Zapisnik sa 12. sjednice Vijeća

 

Nakon prijave vijećnika, Predsjedavajući Vijeća je konstatovao da današnjoj sjednici Vijeća prisustvuje 22 vijećnika, čime su se stekli uslovi za punovažno odlučivanje, otvorio 12. sjednicu Vijeća i proglasio je javnom, te u ime Vijeća i u svoje lično ime pozdravio prisutne goste i predstavnike medija.

 

Ad. A

Općinsko vijeće je sa 17 glasova “ZA”, bez glasova “PROTIV” i 5 glasova “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Zapisnik sa 11. sjednice Općinskog vijeća Tešanj.

Dnevni red

Općinsko vijeće je jednoglasno sa 22 glasa “ZA”, bez glasova “PROTIV” i “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći dnevni red:

  1. Prijedlog Odluke o izmjenama  i dopunama Odluke o komunalnom redu i sanitarnom minimumu,

  2. Prijedlog Odluke o uspostavi Registra mjesnih zajednica na području općine Tešanj,

  3. Prijedlog Odluke o prodaji zemljišta neposrednom pogodbom-Trafo stanica u Rosuljama,

  4. Prijedlog Odluke o davanju saglasnosti za prenos prava na nekretnini radi izgradnje ambulante u Piljužićima,

  5. Nacrt Strategije razvoja općine Tešanj 2018-2022,

  6. Nacrt Budžeta općine Tešanj za 2018.godinu,

  7. Nacrt Odluke o zaštiti izvorišta vode za piće Mekiški potok i Trebačka rijeka na području općine Tešanj,

  8. Nacrt Odluke o lokalnim i nerazvrstanim cestama na području općine Tešanj,

  9. Izvještaj o izvršenju Budžeta za period januar-septembar 2017.godine,

  10. Prijedlog Rješenja o imenovanju Komisije za promet nekretnina.

Uz materijale koji su bili na dnevnom redu vijećnicima je dostavljena:

  • Informacija o realizaciji odluka, rješenja i zaključaka Općinskog vijeća za period od 22.09.2017.godine do 27.10.2017.godine.

Ad. 1

Pomoćnik Načelnika Hojkurić Hamzalija je dodatno obrazložio Prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama  Odluke o komunalnom redu i sanitarnom minimumu,

U raspravi učestvovali vijećnici: Hrnjić Muris, Kaser Vedran, Alić Hajrudin,, Huskić Kasim i Općinski načelnik.

Vijećnik Huskić Kasim je u svojoj diskusiji predložio sljedeći zaključak: “ Da se ispred firmi koje se bave flaširanjem vode postavi ostrvo kako bi se vršilo prikupljanje ambalaže.

Općinski načelnik je zamolio da se ne donosi zaključak za postavljanje eko ostrva ispred navedenih firmi , jer su svi proizvođači dužni da uplaćiju određene iznose, imaju odluke da pravni subjekti imaju vlastiti kontejner za otpad.

Nakon toga, vijećnik Huskić Kasim je odgovorio se izjašnjavanje o njegovom projedlogu odgodi za narednu sjednicu.

Općinsko vijeće je sa 23 glasa “ZA”, bez glasova PROTIV” i “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o  komunalnom  redu i sanitarnom

Minimumu.

Ad. 2

Pomoćnik Načelnika Muslija Azra je dodatno obrazložila Prijedlog Odluke o uspostavi Registra

 Mjesnih zajednica na području općine Tešanj,

Bez rasprave, Općinsko vijeće je sa 23 glasa “ZA”, bez glasova “PROTIV” i “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Prijedlog Odluke o uspostavi Registra mjesnih zajednica na području općine Tešanj.

Ad. 3

Općinsko vijeće je jednoglasno sa 22 glasa “ZA”, bez glasova “PROTIV” i “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Prijedlog Odluke o prodaji zemljišta neposrednom pogodbom-Trafo stanica u Rosuljama.

Ad.4

Pomoćnik Načelnika Nadir Medarić je dodatno obrazložio Prijedlog Odluke o davanju saglasnosti za prenos prava na nekretnini radi izgradnje ambulante u Piljužićima.

U raspravi učestvovali vijećnici Solo Fahir i Senad Subašić.

Općinsko vijeće je jednoglasno sa 23 glasa “ZA”, bez glasova “PROTIV” i “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Prijedlog Odluke o davanju saglasnosti za prenos prava na nekretnini radi izgradnje ambulante u Piljužićima.

Pauza u radu vijeća trajala od 16,14 do 16,24 sata

Ad. 5

Općinski Načelnik je dodatno obrazložio Nacrt Odluke o usvajanju Strategije razvoja općine Tešanj 2018-2022., uz napomenu da se javna rasprava treba održati u roku od 45 dana.

Vođa Razvojnog tima za izradu Strategije, g-din Fuad Šišić je informisao Općinsko vijeće o radu Razvojnog tima, Sektorskih timova i partnerske grupe:

Zadatak tima je bio: Identifikacija i uključivanje lokalnih aktera, analiza stanja i definisanje strateške platforme, Koordiniranje rada sektorskih radnih grupa pri izradi sektorskih razvojnih planova,Izrada Plana implementacije razvojne strategije,Izrada inidikativnih sektorskih finansijskih planova i generalnog finansijskog plana,Izrada plana razvoja organizacionih kapaciteta i ljudskih potencijala za implementaciju Strategije. Uz to, tim je imao obavezu koristiti postojeće dokumente kao i slijediti metodologiju za integrirano planiranje lokalnog razvoja u BiH (miPRO metodologija).

Razvojni tim je od samog početka radio uz podršku UNDP-a (g-đa Snežana Mišić), podršku rukovodstva Općine na čelu sa Općinskim načelnikom koji je i imenovao sektorske grupe/timove. Sektorski timovi na čelu sa predsjednicima su dali veliki doprinos u četiri područja: Ekonomski razvoj (Selma Bradarić-Ireiz), Ekološki razvoj (Adnan Lihić), Društveni razvoj (Almina Alagić) i Mladi (Mirza Kotorić) i tehnički sekretar Razvojnog tima Sajda Klepić. Iako je bilo vrijeme godišnjih odmora nije pravljen nikakav prekid u planiranim aktivnostima, ali može biti objašnjenje za kašnjenje od 15 dana, jer je zadatak završen 30.09. umjesto do 15.09.2017. godine. Tokom procesa formirana je i Partnerska grupa (nevladin sektor, mjesne zajednice, direktori javnih ustanova i preduzeća, predsjednici klubova političkih stranaka, pomoćnici općinskog načelnika, općinski pravobranilac) na čelu sa predsjednikom Esmirom Subašić.

Cjelokupni rad je bio transparentan i predstavljen dokumentima: rješenjima, zapisnicima i kreiranim aktima na portalu Općine Tešanj, na adresi http://www.opcina-tesanj.ba/uprava/dokumenti/strategija-razvoja-opcine-tesanj-2018-2022. Proces je u skladu sa metodologijom UNDP-a bio zahtjevan u pogledu rada u fazama, evaluacijama u toku, usaglašavanjima te znatnom broju dokumenata koji je trebalo u cijelom procesu izraditi:SAE (Socio-ekonomska analizastanja), Strateška platforma (vizija, strateški ciljevi, indikatori i ishodi), Sektorski ciljevi, indikatori i ishodi, programi i projekti/mjere te organizacija realizacije strategije razvoja. Prethodne faze čine i cjelinu dokumenta Strategija razvoja općine Tešanj 2018-2027. Uz to su izrađeni dokumenti: Alat za koherentnost (detaljan pregled svih sektorskih ciljeva, programa, projekata/mjera sa indikatorima i ishodima), Procjena finansiranja i Indikativni plan finansiranja za period od tri godine (2018-2020) te Procjena rizika. Trebalo je pregledati i veliki broj aktuelnih dokumenata Općine Tešanj ali i viših nivoa vlasti. Svi izrađeni dokumenti će biti važni za realizaciju i monitoring nad realizacijom strategije razvoja. Treba naglasiti da su MLADI kao sektor u ranijim strategijama razvoja sada stavljeni u društveni sektor kao podsektor zbog zahtjeva metodologije.

Pristupilo se i izradi softverske web aplikacije koja treba olakšati monitoring i izvještavanje, a time i povećati transparentnost ali i jedinstven pristup realizaciji svih projekata/mjera.

Redefinisana vizija (neznatno ali važno: uz dosadašnji smjer sada je naglašen značaj inovativnosti i društvene etike za dalji smjer razvoja), tri strateška smjera razvoja i tri strateška cilja.

TEŠANJ 2027: Tešanj, sredina ekološke svijesti, inovativne poduzetnosti i društvene etike

  1. Tešanj, poželjno mjesto za investicije

  2. Tešanj, sredina ugodnog življenja, pogodna da vrline, znanja i vještine mladih dođu do izražaja

  3. Tešanj, sredina ekološke svijesti i efikasnih mehanizama zaštite okoliša.

Uspostavljeni sektorski razvojni planovi sa ukupno 14 programa u kojima je alociran 61 projekat i 24 mjere sa predviđenim iznosom finansiranja od 50.788.000 KM.

EKONOMIJA 3 programa, 12 projekata, 7 mjera, 13.612.000 KM (10.538.500 KM/2018-2020)

DRUŠTVENI SEKTOR 5 programa, 31 projekata, 15 mjera, 13.200.000 KM (9.765.000 KM/2018-2020)

EKOLOGIJA 5 programa, 18 projekata, 2 mjera, 23.976.000 KM (17.717.000 KM/2018-2020)

G-din Fuad Šišić je na kraju naglasio da smatra da je Razvojni tim za izradu Strategije razvoja općine Tešanj 2018-2022 ispunio svih pet zadataka navedenih u uvodu ove informacije a koje mu je Općinsko vijeće svojim rješenjem stavilo u obavezu.

U raspravi učestvovali vijećnici: Jupić Mirano, Kaser Vedran, Hodžić Enes, Hrnjić Muris, Alić Hajrudin, Hasanbašić Senad, Kurtić Amir, Alić Munevera, Subašić Senad, Vođa Razvojnog tima i Općinski načelnik.

Općinsko vijeće je sa 22 glasa “ZA”, bez glasova “PROTIV” i 1 glasa “UZDRŽAN”, usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Nacrt Odluke o usvajanju Strategije razvoja općine Tešanj 2018-2022, i upućuje na javnu raspravu.

Pauza u radu vijeća trajala od 14,40 do 13,00 sata.

Ad. 6

Pomoćnik Načelnika Hojkurić Hamzalija je dodatno obrazložio Nacrt Budžeta općine Tešanj za 2018.godinu.

U raspravi učestvovali vijećnici: Pilav Elvir, Kotorić Esmir, Alić Hajrudin, Hrnjić Muris i Općinski načelnik

Općinsko vijeće je sa 21 glasom “ZA”, bez glasova “PROTIV” i 2 glasa “UZDRŽAN”, usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Nacrt Budžeta općine Tešanj za 2018.godinu i upućuje na javnu raspravu.

Ad. 7

Općinsko vijeće je sa 23 glasa “ZA”, bez glasova “PROTIV” i “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja Nacrt Odluke o zaštiti izvorišta vode za piće Mekiški potok i Trebačka rijeka na području općine Tešanj i upućuje na javnu raspravu.

Ad. 8

Pomoćnik Načelnika Hojkurić Hamzalija je dodatno obrazložio Nacrt Odluke o lokalnim i nerazvrstanim cestama na području općine Tešanj.

U raspravi učestvovao vijećnik Alić Hajrudin.

Općinsko vijeće je sa 21 glasom “ZA”, bez glasova “PROTIV” i “UZDRŽAN”

usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Nacrt Odluke o lokalnim i nerazvrstanim cestama na području općine Tešanj i upućuje na javnu raspravu.

Vijećnik Jupić Mirano napustio sjednicu u 16,58 sati.

Ad. 9

U raspravi o Izvještaju o izvršenju Budžeta za period januar-septembar 2017.godine učestvovali vijećnik Kaser Vedran i Općinski načelnik.

Općinsko vijeće je sa 15 glasova “ZA”, 7 glasova “PROTIV” i bez glasova “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Izvještaj o izvršenju Budžeta za period januar-septembar 2017.godine.

Ad. 10

U raspravi o Prijedlogu Rješenja o imenovanju Komisije za promet nekretnina učestvovali vijećnica

Alić Munevera i vijećnik Kaser Vedran.

Općinsko vijeće je sa 15 glasova “ZA”, 7 glasova “PROTIV” bez glasova “UZDRŽAN” usvojilo sljedeći

ZAKLJUČA

Usvaja se Prijedlog Rješenja o imenovanju Komisije za promet nekretnina.

Ad.B

VIJEĆNIČKE INICIJATIVE

Vedran Kaser u vezi inicijative za izmjenu Prostornog plana zamolio da se Klubovima vijećnika distribuira materijal koji je bio predstavljen na sjednici Kolegija.

Deljkić Nermin se izjasnio da je zadovoljan odgovorima i postavio pitanje da li će njemu biti dostavljani odgovori sa viših nivoa u vezi hitnih mjera za obrazovanje.

Vijećnik Deljkić Nermin je postavio i novu inicijativu koja glasi:

Za renoviranje šahta u MZ Jelah, na magistralniom putu Doboj-Teslić. Šaht se nalazi u ravni sa zgradom Dobrovoljnog vatrogasnog društva Jelah (DVD Jelah).

Općinski načelnik je odgovorio da se šaht nalazi na trasi kanalizacije koja je sada završena, da je jednom izvršena sanacija, te da će se to svakako riješiti.

Vijećnik Hrnjić Muris je postavio sljedeću vijećničku inicijativu:

Iniciramo da se ocrta i odgovarajućim saobraćajnim oznakama označi pješački prelaz u ul. Braće Pobrić (kod zgrade zv.Stara gimnazija).

Vijećnik Hodžić Enes je postavio sljedeću inicijativu: Da nadležne općinske službe poduzmu neophodne radnje u cilju sanacije ili rušenja objekta u privatnom ili društvenom vlasništvu, koji svojim dotrajalim stamke, predstavljaju opasnost za živote građana ili njihovu imovinu.

Općinski načelnik je odgovorio: da je potr

ebno da vijećnik dopuni svoju inicijativu jer je veliki broj objekata, da se fokusira na objekte koje misli kako bi se konkretnije moglo odgovoriti.

Vijećnik Pašić Danijel je postavio sljedeću vijećničku inicijativu:

Za izmjenu Odluke o provođenju izmjena i dopuna Prostornog plana općine Tešanj:

U članu 42. Odluke, poslije stava 3. Dodati i stav 4 koji glasi: „ Ako na susjednim parcelama postoje već izgrađeni objekti ma udaljenosti manjoj od 1 m, u tom slučaju je moguće udaljenost objekta od granice susjednih parcela utvrditi na način da se zadovolji paritet spram udaljenosti postojećih objekata izgrađenih na susjednim parcelama, ali da streha ne prelazi granicu parcele.

Vijećnik Alić Hajrudin se izjasnio da izjašnjavanje u vezi inicijative za vodovod Šije, korištenje vode bude na narednoj sjednici Općinskog vijeća vodi rasprava.

Općinski načelnik je odgovorio da se više puta raspravljalo o tome, da je vodovod bio vlasništvo građana koji su ga dali na upravljanje MZ, pa s toga oni i imaju pravo da pitaju MZ, to je na onom kako su usaglasili.

Vijećnik Kaser Vedran je u u vezi vodosnabdijevanja vodovod Kraševo postavio dodatno pitanje koje glasi:

Da li postoji neki plan da se prevaziđe problem vodosnadbijevanja u Kraševu, osim tog da se manje troši voda.. da li podizanjem bunara, brana i slično.

Vijećnik Kaser je postavio i novo vijećničko pitanje koje glasi:

  • Zašto se ne stavlja u funkciju uređeni prostor u ulici 1.mart u Tešnju i na koji način se misli izvršiti provjera kvaliteta izvršenih radova, ako uređeni prostor, u garantnom roku izvođača radova, nije pušten u funkciju?

Općinski Načelnik je odgovorio da se o tome razgovaralo kada je usvajan Nacrt Centar Tešanj Centar koji obuhvata ovu zonu i u prethodnom tekstu te Odluke i sadržaju koji je propisivao kako će se to koristiti, ja sam rekao da je potrebno da to razriješimo da je to ključno rješenje tag problema tog dijela urbanističkog projekta i regulacionog plana, nadam se da ste se i vi uključili u javnu raspravu, očekujem da ćemo dobiti prijedlog materijala i da će se time staviti tačka na to pitanje.

Vijećnik Huskić Kasim se izjasnio da nije u potpunosti zadovoljan na dostavljene odgovore na postavljena pitanja u vezi izdavanja dozvola za gradnju u urbanom području kao što je MZ Jelah za farme za uzgoj brojlera (pilića)… te postavio dodatno koje glasi:

  • Da li se primjenjuje ovaj Zakon (Zakon o zaštiti okoliša FBiH, čl.68) i na prostoru općine Tešanj za gradnju farmi pilića (od 5000,00 do 80.000,00 i više) ili ima neka druga zakonska odredba?

Općinski načelnik je odgovorio da se već više vremena ponavljaju pitanja koja nisu u nadležnosti općine, te da se ta pitanja mogu postaviti direktno Kantonalnoj i Federalnoj inspekciji, a odgovor treba biti dostavljen u roku 90 dana. Ukoliko ne dobijete, odnosno u koliko nama ne dostave u roku odgovor nemojte nas kriviti i misliti da mi ne želimo da riješimo taj problem, a tiče se svih nas.

Vijećnik Huskić Kasim je postavio i nova vijećnička pitanja:

  1. Da li je samo gradina kulturno istorijski spomenik u koji se ulaže a ostali kao što je čarši džamija odnosno munara čarši džamije treba da trpe i propadaju bez podrške općine Tešanj?

Općinski načelnik je odgovorio je za postavljanje ovog pitanja potrebno više informacija, ko upravlja, ko je vlasnik i na koji način se finansiraju određene stvari, mislim da je ovo pitanje postavljeno provokativno i pogrešno konotirano. Svaki vlasnik je zadužen za brigu o tom objektu i postoje javni fondovi i kako se kandiduju projekti i dobijaju sredstva u konkretnom slučaju mi smo kandidovali projekte dobivali sredstva i realizovali projekte za objekte o kojim se mi brinemeo.

  1. Da li se vrši provjera zagađenja tešanjske rijeke, a naročito kod benzijske pumpe Kosovčić gdje je najviše kanalizacionog i fekalnog otpada i da li se planira zaštititi vodotok navedene rijeke?

Općinski načelnik je odgovorio: Mi smo u posljednje vrijeme vršili mjerenje zagađenja na ispustima fokusirajući se na poslovnu zonu Bukva i čitav taj pojas uključujući i ovaj ispust i znate koliko nam treba energije i koji nam je plan kada je u pitanju kanalizaciona mreža. Ja sam danas spomenuo koliko imamo problem što nismo spojili ova tri dijela, imamo rezultate tih nalaza i naravno moraćemo razgovarati sa svima pojedinačno, nemamo mogućnost da kažnjavamo. Federalni inspektor može kažnjavat a mi možemo razgovarat i obavićemo razgovor gdje god postoje ovi ispusti. Nije nikakva tajna da u Tešnju niko nema uređaj za prečišćavanje otpadnih voda, a nije tajna ni da mi svi manje više zagađujemo okolinu, osim dva, tri preduzeća, industrijska objekta govorim o privatnoj kanalizaciji. Riječ je privremenom ispustu kanalizacionog sistema i mi imamo planirano u Budžetu ove godine i sredstva su predviđena za gradju i za narednu godinu i ja se nadam da će to što prije biti urađeno da smanjimo stepen zagađenja rijeke Tešanjke.

Vijećnik Kurtić Amir je u vezi odgovora na vijećničko pitanje…. konstatovao da se o istom ne može izjasniti jer je jedan dio odgovora dobio pred početak sjednice.

Vijećnik Piro Amir je postavio sljedeće vijećničko pitanje:

  • Može li Općina odnosno nadležne općinske službe da utiču na vlasnike objekata u Titovoj ulici u Tešnju da iste izvrše sanaciju oluka na svojim objektima u navedenoj ulici ukoliko isti ugrožavaju bezbjednost pješaka na bilo koji način?

Vijećnik Hrnjić Muris je postavio sljedeća vijećnička pitanja:

  1. Dokle je stigla procedura vezana za izmjenu „Odluke o zonama sanitarne zaštite bunara DC „Kraševo“, s obzirom da je navedena izmjena inicirana u OV Tešanj još 2013.godine?

  2. Da li je Općinska izborna komisija uradila bilo što po pitanju biračkih spiskova za općinu Tešanj na kojima se nalaze i umrle osobe, odnosno da li su birački spiskovi ažurirani brisanjem takvih osoba sa istih?

Nakon toga, predsjedavajući Vijeća se svima zahvalio na prisustvovanju današnjoj sjednici i zaključio rad dvanaeste sjednice Općinskog vijeća Tešanj u 17:36 h.

ZAPISNIČAR:

Sajda Klepić

PREDSJEDAVAJUĆI VIJEĆA

Senad N. Subašić, dipl.oec.