Ad. A
Vijećnik Emir Unkić je konstatovao da u dijelu zapisnika u kojem se napominje da mu je neprihvatljivo da udruženja od posebnog značaja dobiju 82.000,00 treba dodati da je rekao: “u odnosu na 40.000,00 koje dobiju ostala udruženja”.
Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno sa 24 glasa “ZA”, bez glasova “PROTIV” “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći
ZAKLJUČAK
Usvaja se zapisnik 24. sjednice Općinskog vijeća Tešanj sa primjedbom vijećnika Emira Unkića.
U raspravi o dnevnom redu učestvovali vijećnici: Senad Subašić, Munevera Alić, Vedran Kaser i Emir Unkić.
Vijećnik Senad Subašić je predložio da se šesta tačka dnevnog reda, Prijedlog Odluke o dodjeli priznanja Općine Tešanj za 2014.godinu skine sa dnevnog reda zbog nedostatka obrazloženja prijedloga dobitnika priznanja, zbog nedostatka obrazloženja za odbijene prijedloge za dodjelu priznanja i zbog toga što su nejasni kriteriji za dodjelu priznanja.
Napomenuo je da će Klub vijećnika SDA podnijeti inicijative da se prolongira dodjela općinskih priznanja u 2014 godine za 2015.godinu uz napomenu da svi blagovremeno prispjeli prijedlozi za 2014.godine automatski ulaze u konkurenciju za izbor 2015.godine i da se pristupi izradi Prijedloga izmjena i dopuna postojeće Odluke o dodjeli općinskih priznanja općine Tešanj uvođenjem kriterija za dodjelu Općinskih priznanja.
Vijećnica Alić Munevera je istakla da se slaže sa kolegom Subašićem da ova odluka ima manjkavosti, ali da nije ni za to da se ona skine sa dnevnog reda. Kazala je da se Odluka može skinuti ali da im se do sljedeće sjednice dostave obrazloženja za sve kandidati, a ne novi konkursi i nove prijave, da ova odluka ide onakva kakva jeste jer su priznanja trebala biti dodijeljena za Dan grada Tešnja, ili ako se skine uz kriterije isti kandidati.
Vijećnik Vedran Kaser je konstatovao da Klub vijećnika neće podržati prijedlog da se ova tačka skine sa dnevnog reda a jedan od razloga je da se sa ovom Odlukom zakasnilo, da ukoliko ova tačka bude skinuta nije za to da se ide u novu proceduru nego da se od komisije traži objašnjenje za ove njihove prijedloge, a nikako otvarati novi konkurs za dodjelu priznanja. Na kraju je predložio da se za određena postignuća na području općine Tešanj ne dodjeljuju plakete nego zahvalnice, to može ići svake godine a plaketa da ostane ono što je do sada i bila da se dodjeljuje svake četvrte godine.
Vijećnik Emir Unkić je takođe u svojoj diskusiji napomenuo da ni za njega nikako nije prihvatljiv prijedlog da se ova tačka skine sa dnevnog reda.
Nakon toga, Općinsko vijeće Tešanj je sa 16 glasova “ZA” i 9 glasova “PROTIV” usvojilo prijedlog vijećnika Senada Subašića da se šesta tačka dnevnog reda, Prijedlog Odluke o dodjeli priznanja Općine Tešanj za 2014.godinu skine sa dnevnog reda.
Općinsko vijeće Tešanj je sa 16 glasova “ZA” 2glasa “PROTIV” i 7 glasova“UZDRŽAN”, usvojilo sljedeći
D N E V N I R E D
1. Izbor i imenovanje predsjedavajućeg Općinskog vijeća Tešanj,
2. Prijedlog Budžeta općine Tešanj za 2015.godine,
3. Prijedlog Odluke o izvršavanju Budžeta za 2015. godinu,
4. Prijedlog Odluke o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju vodovoda Raduša i Jugozapad-Tešanj, 5. Prijedlog Programa rada Općinskog vijeća Tešanj za 2015. godinu,
6. Informacija o rješavanju statusa izbjeglih i raseljenih lica na području općine Tešanj.
Ad. 1
Predsjednica Komisije za izbor i imenovanja Bernadeta Galijašević je konstatovala da je Komisija održala sastanak i prema Poslovniku o radu Općinskog vijeća Tešanj utvrdila da kandidati Kaser Vedran, Piro Amir i Subašić Senad u potpunosti ispunjavaju uslove za izbor predsjedavajućeg Općinskog vijeća Tešanj, te predlažila Općinskom vijeću da nastavi proceduru izbora.
U raspravi učestvovali vijećnici: Munevera Alić, Emir Unkić i Amir Piro.
Vijećnica Alić Munevera je predložila da se ova tačka skine sa dnevnog reda naglasivši da su samo od jednog kandidata dostavljeni kriteriji – obrazloženja, dok za ostale nema navedenih ni datuma rođenja.
Vijećnik Emir Unkić je u svom izlaganju konstatovao da u potpunosti podržava diskusiju vijećnice Alić što se tiče kriterija – obrazloženja za kandidati, jer je samo SDP za Vedrana Kasera dostavio obrazloženje u tri stranice, dok je kod drugih bilo samo ime i prezime. Vodili su se i Ustavom BiH (ukoliko je načelnik iz reda jednog naroda, predsjedavajući treba biti iz reda drugog naroda).
Zamjenik predsjedavajućeg Vijeća Rifet Begović je konstatovao da izborom u vijeće svaki vijećnik, samim tim što je izabran kao vijećnik ispunjava uslov da može biti biran za predsjedavajućeg i zamjenika predsjedavajućeg Vijeća.
Vijećnik Amir Piro je konstatovao da povlači svoju kandidaturu u slučaju da su ispunjeni statutarni i poslovnički uslovi (najmanje 2 kandidata) za izbor predsjedavajućeg OV, da njegova kandidatura ostaje samo ukoliko je to potrebno radi neometanog odvijanja procesa izbora predsjedavajućeg OV.
Zamjenik predsjedavajućeg Vijeća je na osnovu člana 69. Poslovnika, Općinskom vijeću predlažio da u obavljanju procedure izbora predsjedavajućeg, pored sekretara Vijeća i zamjenika predsjedavajućeg Vijeća učestvuju vijećnik Joldić Velid i vijećnica Alić Munevera.
Općinsko vijeće je sa 23 glasova “ZA”, i 2 glasa “PROTIV”, donijelo sljedeći
ZAKLJUČAK
Prihvata se prijedlog zamjenika predsjedavajućeg Vijeća da vijećnik Velid Joldić i vijećnica Munevera Alić sa zamjenikom predsjedavajućeg i sekretaricom Vijeća učestvuju u provođenju procedure izbora predsjedavajućeg Vijeća.
Zamjenik predsjedavajućeg je konstatovao da s obzirom da je vijećnik Amir Piro povukao svoju kandidaturu za predsjedavajućeg Vijeća, u proceduru izbora i imenovanja idu dva kandidata Vedran Kaser i Senad Subašić, te da glasanje može da počne.
Vijećnici su preuzeli glasačke listiće i izvršili glasanje.
Zamjenik predsjedavajućeg Vijeća je najavio pauzu i pozvao Komisiju za provođenje procedure glasanje, da izvrši pregledanje i prebrojavanje glasačkih listića.
Nakon što je Komisija za provođenje procedure izbora i imenovanja predsjedavajućeg Vijeća izvršila pregledanje i prebrojavanje glasova, predsjednik komisije Velid Joldić je Općinskom vijeću podnio izvještaj:
Ukupan broj izdatih glasačkih listića bio je 25,
-
od čega je ukupno važećih glasačkih listića 21,
-
ukupno nevažećih listića bilo je 4.
Od ukupnog broja važećih listića:
-
kandidat Vedran Kaser je dobio 7 glasova
-
kandidat Senad Subašić je dobio 14 glasova.
Prema ovim izbornim rezultatima na poziciju predsjedavajućeg Vijeća izabran je Senad Subašić.
U raspravi o izvještaju Komisije učestvovali su vijećnici: Emir Unkić, Munevera Alić i Fuad Šišić.
Vijećnici Emir Unkić i Munevera Alić u svojim izlaganjima iznijeli su sumnje i primjedbe na proceduru glasanja odnosno na pripremljene glasačke listiće sa imenima kandidata Vedran Kaser i Senad Subašić. Smatraju da je trebalo, ako nije sve unaprijed izrežirano, napraviti pauzu radi pripreme listića jer je Amir Piro povukao kandidaturu.
Vijećnik Fuad Šišić je u svom izlaganju naveo da je ova provedena procedura izbora u skladu sa Poslovnikom o radu Općinskog vijeća, da obrazloženje za kandidate nije nužno, i da je tehnička služba unaprijed pripremila sve varijante glasačkih listića, da to nije prvi puta da neko odustane od kandidature.
Vijećnik Emir Unkić je tehničom sekretaru Vijeća postavio pitanje: „Ako je tako dobro pripremljena sjednica, da li je pripremljen i glasački listić sa imenima Kaser-Piro?“. Nakon što je Tehnički sekretar odgovorio da su pripremljene sve moguće varijante glasačkih listića, vijećnik je uputio izvinjenje tehničkoj službi.
Općinsko vijeće Tešanj je tajnim glasanjem sa 14 glasova “ZA”, na poziciju predsjedavajućeg Općinskog Vijeća Tešanj izabralo, odnosno imenovalo g-din Senada Subašića.
Nakon toga, predsjedavajući Vijeća Senad Subašić je položio svečanu izjavu i zauzeo svoju poziciju.
Ad. 2
Pomoćnik Općinskog načelnika Hamzalija Hojkurić je uz prezentaciju obrazložio Prijedlog Budžeta općine Tešanj za 2015.godine i Prijedlog Odluke o izvršavanju Budžeta za 2015. godinu.
Na prijedlog Budžeta općine Tešanj za 2015. godine Klub vijećnika SDP uputio je dva amandmana koja glase:
Amandman 1
Umanjuju se ekonomski kodovi po sljedećem redoslijedu:
-
611100 Bruto plaće i naknade organa uprave za 20.000,00 KM
-
611205-6-7-8-9 Ostale naknade troškova zaposlenih za 30.000,00 KM,
-
611231 Nagrade zaposlenim za postignute rezultate rada za 5.000,00 KM,
-
613100 Troškovi službenih putovanja u zemlji i inostranstvu 6.000,00 KM
-
613500 Izdaci za usluge prijevoza, goriva i reg.mv za 3.000,00 KM,
-
613713-23 Materijal i usluge za održavanje i popravku vozila za 3.000,00 KM,
-
613810 Troškovi osiguranja i bankarske usluge za 2.000,00 KM,
-
613914 Reprezentacija za 5.000,00 KM,
-
61391401 Promotivno reklamni materijal Općine i promocija tur.pot. za 3.000,00 KM,
-
613930 Komp.usluge za 4.000,00 KM,
-
613975 Naknade vijećnicima za 5.000,00 KM,
-
613990 Ostale ugovorene i nespomenute usluge 5.000,00 KM,
-
61332902 Ostale kom.usluge-sanacija javne rasvjete i svijetlećih znakova za 10.000,00 KM,
-
61423913 Jednokratne pomoći putem organa uprave za 15.000,00 KM,
-
614324 Grant za SRC i za razvoj sporta 10.000,00 KM,
-
614429 Grant Agenciji za razvoj za materijalne troškove za 5.000,00 KM,
-
614429 Grant Agenciji za razvoj za podršku projektima za 16.000,00 KM
-
614311 Grant Turističkoj zajednici za obezbjeđenje prostorija za Ured za 3.500,00 KM,
-
Operativna budžetska rezerva za 20.000,00 KM,
-
615000 i 821000 Podrška projektima EK i dr.institucija-općinsko učešće za 46.000,00 KM,
-
615000 i 821000 Sredstva za uređenje Starog grada – Gradina Tešanj za 5.000,00 KM,
-
821520 Izrada prostorno planske i druge projektne dokumentacije za 20.000,00 KM,
-
821614 Unutarnje i vanjsko uređenje zgrade Općine sa opremom za 15.000,00 KM,
-
615311 Grantovi za podršku projektima vjerskim zajednicama za 5.000,00 KM.
Amandman 2
Uvećavaju se ekonomski kodovi po sljedećem redoslijedu:
-
Otvara se novi ek.kod Opća bolnica Tešanj-kupovina dijagnostičke opreme, 30.000,00 KM
-
Otvara se novi ek.kod Dom zdravlja Tešanj-kupovina dijagnostičke opreme 30.000,00 KM
-
Otvara se novi ek.kod Nabavka vatrogasnih sredstava za DVD Tešanj i DVD Jelah 10.000,00 KM
-
Otvara se novi ek.kod pod Kapitalnim grantovima, Otkup zemljišta za rješavanje raskrsnice u Jelahu 50.000,00 KM,
-
61423915 Grant za dnevni boravak djece sa posebnim potrebama općine Tešanj, uvećava se za 15.000,00 KM,
-
614324 Grantovi za rad sportskih klubova i društava uvećava se za 26.500,00 KM,
-
614324 Održavanje stadiona NK Pobjeda u Tešanjci – dodati FK Borac Jelah, NK Tošk Tešanj, i NK Napredak Šije uvećava se za 15.000,00 KM,
-
61423903 Jednokratne materijalne pomoći putem Centra za socijalni rad uvećava se za 15.000,00 KM,
-
61423916 Grantovi za razvoj poljoprivrede uvećava se za 20.000,00 KM,
-
614521 Poticaj za razvoj zanatstva-obrta uvećava se za 10.000,00 KM,
-
614311 Grantovi MZ za redovnu djelatnost i knjig.usluge uvećava se za 20.000,00 KM,
-
621600 Vodosnabdjevanje uvećava se za 20.000,00 KM.
U obrazloženju je navedeno da predložena smanjenja, gore navedenih ekonomskih kodova, ne ugrožava predviđenu projekciju Budžeta općine Tešanj za 2015.godinu. Preusmjeravanjem novčanih sredstava u iznosu od 265.500,00 KM dolazimo do kvalitetnije realizacije ekonomskih kodova na koje se preusmjeravaju sredstva.
Općinski načelnik je dostavio Mišljenje i prijedloge o amandmanima na Budžet 2015. godine Kluba vijećnika SDPBiH Tešanj sa izjašnjavanjem:
“Amandman 1. Predstavit ćemo dio informacija koje mogu objasniti zbog čega neke od izmjena u prijedlogu SDP-a nisu prihvatljivi: – Troškovi rada uposlenih predstavljeni kroz pozicije plata, ostalih naknada zadržani su već dvije godine na istom nivou. Postoje neke stvari koje su i zakonsko pravo zaposlenih i moguće je napamet predlagati bilo šta, i to može lijepo zvučati za kratko vrijeme, ali onda kada se putem tužbe zaposlenih dokaže da niste bili u pravu, onda to platite i skuplje i s kamatama.
– Umanjenje stavke Materijal i usluge za održavanje i popravak vozila za 3.000,00 KM nije prihvatljivo. Veliki broj vozila Profesionalne vatrogasne jedinice je staro više decenija, tako da uz preostala vozila voznog parka Općine i PVJ iziskuju sredstva na planiranom nivou.
– Prijedlog da se smanje troškovi održavanja javne rasvjete i svijetlećih znakova zaista ne znamo na čemu se temelji. Posljednjih nekoliko godina učinjeni su veliki napori da se smanje troškovi plaćanja električne energije za rasvjetu, a istovremeno je povećavan broj rasvjetnih tijela. Sada rasvjetu treba održavati. Imamo štete zbog uništavanja rasvjetnih tijela, dio ih strada zbog proteka životnog vijeka, dešavaju se kvarovi na instalacijama.
– Umanjenje stavke jednokratne materijalne pomoći putem Organa uprave za 15.000,00 KM nije prihvatljivo jer je pritisak na općinsku Službu za boračko-invalidsku zaštitu uvećan zbog kašnjenja isplata pomoći iz sredstava ZE-DO kantona i obustave istih. S toga je Općina prinuđena dodatno intervenisati iz općinskog budžeta.
– Predloženo je da se smanji dio sredstava rezervisanih za termine u sportskoj dvorani. Iz sredstava općine plaća se značajan broj sati treninga za sportske klubove sa prostora općine i odigravanje svih prvenstvenih utakmica. U ovoj godini neki od klubova su povećali broj selekcija, čak su formirani i novi klubovi. Neki klubovi su ušli u viši rang poput KK Gradina. Smanjenje ove budžetske stavke bi značilo da im uskraćujemo vrijeme za korištenje Sportske dvorane. I amandman SDP-a nije prihvatljiv za predlagača budžeta.
– Kroz obrazloženje Budžeta je objašnjeno da su neki grantovi za rad Agencije smanjeni zbog toga što je odobren projekat EU u vrijednosti od cca. 540.000 eura. Za projekat COBEAR EU donira 440.000 eura, a ostali partneri općina Tešanj, Teslić i Žepče i Udruženje privrednika ostatak sredstava. Upravo ovih 41.000 KM koje smo predložili u Budžetu su potrebno učešće za projekat i smanjenje ove budžetske stavke bi zaustavilo projekat.
– Umanjenje stavke Operativne budžetske rezerve od 20.000,00 KM nije prihvatljiv za predlagača budžeta jer je planirani nivo rezerve čini manje od 43% zakonski dozvoljenog.
– Prošle sedmice potpisan je posljednji dokument za projekat u kojem TIKA (Turska uprava za međunarodnu saradnji i razvoj) preuzima finansiranje završetka građevinskih radova na novom objektu biblioteke u Tešnju. Vrijednost njihove donacije je 265.00 eura, a obaveza općine je da obezbijedi potrebni namještaj, police i opremu za biblioteku. Upravo u ovoj budžetskoj stavci su planirana ova sredstva i zbog toga prijedlog SDP-a nije prihvatljiv.
– Traženo da se umanji stavka Izrada prostorno planske i druge projektne dokumentacije za 20.000,00 KM. Prijedlog nije prihvatljiv jer je ova stavka kroz javnu raspravu uvećana u odnosu na prethodnu godinu upravo zbog uključenja u budžet studijsko projektne dokumentacije za toplifikaciju Općine. – Prijedlog da se umanje sredstva za uređenje Starog grada – Gradine nije prihvatljiv jer je riječ o namjenskim sredstvima drugih institucija.
Amandman 2. Prijedlozi za uvećanja na rashodima uvijek su prilagođeni medijskoj pažnji i javnosti.
– U predloženom Budžetu, u njegovom kapitalnom dijelu planirana su sredstva za otkup zemljišta u visini od 350.000 KM i to su sredstva za koja je obrazložena namjena. To je nakon prošle godine u kojoj je ostvarenje bilo cca 150.000 za otkup zemljišta vrlo visok iznos. Iz prijedloga nije jasno na šta bi se trošila dodatna sredstva od 50.000 KM. Prijedlog nije prihvatljiv predlagaču budžeta.
– Općina Tešanj ima vrlo organiziran i snažno razvijen sistem poljoprivrednih podsticaja, čija je isplata dosljedna i pravovremena. U 2015. godini osim 300.000 KM sredstava podsticaja putem TRA uspjeli smo obezbijediti projekat vrijedan 300.000 KM za podizanje zasada malina.
– Lijepo bi bilo da imamo mogućnosti izdvojiti i više sredstava za poljoprivredne podsticaje, međutim u trenutnim prilikama, sa izraženim planovima i potrebama za kapitalna ulaganja to trenutno nije moguće. Osim toga smatramo da smo obezbjeđenjem projekta sa Katarskom organizacijom obezbijedili novi razvoj i investicije u području poljoprivrede, te omogućili bolji životni standard jednog dijela naših sugrađana.
– Vodosnabdijevanje je jedno od područja u kojem bismo mogli sasvim opravdano investirati milionske iznose. Trenutni intenzitet razvoja vodovodnih sistema prilagođen je našim mogućnostima. Strategijom razvoja smo rekli da prioritet treba dati odvodnji i prečišćavanju otpadnih voda, zbog toga što bi sadašnje otpadne vode mogle zagaditi i postojeće kapacitete vode koju imamo. Kroz utrošak vodnih naknada u 2015. godini očekujemo dodatnih 400.000 KM za razvoj vodovoda koje nisu prikazane u budžetu općine zbog načina realizacije, a ovih 20.000 KM za koje je stigao prijedlog da se mijenja iznos stavke, nije jasno šta je razlog predlaganja. Izneseni prijedlog je cca. 5% sredstava za ulaganje u vodovod i sam po sebi ne bi mijenjao suštinski ništa. Zato predlagač ne prihvata amandman.
– Najveću podršku Općoj bolnici i Domu zdravlja moguće je obezbijediti kroz bolje i ispravnije ugovore o pružanju usluga koje ove dvije zdravstvene ustanove potpisuju sa Zavodom zdravstvenog osiguranja ZDK. Tamo idu naša sredstva od zdravstvenog osiguranja i Zavod upravlja budžetom od preko 140 miliona KM. To je iznos 10 puta veći od općinskog budžeta.
U raspravi učestvovali vijećnici: Mirza Unkić, Emir Unkić, Ekrem Ajanović, Haris Jašić, Amir Dujsić, Fadil Halilović, Fuad Šišić, Vedran Kaser i Općinski načelnik Suad Huskić.
Općinsko vijeće Tešanj sa 9 glasova “ZA” i 16 glasova “PROTIV” nije prihvatilo Amandman I Kluba vijećnika SDP. S obzirom da nije prihvaćen Amandman I Vijeće se nije izjašnjavalo o Amandmanu II Kluba vijećnika SDP.
Općinsko vijeće je sa 17 glasova “ZA”, 8 glasova “PROTIV” i bez glasova “UZDRŽAN” donijelo sljedeći
ZAKLJUČAK
Usvaja se Prijedlog Budžeta općine Tešanj za 2015.godinu.
Ad. 3
Vijećnik Mirza Unkić je u svojoj diskusiji konstatovao da su na Prijedlog Odluke o izvršavanju Budžeta za 2015. godinu, zakasnili djelovati amandmanski, te predložio da u članu 8. Stav 1 i 2 koji glase: „Općinski načelnik, na prijedlog Službe za finansije, privredu, komunalne i inspekcijske poslove, može vršiti preraspodjelu sredstava između pojedinih korisnika radi finansiranja nedovoljno predviđenih rashoda i izdatka. To prestrukturiranje može iznositi maksimalno 10% planiranih sredstava korisnika“. Takođe i u drugoj stavci „Služba za finansije, privredu, komunalne i inspekcijske poslove može, na zahtjev budžetskog korisnika, vršiti prestrukturiranje (preraspodjelu) sredstava unutar stavki rashoda odobrenih za pojedinog korisnika – organa uprave. Ukupno prestrukturiranje može se vršiti do 10% sredstava predviđenih za korisnika – organ uprave.“, zbog transparentosti trošenja ovih sredstava u oba stava umjesto 10% staviti 5%. Predlažio je da i u članu 9. gdje stoji:Budžet će se izvršavati po slijedećim prioritetima: – povrat sredstava finansiranja,- transferi za jednokratne novčane pomoći, – plaće i naknade vijećnika i zaposlenika,… da se treći stav razdvoji tako da bude stav 3. – Plaće zaposlenika, a stav 4. – naknade vijećnika.
Predsjedavajući Vijeća je naglasio da se o prijedlogu vijećnika neće izjašnjavati s obzirom da nisu ispoštovane poslovničke procedure.
Općinsko vijeće je sa 16 glasova “ZA” 7 glasova “PROTIV” i 2 glasa “UZDRŽAN” donijelo sljedeći
ZAKLJUČAK
Usvaja se Prijedlog Odluke o izvršavanju Budžeta za 2015. godinu,
Ad. 4
U raspravi Prijedlog Odluke o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju vodovoda Raduša i Jugozapad-Tešanj učestvovali vijećnik Mirza Unkić i Općinski načelnik.
Općinsko vijeće je jednoglasno sa 25 glasova “ZA”, bez glasova “PROTIV” i “UZDRŽAN”, donijelo sljedeći
ZAKLJUČAK
Usvaja se Prijedlog Odluke o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju vodovoda Raduša i Jugozapad-Tešanj
Ad. 5
Na prijedlog vijećnice Aide Salkić, Općinsko vijeće je sa 21 glasova “ZA”, 3 glasa “PROTIV” bez glasova “UZDRŽAN”, donijelo sljedeći
ZAKLJUČAK
da se u Program rada Općinskog vijeća Tešanj za 2015. godinu uvrsti i Informacija o razvoju i iskorištavanju turističkih potencijala uključujući i rad turističke zajednice Zeničko-dobojskog kantona (ured Tešanj) za 2014.godinu.
(Jedan vijećnik nije glasao).
Općinsko vijeće je sa 21 glasom “ZA”, bez glasova “PROTIV” i 4 glasa “UZDRŽAN”, donijelo sljedeći
ZAKLJUČAK
Usvaja se Prijedlog Programa rada Općinskog vijeća Tešanj za 2015. godinu,
Ad. 6
U raspravi o ovoj tački dnevnog reda, Informacija o rješavanju statusa izbjeglih i raseljenih lica na području općine Tešanj učestvovali vijećnici: Miralem Starčević, Munevera Alić, Aida Salkić, Fadil Halilović.
Općinsko vijeće je jednoglasno sa 25 glasova “ZA”, donijelo sljedeći
ZAKLJUČAK
Prima se na znanje Informacija o rješavanju statusa izbjeglih i raseljenih lica na području općine Tešanj.
Ad.B
VIJEĆNIČKA PITANJA
Vijećnik Amir Piro je postavio vijećničko pitanje vezano za vijećničku inicijativu od 30.05.2014.godine, da li je nadležna služba općine Tešanj stupila u kontakt ili planirala prisustvo (postrojavanje) počasne vojne jedinice OS BiH u 2015.godini prilikom obilježavanja značajnih datuma iz proteklog odbrambeno-oslobodilačkog rata. U prilogu dostavljena kopija inicijative koja se vodi pod brojem: 01-05-6-1092/14.
Vijećnik Adnan Lihić je postavio sljedeće vijećničko pitanje koje glasi: Da li je tačna informacija da nije ugovorena distribucija lijekova sa esencijalne liste, što znači od 01.01.2015.godine naši građani neće moći koristiti tu vrstu usluge. Listu ugovaraju Zavod za javno zdravstvo ZDK i apoteke javne i privatne. Šta je razlog toga ako je informacija tačna?
Vijećnik Velid Joldić je postavio vijećničko pitanje koje glasi: “Molim za pojašnjenje i informaciju društvenog pravobranioca a po pitanju sudskog postupka predmeta Čitaonica Tugovići MZ Tešanj.
-
Status, dokle se došlo u ovom postupku i navesti datumski slijed svih proteklih aktivnosti (od početka do 29.12.2014.godine), – Šta pravobranilaštvo smatra i da li je pravobranilaštvu poznato šta su eventualni razlozi da ovaj predmet kod suda za predhodni period već nije okončan iako i javnosti i pravobranilaštvu je poznato da je taj objekat (ČITAONICA TUGOVIĆI) do sada u FUNKCIJI KORIŠTENJA I SLUŽNOSTI preko 55 godina bio MJESNE ZAJEDNICE TEŠANJ, – da li pravobranilaštvo može odnosno ukoliko može da od suda traži, zamoli ubrzanje i okončanje ovog postupka u ovom predmetu. – Da li pravobranilaštvo raspolaže sa informaciojom do kojeg vremenskog perioda može trajati sudski postupak odnosno (sudski postupak (spor) bez donešene bilo kakve presude). U našem zajedničkom cilju zaštite društvene imovine molim odgovor do prve naredne sjednice Vijeća planirane u 2015.godini.”
Vijećnik Boban Kršić je postavio vijećničko pitanje koje glasi: “Ko je i po čijoj odluci izvršio sanaciju krova na Domu kulture u Vukovi? Da li je u pitanju humanitarna donacija i ko je vodio aktivnost?”
Vijećnik Vedran Kaser je Statutarnoj komisiji Općinskog vijeća Tešanj postavio sljedeća dva vijećnička pitanja:
-
Da li je prekršen Poslovnik o radu Općinskog vijeća Tešanj prilikom izbora i imenovanja predsjedavajućeg Općinskog vijeća Tešanj. S obzirom da se nismo izjasnili o izvještaju Komisije za izbor i imenovanje, a bili smo dužni da to uradimo.
-
Da li je prekršen Poslovnik o radu Općinskog vijeća Tešanj prilikom rasprave o tački boj 5 današnje sjednice kada smo usvojili mimo amandmana jedan od prijedloga iz rasprave. Objašnjenje: S obzirom da smo na tački 3. prilikom rasprave o Odluci o izvršenju Budžeta odbili prijedlog vijećnika Mirze Unkić uz obrazloženje da se nije amandmanski djelovalo, a ovdje smo uvažili na isti način prijedlog, nije se amandmanski djelovalo a prijedlog je usvojen.
Vijećnik Emir Unkić je postavio vijećničko pitanje koje glasi: “Da li Općina Tešanj planira poduzeti radnje na sanaciji obale rijeke Usore, kako bi se zaštitio asfaltni put Kalošević Bobare?
Vijećnik Amir Dujsić je postavio vijećničko pitanje koje glasi: “Zašto do sada nije riješen zahtjev za pokretanje poništavanja urbanističke saglasnosti broj: 06-23-1-1479/13 od 25.09.2013.godine, Rješenja o o odobrenju za građenje broj: 06-23-2-2665/13? Kada će spomenuti zahtjev biti riješen?”
Vijećnik Fadil Halilović je postavio dva vijećničko pitanje koja glase:
1. “Da Općinski načelnik, shodno svojim ovlaštenjima utvrdi stvarne razloge zbog kojih stomatološka ordinacija u ambulanti Šije ne radi duži niz godina, obzirom da je pitanje više puta postavljano, odgovor je nedostatak opreme.”
-
“Obzirom da su poduzete mjere na sklanjanju stijene u gradu Tešnju u ul. 9.septembar gdje je došlo do odrona, šta se planira konkretno poduzeti na sanaciji odrona (mišljenje struke), obzirom da se u neposrednoj blizini nalaze kuće?”.
Vijećnik Mirza Unkić je postavio dva vijećnička pitanja koja glase:
-
“Da li je Općina Tešanj izvršila tehnički prijem saniranog asfalta u MZ Mrkotić, dionica pored džamije, ako je izvršila ko je odgovorno lice koje je izvršilo prijem?”
-
“Šta Načelnik poduzima na rješavanju problematike vezano za dom u Jelahu? Pitanje proističe iz razloga što imamo saznanja da je Zemljoradnička zadruga dala saglasnost za nastavak aktivnosti u rješavanju doma u Jelahu odnosno dvorane.”
VIJEĆNIČKE INICIJATIVE
Na 23. sjednici Općinskog vijeća Tešanj održanoj 22.10.2014. godinevijećnik Mirza Unkićje postavio vijećničku inicijativu koje glasi:
“Izmjena kriterija Općine Tešanj za dodjelu sredstava novčanog poticaja za poljoprivredu, kojima će biti omogućeno i građanima općine Tešanj koji posjeduju zemljišne površine ili poljoprivredna dobra u općinama/opštinama koje graniče sa općinom Tešanj, da ostvare pravo na poljoprivredni poticaj.
Inicijativa proističe iz razloga što imamo veliki broj građana koji su prijavljeni sa mjestom boravka na području općine Tešanj i bave se poljoprivredom, međutim posjeduju zemljene površine ili poljoprivredna dobra na općinama koje graniče sa općinom Tešanj, a prema usvojenim kriterijima ne ostvaruju pravo na prijavu za poljoprivredne poticaje. Kako bi smo omogućili istim da ostvare svoja prava i obezbijede egzistenciju u Općini u kojoj žive smatramo inicijativu opravdanom.”
Mišljenje o inicijativi Općinskog načelnika je vijećnicima dostavljeno u materijalima za 24.sjednicu Općinskog vijeća koje glasi: Programom novčanih poticaja primarnoj poljoprivrednoj proizvodnji propisani su i kriteriji koje je potrebno ispuniti da bi se ostvarilo pravo na poticajna sredstva a jedan od kriterija je da je proizvođač sa područja općine Tešanj i da ostvaruje poljoprivrednu proizvodnju na području općine Tešanj. Incijativa da se omogući građanima Tešnja koji posjeduju zemljišne površine ili poljoprivredna dobra u općinama koje graniče sa općinom Tešanj nije prihvatljiva obzirom da je jedan od ciljeva Programa razvoj poljoprivredne proizvodnje na području općine Tešanji i novčane podrške se dodjeljuju za ostvarenu proizvodnju. Činjenica je da određeni broj građana ima dobra izvan općine Tešanj, ali nije prihvatljivo da se budžetskim sredstvima općine Tešanj potiče poljoprivredna proizvodnja na području neke druge općine. Komisija za poticaj na licu mjesta sačini zapisnik o činjeničnom stanju odnosno proizvodnji, i mjesno je nenadležna za rad na području neke druge općine. Novčane podrške poljoprivredi i sa viših nivoa ili u drugim općinama mogu ostvariti klijenti koji imaju prebivalište/sjedište na području federacije, kantona ili općine gdje i ostvaruju poljoprivrednu proizvodnju.
S obzirom da vijećnik Mirza Unkić nije bio prisutan na 24.sjednici izjasnio se da nije zadovoljan odgovorom Općinskog načelnika, te nakon toga otvorena je rasprava.
U raspravi su učestvovali vijećnici: Mirza Unkić, Fuad Šišić i Općinski načelnik Suad Huskić.
Na prijedlog vijećnika Fuada Šišića inicijativa je preformulisana i nakon toga, Općinsko vijeće je sa 24 glasa “ZA”, bez glasova “PROTIV” i 1 glasom “UZDRŽAN” donijelo sljedeći:
ZAKLJUČAK
Da prilikom izrade Kriterija za 2015.godinu Općinski načelnik sa saradnicima uzme u razmatranje inicijativu vijećnika Mirze Unkića koja glasi: “Izmjena kriterija Općine Teršanj za dodjelu sredstava novčanog poticaja za poljoprivredu, kojima će biti omogućeno i građanima općine Tešanj koji posjeduju zemljišne površine ili poljoprivredna dobra u općinama/opštinama koje graniče sa općinom Tešanj, da ostvare pravo na poljoprivredni poticaj.
Vijećnik Velid Joldić postavio je vijećničku inicijativu koja glasi: “Da Općinski načelnik i nadležna Općinska služba na zidu zgrade u Simetralama (od strane Inine benzinske pumpe) saniraju oštećenje (rupu) koje je dosta vidno i uočljiva a koje je nastalo od ratnih granatiranja Tešnja, da u što kraćem roku stupe u kontakt sa kućnim savjetom tog ulaza u zgradu radi eventualne saglasnosti, a potom da se taj ruševni prostor adekvatno sanira (ukrpi) te potom to mjesto na fasadi označi (oslika) sa nekoliko raspršenih krugova (tački) različitih veličina i jednom većom ružom a sve to izraženo crvenom bojom.
Za sve eventualne aktivnosti, konačan dizajn, i kreaciju, odabir izvođača kao i obezbjeđenje sredstava za ovu namjenu molim da Općinski načelnik putem službi obezbijedi iz općinskih izvora i općinskih resursa.”
Vijećnik Zaim Hadžan je postavio vijećničku inicijativu koje glasi: “Za otvaranje novih poslovnih zona na prostoru MZ Rosulje i Ljetinić. U obrazloženju je naveo da se na prostoru općine Tešanj iz dana u dan stvara potreba za novim parcelama za otvaranje novih poslovnih objekata. Prostor u MZ Rosulje i Ljetinić, pogotovo pored rijeke Usore, su pogodne za stvaranje novih poslovnih zona. Radi se o devastiranom zemljištu, zbog nekontrolisane eksploatacije šljunka , kao i o zemljištu čija je cijena veoma povoljna, te bi uz minimalna ulaganja općina Tešanj mogla dobiti još jednu poslovnu zonu.
Nakon toga, zamjenik predsjedavajućeg Vijeća se svima zahvalio na prisustvovanju današnjoj sjednici i zaključio rad dvadesetpete sjednice Općinskog vijeća Tešanj u 17,00 sati.
ZAPISNIČAR:
Sajda Klepić
Zamjenik predsjedavajućeg Vijeća
Rifet Begović
PREDSJEDAVAJUĆI VIJEĆA
Senad Subašić, dipl.oec.