni timovi, da će se više raditi na angažiranju građana na pružanju pomoći i edukaciji roditelja i djece itd.), pa je Općinskom načelniku uputila apel za realiziranje, bar jednog dijela ranijih zaključaka Vijeća, ukoliko se svi ne mogu u potpunosti realizirati, te da se za borbu protiv narkomanije izdvoji više novčanih sredstava.

– Gosp. Vedad Šečić, načelnik PU Tešanj, je ukratko pojasnio aktivnosti koje su do sada preduzeli protiv narkomanije, da će što prije obići sve škole u sklopu Okvirnog programa, uz napomenu kako je potrebno formirati organizovanu grupu za borbu prodaje i uživanja opojnih droga.

– Gosp. Mandžukić Jasmin je predložio konkretan prijedlog – da se formira jedan tim za borbu protiv delikvencije, narkomanije i ostalih oblika toksikomanije koji bi obuhvatio predstavnike svih ustanova kojih se tiče ta problematika (Općina, PU, Dom zdravlja, Opća bolnica, škole itd.), da tu obavezu, uz suglasnost Općinskog načelnika, preuzima na sebe, te da se izradi Program rada za narednu godinu, sa rokovima i konkretnim aktivnostima koje bi se preduzele već početkom iduće godine.

– Vijećnik Ajanović Emina je podsjetila da su zaključci koje je pomenula stari gotovo dvije godine i ponovila raniji apel Općinskom načelniku.

– Gosp. Ðogić Hajrudin je pojasnio da se ovdje radi o narkomaniji koja spada u grupu toksikomanije i da se moraju raščlaniti preventiva i kurativa, tvrdeći da je u našoj državi veoma malo ustanova koje se bave liječenjem narkomanije, odnosno različitih oblika toksikomanije, te da se sva pažnja mora usmjeriti u preventivu koja bi krenula već od obdaništa, osnovnih i srednjih škola, a da se to može postići samo uvođenjem nastavnog predmeta koji se zove zdravstveni odgoj.

– Vijećnik Orlović Rašid se zahvalio prethodnicima na poklonjenoj pažnji ovom velikom problemu, pojasnio da je Islamska zajednica već krajem prošle godine pokrenula jednu inicijativu i konkretno povela borbu protiv droge, te da je zatražila pomoć od Općine i Kantona ali se niko nije odazvao i učestvovao u ovoj akciji, pa je zamolio Općinskog načelnika da ubuduće podrži pomenutu akciju, koja još traje.

Nakon rasprave, Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno donijelo

ZAKLJUČAK

Prima se na znanje Informacija o stanju bezbjednosti na području općine Tešanj

u 2003. godini.

Općinsko vijeće zadužuje Općinskog načelnika da u saradnji sa drugim

institucijama i ustanovama sačini Program mjera u borbi protiv narkomanije, te da isti predoči Vijeću za jednu od narednih sjednica, a najdalje do 31.03.2004. godine.

Nakon toga, predsjedavajući Vijeća je (iza govornice) pojasnio kako je nedavno

zahtijevao od SDA da prihvate njegovu ostavku na mjesto predsjedavajućeg Vijeća i vijećnika u Općinskom vijeću, koja je i prihvaćena, da je zbog toga danas vijećnicima dozvolio duže obraćanje, te pročitao tekst ostavke, u kojoj se svima zahvalio na uspješnoj saradnji, Vijeću zaželio uspješan rad, te zamolio sekretara Vijeća da pokrene potrebnu proceduru za izbor novog predsjedavajućeg Vijeća i u 18,35 sati zaključio rad 33. sjednice Općinskog vijeća Tešanj.

ZAPISNIČAR:

Zahir Ibrahimkadić

SEKRETAR VIJEĆA PREDSJEDAVAJUĆI VIJEĆA

Smajo Ćeman, dipl. pravnik Izudin Ahmetlić, dipl. ing.