Zapisnik sa 14. sjednice Vijeća

 

Nakon prijave vijećnika, Predsjedavajući Vijeća je konstatovao da današnjoj sjednici Vijeća prisustvuje 24 vijećnika, čime su se stekli uslovi za punovažno odlučivanje, otvorio 14. sjednicu Vijeća i proglasio je javnom, te u ime Vijeća i u svoje lično ime pozdravio prisutne goste i predstavnike medija.

Pauza u radu Vijeća, na prijedlog Kluba vijećnika SDP trajala od 14,07 do 14,21 sat.

Ad. A

Općinsko vijeće je sa 19 glasova “ZA”, bez glasova “PROTIV” i 6 glasova “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Zapisnik sa 13. sjednice Općinskog vijeća Tešanj.

Dnevni red

Na prijedlog Općinskog načelnika 8. tačka, Prijedlog Odluke o prodaji parcele oznake k.p. br. 1897/3 za k.o. Trepče, skinuta sa dnevnog reda.

Općinsko vijeće je jednoglasno sa 25 glasova “ZA”, bez glasova “PROTIV” i “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći dnevni red:

  1. Prijedlog Odluke o usvajanju Strategije razvoja općine Tešanj 2018-2022,

  2. Prijedlog – Budžet općine Tešanj za 2018.godinu,

  3. Prijedlog Odluke o izvršavanju Budžeta za 2018. godinu,

  4. Prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Poslovnika o radu Općinskog vijeća Tešanj,

  5. Prijedlog Programa rada Općinskog vijeća za 2018. godinu,

  6. Prijedlog Odluke o zaštiti izvorišta vode za piće Mekiški potok i Trebačka rijeka na području općine Tešanj,

  7. Prijedlog Odluke o lokalnim i nerazvrstanim cestama na području općine Tešanj,

  8. Prijedlog Rješenja o imenovanju Komisije za provođenje javnog nadmetanja-licitacije u postupku prometa općinskim zemljištem.

Uz materijale koji su bili na dnevnom redu vijećnicima je dostavljena:

  • Informacija o realizaciji odluka, rješenja i zaključaka Općinskog vijeća za period od 23.11.2017.godine do 21.12.2017.godine.

Ad. 1

Općinski načelnik dodatno obrazložio Prijedlog Odluke o usvajanju Strategije razvoja općine Tešanj 2018-2022. Na ovaj prijedlog uloženi su amandmani od strane Općinskog načelnika i Kluba vijećnika SDP.

Amandman Općinskog načelnika glasi: U prilozima 1. i 2. Strategije, u kojima su definisani sektorski ciljevi, program, projekti i mjere, tekst se mijenja na sljedeći način:

1.Program 2.1.1.6. dopunjuje se “Izgradnja ambulanti u Pousorju (N.Miljanovci, Miljanovci, Piljužići) (množina… u tekstu je jednina što je moglo davati prostora za različita tumačenja).

U planu implementacije i indikativnom finansijskom okviru za period 2018-2020. Dodaje se iznos od 50.000,00 sa općinskog nivoa i isti iznos iz drugih izvora (viših nivoa). Izmijenjeni sadržaj uskladiti kroz cijeli dokument (sve tabele) shodno prethodno iznesenom, uključujući izlazni rezultat, ishode i uticaje projekta.

2.U prilogu 2. u Programu 2.1.1. Modernizacija objekata društvene infrastrukture u ukupnom ishodu upisati i Društveni dom u Kaloševiću. Za sada se ne predlaže promjena finansijskog okvira. Dok ne bude izvršena detaljnija analiza potrebnih sredstava. To je moguće uraditi u godišnjim analizama, sa potpunijim podacima. Izmijenjeni sadržaj uskladiti kroz cijeli dokument (sve tabele) shodno prethodno iznesenom, uključujući izlazni rezultat, ishode i uticaje projekta.

3. U prilozima 1. i 2. U projektu očuvanja pisane i materijalne baštine, naziv se dopunjuje u sljedeći tekst: Istraživanje prošlosti tešanjskog kraja i očuvanja pisane i materijalne baštine, a sve na tragu inicijative koju je Općinsko vijeće ranije usvojilo. Izmijenjeni sadržaj uskladiti kroz cijeli document (sve tabele) shodno prethodno iznesenom, uključujući izlazni rezultat, ishode i uticaje projekta.

Amandmani Kluba vijećnika SDP

Amandman 1. glasi: V.2.4 „Programi, projekti, mjere

  • 1.2.2.7. Rješavanje priključka industrijskih zona Ciglana i Glinište na magistralni i regionalni put – dodaje se industrijska zona Ekonomija

Mišljenje Općinskog načelnika: Uređenje priključaka na magistralni ili regionalni put nije u nadležnosti općine. Ciglana i Glinište su posebno važni zbog obima saobraćaja i broja poslovnih subjekata. Namjera je da općina kandiduje ovo kao problem i interes za rješavanje a da prioritete, projektovanje i obezbjeđenje sredstava obezbijede Ceste FBiH. Nije na odmet da se na spisak uvrsti i Ekonomija kao zona u kojoj posluju značajni subjekti, a konačnu procjenu redoslijeda realizacije na bazi realnih parametara (broja vozila, trenutnog stanja infrastrukture, lahkoće rješavanja i sl.) neka rješava nadležna institucija. Smatramo prihvatljivim proširenje ovog projekta. Predlažemo dopunu: Dodaje se 100.000 KM (obzirom da je predviđeno za već predložena dva priključka po 100.000 KM) i povećava predviđeni budžet učešće viših nivoa vlasti.

  • 1.2.2.9. Izrada regulacionog plana za izgrađenu poslovnu zonu Ljetinić– dodaje se i planiranu industrijsku zonu Jelah (prostor iza klaonice gdje je već izgrađeno nekoliko privrednih objekata.)

Mišljenje:U važećem Prostornom planom Općine Tešanj zona iza klaonice je zaštićena, tj definisana je kao zona posebne namjene (nećemo ovom prilikom posebno elaborirati zbog čega je to tako). U nekim slučajevima čak i da imamo regulacioni plan ne bi bila dozvoljena gradnja. Stoga smatramo da procjenu mogućnosti da se ovo područje prenamjeni u neku vrstu zone poslovanja ili poslovne zone treba sagledati kroz izradu Novog Prostornog plana. Ideja može biti dobra, ali predlažemo da se ne mijenja postojeća formulacija cilja do izrade novog Prostornog plana 2018/2019. Nakon toga, kod godišnjih analiza, ali i izvan toga, moguće je promijeniti definiciju trenutno predloženog cilja sa priejdlogom koji je dat u ovom amandmanu.

Amandman 2. V.3.4 „Programi, projekti, mjere 2.1.1.2. – Izgradnja nove školske zgrade u Medakovu – dodaje se i dogradnja novih učionica u OŠ 1.Mart Jelah

Mišljenje Općinskog načelnika: U izradi Strategije razvoja nije vršena detaljna analiza slobodnog ili dovoljnog učioničkog prostora u osnovnim ili srednjim školama. Takođe, ni u prijedlozima programa, projekata i mjera nisu dati slični projekti iz više razloga: pitanja nadležnosti uopće, a posebno za manje projekte sanacije ili dodatnog uređenja prostora. Trenutno na drugi način kao općina znamo za potrebu dogradnje jedne učionice (čak smo finansirali izradu projektne dokumentacije), te smo voljni pomoći da se taj problem ili nedostatak riješi. To je ipak jednogodišnja aktivnost za koju predlažemo da se ne upisuje u Strategiju na ovakav način. Ako bismo krenuli ovako, onda bismo trebali napraviti analizu svih školskih prostora (površine, uređenosti, održavanja i dr.) što bi nas odvelo u direktne poslove Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK. Predlažemo da se amandman na ovakav način ne uvrštava u Strategiju razvoja.

  • 2.1.1.13. Projektovanje rješenja saobraćaja za grad Tešanj i izgradnja parking prostoradodaje se u Tešnju, Jelahu i Tešanjki.

Mišljenje Općinskog načelnika : Smatramo da je amandman prihvatljiv, jer dodatno pojašnjava lokacijski sadržaj projekta. Smatramo da se to podrazumijevalo, ali korisno je da bude i naznačeno. Samom realizacijom se može dodatno utvrditi raspoloživost i potreba za nova parking mjesta, način upravljanja i sl. Predlažemo da se u ovom trenutku osim opisane mijenjaju finansijske projekcije.

Dodaje se mjera/projekat: 2.1.1.20. – Izgradnja treće trake na relaciji Jelah-Kraševo

Mišljenje Općinskog načelnika:Predloženi amandman ozbiljno tretira pitanje prioriteta u području saobraćaja. Ne umanjujući značaj prijedloga niti dajući konačan stav šta je važnije postavlja se pitanje da li je prioritetnije da se radi treća traka između Jelaha i Tešnja u odnosu na prijedlog koji je iznesen. S druge strane, riječ je o projektu za koji niko nema ni procjenu vrijednosti, niti mogućnosti izvedbe, niti njene projekcije u federalnom sagledavanju razvoja magistralnih puteva i autocesta. Stoga predlažemo da se u ovoj fazi uputi inicijativa nadležnoj instituciji (Ceste FBiH) za sagledavanja mogućnosti i potreba za gradnju ovakve treće trake, na bazi realnih pokazatelja (gustine prometa, planova razvoja cestovne mreže, problema u saobraćaju i nesreća i dr.) te da se u narednom periodu razmotri mogućnost uvrštavanja ovakvog projekta.

Kada bismo sada to uvrstili ovakav projekat, morali bismo imati finansijsku procjenu (cca 20-30 miliona KM), koja bi trebala biti uključena u Strategiju razvoja općine Tešanj. Čini nam se da bi na taj način cio dokument izgubio kredibilnost/realnost u finansijskom planiranju.

  • 2.1.1.21. – Izgradnja raskršća/priključaka na Magistralni put u Ljetiniću, Mrkotiću i Kaloševiću.

Mišljenje Općinskog načelnika :Tim koji je radio na izradi Strategije je definisao 7 prioritetnih programa/projekata u oblasti saobraćaja, uključujući i regionalne i magistralne ceste. Predlažemo, kao i kod prethodnog amandmana da se obezbijedi stručna procjena o prioritetima u ovom području, putem ovlaštenog Upravitelja cesta (Ceste FBiH), uključujući i područja koja nisu pomenuta u ovom amandmanu (npr Šije, koje su posebno izložene uticaju M17). Koliko će biti moguće i realno realizovati sve ove programe i projekte u periodu implementacije Strategije to ćemo saznati od nadležnih institucija, a nakon toga možemo prilagođavati i dodatno razrađivati programe i projekte.

Amandman 3. V.4.4. Programi, projekti i mjere 3.3.1.1. – proširenje obuhvata toplifikacije – dodaje se uključujući i Jelah.

Mišljenje Općinskog načelnika: Postojeća definicija Programa/projekta nije bila vezana prostorno i obuhvata prostor cijele općine. Izrađena je Studija toplifikacije i u slučaju i mogućnosti provedbe nekih projekata (JPP ili drugi model) to ne isključuje prostor Jelaha. Da li će se proširiti formulacija nije presudno.

Dodaje se mjera/projekat: 3.1.1.4. – Izgradnja brana/pragova na rijeci Usori.

Mišljenje Općinskog načelnika : Smatramo da je ovaj projekat uvršten u definiciji 3.1.1.1. Dodatne količine vode i definisanje dugoročnog rješenja vodoizvorišta. Postoji nekoliko studijskih i projektnih dokumenata koji analiziraju dugoročne aspekte vodosnabdijevanja (izgradnja novih bunara, pravljenje pragova na rijeci Usori, dubinske bušotine i dr.). Konkretno za gradnju pragova postoji izvedbeni projekat koji je finansirala Agencija za vodno područje rijeke Save. U posljednjih godinu dana su organizirana dva sastanka i upućena dva dopisa radi razjašnjavanja statusa ove dokumentacije (jer postoje i drugi projekti u kojima nema takvih pragova) i mogućnosti za planiranje gradnje. Nemamo još konačan stav Agencije za vode, bez čijeg pozitivnog mišljenja bi svako planiranje ili pripremanje gradnje ovih pragova bilo nemoguće. Stoga, predlažemo da se ne uvrštava nova mjera ili projekat iz navedenih razloga. Postojeća formulacija daje dovoljno prostora za realizaciju predložene aktivnosti ukoliko ona bude mogućaiz razloga koji su navedeni.

Predsjednik Kluba vijećnika SDP Kaser Vedran se izjasnio da je odgovor Općinskog načelnika na Amandman 1 prihvatljiv, kao i odgovor na Amandman 2 u vezi dogradnje i saobraćajnica, a da se u vezi izgradnje treće trake donese zaključak prema višim nivoima. Odgovor na 3. Amandman je takođe prihvaćen, s tim da će tražiti informaciju o ovim stavovima koje su usaglasili.

U raspravi učestvovali vijećnici: Kaser Vedran, Huskić Kasim, Hrnjić Muris, Hasanbašić Senad, Alić Hajrudin, Hodžić Sedina, Solo Fahir i Subašić Senad.

Općinsko vijeće je sa 24 glasa “ZA”, bez glasova PROTIV” 1 glasom “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Općinsko vijeće Tešanj pokreće inicijativu prema Direkciji cesta ZDK i JP Ceste FBiH za zaštitu dionioca RP 474, M4 i M17, na prostoru općine Tešanj, te pristupe što prije projektovanju i izgradnji treće trake na ovim putevima, tj.dionici Jelah – Kraševo na M4 i Tešanj – Jelah na R474.

Općinsko vijeće je sa 24 glasa “ZA”, bez glasova PROTIV” 1 glasom “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Prijedlog Odluke o usvajanju Strategije razvoja općine Tešanj 2018-2022.

Ad. 2

Općinski načelnik Suad Huskić je dodatno obrazložio Prijedlog Budžeta općine Tešanj za 2018.godinu

Amandmane na Prijedlog Budžeta su podnijeli Klubovi vijećnika SBiH, A SDA i SDP.

Amandmani Kluba vijećnika SDP

Amandman I

Amandman II

Amandman III

Amandman IV

Amandman V

Amandman VI –

Pored ovih 6 amandmana predloženo je i donošenje zaključaka:

1.Sredstva namijenjena za kapitalna ulaganja će se prvenstveno koristiti za rješavanje vodosnabdjevanja.

2.Po istom modelu kreditnog zaduženja Općina Tešanj za realizaciju kapitalnih projekata, kao što se donijela odluka za kreditno zaduženje Općine kod Komercijalne banke za projekat uređenja Titove ulice i ulice 1 Mart, da se općina kreditno zaduži za ralizaciju projekata Rasvjete na magistralnom putu na potezu Kraševo-Jelah-Kalošević i rješavanje otpadnih voda iz industrijske zona Bukva.

Predsjednik Kluba vijećnika SDP je u svojoj diskusiji konstatovao da su sa Općinskim načelnikom usaglasili stavove po pitanju njihovih amandmana a da bi po pitanju rasvjete i vode trebali usaglasiti zaključak.

Amandmani Kluba vijećnika S BiH Tešanj:

Amandman I

Amandman II

O prvom amandmanu nije bilo izjašnjavanja, a drugi amandman usaglašen kroz zajednički zaključak pod 3.

Amandmani Kluba vijećnika OO A-SDA Tešanj:

Klub vijećnika A SDA se izjasnio da odustaju od amandmana.

U raspravi učestvovali vijećnici: Pilav Elvir, Kotorić Esmir, Deljkić Nermin, Kurtić Amir, Alić Hajrudin, Kaser Vedran, Solo Fahir i Općinski načelnik.

Pauza u radu vijeća trajala od 16,14 do 16,40 sati na kojoj je usaglašen zajednički zaključak (1. i 2. SDP i 3. SBiH)

Općinsko vijeće je sa 23 glasa “ZA”, 1 glasom “PROTIV” bez glasova “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

  1. U narednim godinama Općina Tešanj će voditi računa o rasvjeti na glavnim putnim pravcima, vodeći računa o upotrebi energetski efikasnih rasvjetnih tijela. Posebna pažnja će biti posvećena kritičnim mjestima sa koncentracijom privrednih subjekata.

  2. Usvajanjem Budžeta Općine Tešanj za 2018.godinu, usvajanjem Strategije, te dokumentima koji će pratiti Strategiju će prioritetno planirati izdvajanje sredstava za vodosnadbijevanje i odvodnju otpadnih voda.

  3. Zadužuje se Općinski načelnik da podnese inicijativu ZZO za sufinansiranje dijela troškova za nabavku senzora za bezkontaktno mjerenje glukoze u krvi za osobe mlađe od 18 godina.

Općinsko vijeće je sa 9 glasova “ZA”, 1 glasom “PROTIV” i 14 glasova “UZDRŽAN” nije usvojilo prijedlog Kluba vijećnika SBiH (Alić Hajrudin) da sva nevladina udruženja koja se finansiraju iz budžeta općine Tešanj, jedan puta godišnje Općinskom vijeću podnesu izvještaj o radu i finansijskom poslovanju za predhodnu godinu.

Općinsko vijeće je sa 22 glasa “ZA”, 2 glasa “PROTIV” bez glasova “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Budžet općine Tešanj za 2018.godinu.

Ad. 3

Općinsko vijeće je sa 22 glasova “ZA”, bez glasova “PROTIV” 2 glasa “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja sePrijedlog Odluke o izvršavanju Budžeta za 2018. godinu

Ad.4

Na Prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Poslovnika o radu Općinskog vijeća Tešanj amandmane je uložila Statutarno-pravna komisija i Klub vijećnika S BiH.

  • Amandman Statutarno-pravne komisije glasi: „U članu 28. Odluke, prvi pasos koji objašnjava izmjene u stavu 1. člana 56. trenutnog Poslovnika dodat je tekst: “, a izuzetno i izvan direktne nadležnosti Općine, ukoliko je to u interesu građana ili Općine.“, i

  • Stranka za BiH dostavila je 12 (dvanaest) amandmana. Statutarno pravna komisija je odgovorila i odgovori su vijećnicima dostavljeni pred početak sjednice.

U raspravi učestvovali vijećnici: Pašić Danijel, Alić Munevera, Subašić Senad, Hrnjić Muris i Kaser Vedran.

Pauza u radu Vijeća, na prijedlog Kluba vijećnika SBB trajala je od 17,14 do 17,24 sata.

Nakon toga, održan je sastanak kolegija od 17,25 do 18,15 sati na kom je usaglašen zaključak u vezi izjašnjavanja o ovom prijedlogu odluke.

Općinsko vijeće je jednoglasno sa 24 glasa “ZA”, bez glasova “PROTIV” i “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Da se nastavak pretresa i odlučivanja o Prijedlogu Odluke o izmjenama i dopunama Poslovnika o radu Općinskog vijeća Tešanj odloži za sljedeću sjednicu.

Kolegij Općinskog vijeća će do naredne sjednice usaglasiti način podnošenja amandmana i odlučivanja o materijalima.

Ad. 5

Na Prijedlog Programa rada Općinskog vijeća za 2018. godinu pristigli su amandmani Klubova vijećnika SDP i SBiH. Općinski načelnik je odgovorio i odgovori su dostavljeni vijećnicima pred početak sjednice.

Amandmani Kluba vijećnika SDP i odgovori Općinskog načelnika:

Amandman 1. glasi: „U programu rada u dijelu II Sadržaj programa, pod A) Period januar-mart dodaje se novi stav: Informacija o nerealizovanim, a ranije ugovorenim projektima u 2017.godini“.

Mišljenje Nerealizovani, a ranije ugovoreni projekti budu popisani i predstavljeni Vijeću u Izvještaju o izvršenju budžeta. Tako je bilo svih zadnjih 5 godina sigurno. Osim toga, naznake budu predstavljene i kroz Izvještaj o realizaciji Liste kapitalnih projekata.

S druge strane, razumijemo interes vijećnika da imaju više informacija o ovoj temi i smatramo svojom obavezom da pružimo potrebne informacije. Nema ništa od informacija po ovom pitanju (niti treba biti) što ne može biti podijeljeno sa vijećnicima. Stoga predlažemo da se ne pravi posebna tačka u radu Općinskog vijeća, jer nema dovoljno materijala niti razloga za isto. Predlažemo da ubuduće Izvještaj o realizaciji kapitalnih ulaganja sadrži dovoljno informacija o projektima koji su ugovoreni, a nisu realizovani u prethodnoj godini. To može biti poseban podnaslov u ovom izvještaju sa vremenskim, finansijskim i drugim pokazateljima i razlozima zbog kojih projekti nisu realizovani.

Amandman 2.

U programu rada u dijelu II Sadržaj programa, pod B) april-juni dodaje se novi stav: Prijedlog Odluke o pristupanju izmjene Prostornog plana općine Tešanj“.

Mišljenje: Prostorni plan općine Tešanj donesen je za period 2009-2020. S obzirom da rok njegovog važenja ističe u 2020. godini planirano je da se u drugom dijelu 2018. godine pokrene procedura za donošenje novog Prostornog plana.

U prvom dijelu godine Programom rada Općinskog vijeća Tešanj za 2018 godinu predloženo je da se u prostornom planiranju radi na:

  1. Zoning plan Poslovne zone Ljetinić

  2. Zoning plan Tešanjka

  3. Urbanistički plan Tešanj

  4. Izmjene i dopune Urbanističkog projekta Tešanj-Centar-Tešanj

  5. Nekoliko Odluka o zaštinim zonama za izvorišta

Prijedlog da se pokrene izrada novog Prostornog plana općine Tešanj (ne izmjena postojećeg, kako je napisano u amandmanu), je predložena za pokretanje u drugoj polovini 2018. godine iz nekoliko razloga:

  1. Prioritet u aktivnostima dat je prethodno pobrojanim dokumentima jer u trenutnim okolnostima imaju veći pozitivan ili negativan uticaj na život na prostoru općine Tešanj

  2. Prije novog Prostornog plana neophodno je riješiti nekoliko prethodno nabrojanih planskih dokumenata. Imat ćemo kvalitetniji novi Prostorni plan.

  3. Zaključkom sa 13. Sjednice određeno je da Općinski načelnik i službe prate primjenu člana 25. Odluke o provođenju izmjena i dopuna Prostornog plana općine Tešanj i da se najkasnije do kraja 2018.godine Vijeće informiše o efektima primjene novih odredbi Prostornog plana. Efekte ovih izmjena iz 2017.godine treba sagledati i uključiti u izradu novog prostornog plana.

  4. U konačnici usvajanje novog prostornog plana tokom 2019. tako da bi u 2020. godini imali novi plan na snazi.

Dakle, amandman nije tehnički ispravan (izmjene postojećeg ili izrada novog plana), a osim toga izneseni su i argumenti zbog čega je u Programu rada Općinskog vijeća predložen ovakav raspored. Smatramo da je uz ova obrazloženja izneseno sasvim dovoljno argumenata da se zadrži predloženi raspored rada na prostorno-planskim dokumentima tj. Da se amandman ne prihvati.

Amandman 3.

U programu rada u dijelu II Sadržaj programa, pod D) oktobar-decembar dodaje se novi stav: Informacija o ljetnom održavanju lokalnih puteva na području općine Tešanj za period ljeto 2017. godine“

Mišljenje: Pretpostavljamo da je predlagač amandmana napravio grešku u navođenju godine, jer u oktobru 2018. godine raspravljati o ljetnom održavanju puteva iz 2017. godine ne bi imalo smisla. Samim tim, nije logično usvajati ovakav amandman.

S druge strane, čini se korisnim da Vijeće ima godišnju informaciju o održavanju puteva. Sada se to djelimično ostvaruje kroz informaciju o zimskom održavanju na kraju zimske sezone.

Predlažemo da u Programu rada Općinskog vijeća u zadnjem kvartalu godine bude jedna informacija koja će sadržavati sva održavanja puteva (zimsko, ljetno, makadam, asfalt, signalizacija…) tokom jedne budžetske/kalendarske godine. Naslov bi mogao glasiti Informacija o održavanju putne infrastrukture na prostoru općine Tešanj (malo šira formulacija koja se ne odnosi samo na lokalne ceste). Ovako bi Vijeće kroz jednu informaciju imalo cjelovitu sliku i prije usvajanja budžeta općine za narednu godinu imalo priliku relativno brzo uticati na neke od stvari iz ovog područja rada. T bi značilo da se iz sadašnjeg Programa briše Informacija o zimskom održavanju puteva, jer će biti sadržana u predloženoj Informaciji.

O Amandmanima Kluba vijećnika SDP nije bilo izjašnjavanja (usaglašeni sa Općinskim načelnikom).

Amandman Kluba vijećnika SBiH i mišljenje Općinskog načelnika:

  • Da se u periodu april-juni uvrsti i Izvještaj o usvojenoj Strategiji žena u ruralnom području“.

U obrazloženju je naveden napomena da je ova Odluka jednoglasno usvojena na Općinskom vijeću…

Mišljenje:Općinsko vijeće Tešanj nikada nije usvojilo Odluku – Strategija žena u ruralnom području, – takav dokumenat ne postoji. Općinsko vijeće je na 16.sjednici 2014.godine razmatralo i primilo na znanje informaciju o analizi položaja žena u ruralnom području na prostoru općine Tešanj u okviru Projekta „Unapređenje položaja žena na selu na lokalnom nivou u F BiH“. Projekat je obuhvatao period od 2014-2016. godine sa mjerama u raznim oblastima, zdravstvo, poljoprivreda, vodosnadbjevanje, infrastruktura, poticaji i dr, o čemu su i Vijeće i javnost informisana kroz razne izvještaje koji se razmatraju na Vijeću, tako da smatramo nepotrebnim ponavljanje istog uvrštavanjem u Program rada Općinskog vijeća za 2018. godinu.

Vijećnica Alić Munevera, ispred Kluba vijećnika SBiH se izjasnila da ostaje pri amandmanu, uz ispravku tehničke greške da se u Program rada uvrsti Izvještaj o Akcionom planu… a ne Izvještaj o usvojenoj Strategiji.

Vijećnica Alić Munevera je prihvatila prijedlog Predsjedavajućeg vijeća da se u polugodišnjem izvještaju insistira na posebnom osvrtu na akcioni plan.

Općinsko vijeće je sa 23 glasa “ZA”, bez glasova “PROTIV” i glasova “UZDRŽAN”, usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Da se izvrši ažuriranje Programa rada Općinskog vijeća Tešanj za 2018.godinu, shodno odgovorima na amandmane Općinskog načelnika.

Općinsko vijeće je sa 23 glasa “ZA”, bez glasova “PROTIV” i glasova “UZDRŽAN”, usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Prijedlog Programa rada Općinskog vijeća za 2018. godinu

Ad. 6

Bez rasprave, Općinsko vijeće je sa 22 glasa “ZA”, bez glasova “PROTIV” i glasova “UZDRŽAN”, usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Prijedlog Odluke o zaštiti izvorišta vode za piće Mekiški potok i Trebačka rijeka na području općine Tešanj,

Ad. 7

Na Prijedlog Odluke o lokalnim i nerazvrstanim cestama na području općine Tešanj Amandman je podnesen od strane Općinskog načelnika, koji glasi: “U Članu 4. uvodna rečenica se mijenja i glasi: (1) Nadležne općinske službe shodno Odluci o organizaciji općinske uprave, vrše:,

U članu 5. Stav 1, se mijenja i glasi: (1) Nadležne općinske službe vršeposlove izgradnje, rekonstrukcije i održavanja lokalnih i nerazvrstanih cesta u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama BiH.

U članu 30. Stav 1, uvodna rečenica se mijenja i glasi: (1) Općinska služba nadležna za komunalne poslove, izdaje odobrenja i/ili saglasnosti, i to:“ O Amandmanu nije bilo izjašnjavanja, on postaje sastavni dio Odluke.

O prijedlogu Odluke diskutovao vijećnik Kurdić Adem.

Općinsko vijeće je sa 22 glasa “ZA”, bez glasova “PROTIV” i “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Prijedlog Odluke o lokalnim i nerazvrstanim cestama na području općine Tešanj.

Ad. 8

Općinski načelnik je dodatno pojasnio Prijedlog Rješenja o imenovanju Komisije za provođenje javnog nadmetanja – licitacije u postupku prometa općinskim zemljištem broj 02-31-8-2724/17 od 07.12.2017. godine, i uloženi amandman koji glasi: u članu 1. Rješenja 6. Edin Mahmutović, zamjenik člana, mijenja se i glasi 6. Adem Kurdić, zamjenik člana.

Općinsko vijeće je sa 22 glasa “ZA”, bez glasova “PROTIV” i “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Prijedlog Rješenja o imenovanju Komisije za provođenje javnog nadmetanja-licitacije u postupku prometa općinskim zemljištem

Ad.B

VIJEĆNIČKE INICIJATIVE

Vijećnik Kaser Vedran se izjasnio da je djelimično zadovoljan odgovor na vijećničku inicijativu: „Da se u redovnoj informaciji o ostvarivanju prava pripadnika boračkih populacija putem službe za boračko invalidsku zaštitu. OV Tešanj, kao prilog dostavljaju imena korisnika prava po svim osnovama.“, a da se Vijeće ne mora izjašnjavati o tome.

Vijećnik Solo Fahir je pokrenuo inicijativu za kupovinu parcele koja bi građanima Drinčića služila kao poligon za sportske aktivnosti.

Vijećnik Deljkić Nermin je postavio inicijativu za usvajanje sljedeće preporuke:

    1. Preporučuje se Načelniku Općine Tešanj da putem svojih saradnika i službi odmah preduzme mjere da JKP „RAD“ Tešanj u okviru svoje redovne djelatnosti preduzme sve potrebne mjere za održavanje i opravku pasivnih i aktivnih mezarluka – grobalja, spomenika i spomen kosturnica i prateće infrastrukture na području općine Tešanj.

    2. Preporučuje se Načelniku Općine Tešanj da putem svojih saradnika i službi odmah intenzivira rad građevinske i komunalne inspekcije Općine Tešanj na izvršavanju njihovih zakonom propisanih obaveza, a s ciljem osiguranja provođenja mjera komunalne higijene u neposrednoj blizini pasivnih i aktivnih mezarluka – grobalja, spomenika i spomen kosturnica i prateće infrastrukture na području općine Tešanj.

    3. Preporučuje se Načelniku Općine Tešanj da, u okviru svojih nadležnosti, preduzme mjere da se u Budžetu Općine Tešanj za nerednu i sve sljedeće godine osiguraju namjenska sredstva za održavanje i opravku pasivnih mezarluka – grobalja, spomenika i spomen kosturnica na području općine Tešanj.

    4. Preporučuje se Načelniku Općine Tešanj da, u okviru svojih nadležnosti, preduzme mjere putem nadležne službe inicira direktore škola na području općine Tešanj da u nastavnim i vannastavnim aktivnostima učenika planiraju i provode odgovarajuće programe primjerene pojedinim značajnim događajima i praznicima.

VIJEĆNIČKA PITANJA

Vijećnik Solo Fahir je postavio sljedeće vijećničko pitanje:

Da li je određen rok za početak radova na izgradnji ambulante u MZ Piljužići i kada se planira završetak radova i stavljanje objekta ambulante u funkciju?“

Vijećnik Mahmutović Edin je postavio sljedeće vijećničko pitanje:

Zašto se za taxi vozila ne otvori uređeni parking prostor ispred Doma kulture Tešanj?“

Vijećnik Pilav Elvir je postavio sljedeće vijećničko pitanje:

Da li su povjerenici civilne zaštite Tešanj, koji su imenovani u mjesnim zajednicama, dobili uputu CZ Tešanj da izađu na teren i evidentiraju i prijave nastalu štetu u svojim MZ, i da li su izvještaj poslali Općinskoj službi CZ?“ U obrazloženju je naveo da smo u noći 11. Na 12.2017.godine bili svjedoci vremenskih neprilika, odnosno udara jakog udara vjetra, koji je prouzrokovao mateijalnu štetu na poljoprivrednim, strambenim, vjerskim i dr.objektima na prostoru naše općine.

Vijećnik Deljkić Nermin je postavio sljedeća vijećnička pitanja:

  1. Da li je istina da i nakon izrade pješčanog filtera na bunaru, sa kojeg se vodom snabdijevaju MZ Kalošević, Mrkotić, Bobare-Drinčići Blaževci, voda nije za piće?“

  2. Zašto se pojedini korisnici usluga JP RAD Tešanj ne tretiraju jednako.

Preporučujem menadžmentu JP RAD Tešanj da ispita ovu pojavu i uputi jasno uputstvo, svojim radnicima, prilikom odvoza smeća ispred domaćinstava.

Nakon toga, predsjedavajući Vijeća se svima zahvalio na prisustvovanju današnjoj sjednici i zaključio rad četrnaeste sjednice Općinskog vijeća Tešanj u 18,45 h.

ZAPISNIČAR:

Sajda Klepić

PREDSJEDAVAJUĆI VIJEĆA

Senad N. Subašić, dipl.oec.