Zapisnik sa 22. sjednice Općinskog vijeća Tešanj

 

Nakon prozivke vijećnika predsjedavajući Vijeća je konstatovao da današnjoj sjednici Vijeća od ukupno 25 vijećnika prisustvuju 24 vijećnika, čime su se stekli uslovi za punovažno odlučivanje, otvorio 22. sjednicu Vijeća i proglasio je javnom, te u ime Vijeća i u svoje lično ime pozdravio prisutne goste i predstavnike medija.

 

Poslije toga pristupilo se razmatranju predtačaka dnevnog reda:

 

Ad. A

Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je usvojilo slijedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Zapisnik 21. sjednice Vijeća održane dana 08.10.2010. godine.

Ad. B

Vijećnička pitanja i inicijative (odgovori):

– vijećnik Senad Subašić (eksploatacija šljunka iz rijeke Usore u MZ Kalošević i Mrkotić) je saopštio da nije zadovoljan odgovorom „ali da ništa ne možemo ništa puno promijeniti“ jer je to nadležnost Kantona i da zbog toga pokreće inicijativu da se putem kantonalnih predstavnika sa područja općine Tešanj po formiranju kantonalnih organa pokuša osigurati da se prilikom izdavanja odobrenja za eksploataciju šljunka traži i saglasnost Opštine, kako bi na taj način i lokalna zajednica uticala na taj problem koji postoji na njenom području, a vezano za koeficijent za plaće koji ima savjetnik Općinskog načelnika je konstatovao da se radi o kršenju zaključka Vijeća i saopštio da podnosi inicijativu da savjetnik vrati iznos sredstava koji je ostvario iznad koeficijenta savjetnika kojeg je utvrdilo Vijeće, s tim da po njemu Načelnik može podnijeti prijedlog za izmjenu pomenutog zaključka Vijeća i savjetniku odrediti platu po želji ako to Vijeće odobri i da nema ništa protiv toga, te pomenuo da savjetnik po njemu ne daje nikakav poseban doprinos i da je nedavno upropastio jedan projekat u naseljenom mjestu Potočani (kanalizacija MZ Jelah), zloupotrijebio poziciju savjetnika Načelnika i time direktno nanio štetu opštini Tešanj, te da je ličnog mišljenja da je pomenuti savjetnik „previše ušao u politiku“ iako  je imenovan na ozbiljnu poziciju koja zahtijeva profesionalni, a ne politički, pristup.

– vijećnik Munevera Alić (neraspisani tenderi za kapitalne projekte sa ESCROW računa) je saopštila da je dobila odgovor da nisu bili spremni svi elementi javne nabavke i da zbog toga pita:

1. Koji su to elementi javne nabavke koji nisu bili spremni i čijom krivicom, nabrojati za svaki projekat posebno šta je nedostajalo da se raspiše tender?

2. Zašto do sada nisu konstituisani organi MZ Kalošević i do kada će Općinski načelnik kršiti odredbe Statuta Općine Tešanj, konkretno člana 59. stav 3. u kojem stoji da povjerenik obavlja poslove organa mjesne zajednice do konstituisanja novih organa, ali ne duže od 90 dana od dana raspuštanja organa?

– Općinski načelnik je, s obzirom da pomenuti savjetnik Općinskog načelnika nije prisutan na današnjoj sjednici, saopštio da osjeća potrebu da to pojasni dodatno i da odgovori na drugo pitanje: „ja znam da je kampanja jednim dijelom učinila svoje“, da je učešće gosp. Alagić u kampanji i prozivanje vijećnika Subašića indirektno proizvela štetne odnose, ali da to ne treba dovoditi u vezu sa njegovom pozicijom savjetnika jer taj posao veoma odgovorno radi, što je jako korisno za općinu Tešanj i da može, onima koji to žele, sve dokumentovati redom, pomenuvši nedavnu posjetu dr. Alagića sa gosp. Saračevićem Sloveniji vezano za srednje škole, nakon koje je od gosp. Saračevića, kao politički neutralno mišljenje, dobio sve pohvale o kompentencijama i sposobnostima dr. Alagića, a vezano za njegov koeficijent pojasnio je da je postojeće stanje pojašnjeno u njegovom dostavljenom pisanom odgovoru, naglašavajući da u Statutu Općine nigdje ne stoji da koeficijent savjetnika općinskog načelnika utvrđuje Vijeće, ali da po njemu može i to da se uradi ukoliko to Vijeće želi, s tim da je savjetnik u prethodnom mandatu bio sa srednjom školom što ni izbliza nije isto jer se radi o većoj stručnosti i kompetencijama, pa je zamolio da to Vijeće ima u vidu.

Vezano za drugo pitanje vij. Alić (organi MZ Kalošević) saopštio je da mu je nejasno zbog čega se po tom pitanju proziva Općinski načelnik jer za takvo stanje treba prozvati SDP i SBiH, jer se on kao Općinski načelnik obratio tim strankama, da je Općina uradila svoj dio posla: da je Skupština zakazana više puta od strane namještenika Općine koji koordinira rad sa MZ i da je Skupština formirana, ali da predstavnici  SDP i SBiH ne žele da izaberu Savjet, čime bi procedura izbora organa bila okončana, tako da Načelnik nema mehanizama da ih na to natjera, zbog čega je povjerenik i dalje angažovan u pomenutoj MZ, sve dok se ne okonča kompletna procedura koju navedene političke stranke mogu riješiti imenovanjem svojih predstavnika u Skupštinu koji će uraditi svoj posao i imenovati Savjet, umjesto svojih predstavnika koji su trenutno u Skupštini i koji ne žele uraditi tu svoju obavezu, te da on kao Općinski načelnik zbog nastale situacije u toj MZ ne može provesti gotovo ni jednu aktivnosti iz svoje nadležnosti po drugim pitanjima.

Vijećnik Munevera Alić je imala namjeru replicirati sa govornice, ali je u tome spriječena od strane predsjedavajućeg Vijeća jer nije dozvoljena replika, pa su ona i vijećnik Subašić, sa mjesta gdje sjede, zatražili ove odgovore u pismenoj formi.

– vijećnik Benjamin Smailbegović je vezanu za novu ulicu Tešanj – Jelah (treća saobraćajna traka) predložio inicijativu prema Direkciji cesta ZDK da se u budžetu za narednu godinu planira 50.000,00 KM za izradu projektne dokumentacije, kako bi se time bar nešto konkretnije uradilo, s tim da bi se kasnije utvrdilo da li taj cjelokupni projekat košta oko 5 miliona KM kako je pomenuto u odgovori, te iznalaženja načina finansiranja njegove realizacije.

Nova vijećnička pitanja i inicijative:

 

– vijećnik Benjamin Smailbegović je postavio slijedeće vijećničko pitanje: Da li se u potpunosti poštuje prostorno-planska dokumentacija kod izdavanja lokacijske dozvole i odobrenja za gradnju objekta „Musala“ i da li je eventualno došlo do odstupanja od navedene dokumentacije?

– vijećnik Muhamed Halilović je u ime Kluba vijećnika BPS SH postavio slijedeća vijećnička pitanja:

 

1. S obzirom da su neki od općinskih čelnika SDA u protekloj predizbornoj kampanji javno govorili kako su se odrekli štampanja plakata da bi novac mogli uložiti u izgradnju puta Dolac-Sinanovića guvno i sportskog poligona na istom lokalitetu, a u cilju upoznavanja javnosti, pitaju Općinskog načelnika: Iz kojih sredstava su finansirani navedeni projekti u 2010. godini?

2. Vezano za poznata klizišta u rejonu Ćatinog groba na putu RP 474, čije održavanje je u nadležnosti Kantona, u ime građana (cca 3-4.000) MZ Karadaglije i Jablanica, predlažu Općinskom načelniku: Da nadležnim institucijama Kantona hitno uputi dopis – urgenciju za hitno preduzimanje mjera na sanaciji klizišta na ovom lokalitetu (projektovanje i planiranje sredstava), s ciljem da se ista što prije dovedu u dugoročno stabilno stanje.

– vijećnik Velid Joldić je predložio inicijativu da se namjenski kao poseban grant u budžetu 2011. i narednih godina planiraju sredstva za proširenje, prosijecanje i makadamsko održavanje postojećih dionica zemljanih puteva koji povezuju mjesne zajednice ili naseljena mjesta (priloženo u pismenoj formi).

 

 

– vijećnik Amil Buljubašić je postavio slijedeće vijećničko pitanje Općinskom načelniku: Kada se planira početi gradnja bazena za vodovod Trepče? (priloženo u pismenoj formi), te u ime Kluba vijećnika SDP-a predložio inicijativu: Da se na jednoj od narednih sjednica Vijeća kao zasebna tačka na dnevni red uvrsti Informacija o nepoštivanju prostorno-planske dokumentacije, bespravnoj gradnji i uzurpaciji zemljišta u državnoj svojini na području općine Tešanj.

– vijećnik Dajana Bašić je postavila slijedeće vijećničko pitanje: Šta Načelnik i nadležna općinska Služba planiraju poduzeti kako bi se povećala bezbjednost pješaka u Medakovu, Kaloševiću i Kraševu? (priloženo u pismenoj formi)

– predsjedavajući Vijeća je iza govornice podnio inicijativu za izmjenu i dopunu Odluke o zagrijavanju Tešnja daljinskim grijanjem i Uslovima za isporuku i preuzimanje toplotne energije: Da se u članu 15. Uslovi za proizvodnju, distribuciju i preuzimanje toplotne energije, iza stava 1. „Grijna sezona počinje redovno 15. oktobra tekuće, a završava se 15. aprila naredne godine“ doda rečenica „Izuzetno, ukoliko vanjska temperatura zraka u prethodna tri dana u 21,00 čas padne ispod 12 stepeni Celzijusa po podacima Meteorološke stanice Tešanj, početi sa isporukom toplotne energije“.

 

Nakon toga predsjedavajući Vijeća je otvorio raspravu o dnevnom redu (saziv od 6 tačaka):

– predsjedavajući Vijeća da se tačka 6. Informacija o bezbjednosti uvrsti kao tačka 3. kako gosti iz PS Tešanj ne bi puno čekali.

– Općinski načelnik je podsjetio vijećnike da su u materijalima dobili Informaciju o radu organa MZ Jelah pa je predložio da se ona uvrsti kao 7. tačka, te da se kao 8. tačka dnevnog reda današnje sjednice uvrsti prijedlog Zaključka koga su vijećnici dobili pred sam početak današnje sjednice.

Sva tri gore pomenuta prijedloga za izmjene i proširenje dnevnog reda su jednoglasno prihvaćena.

 

Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno usvojilo slijedeći

DNEVNI RED

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Nacrt Budžeta Općine Tešanj za 2011. godinu;

Prijedlog Odluke o prihvatanju kredita Evropske investicijske banke (EIB) za projekat

Vodosnabdijevanje i sanitacija u Federaciji BiH;

Informacija o stanju bezbjednosti na području općine Tešanj za period januar-septembar 2010;

Prijedlog Odluke o stipendiranju redovnih studenata dodiplomskog studija (prvog ciklusa) u

akademskoj 2010/11. godini;

Informacija o završetku školske 2009/2010. godine i upisu učenika u školsku 2010/2011. godinu

u osnovnim i srednjim školama na području općine Tešanj;

Informacija o rješavanju statusa izbjeglih i raseljenih lica na području općine Tešanj;

Informacija o radu organa MZ Jelah;

Prijedlog Zaključka za preraspodjelu sredstava za realizaciju kapitalnih projekata u 2010. god.

Ad. 1

Općinski načelnik je u svojstvu predlagača ukratko pojasnio nacrt Budžeta: da su okolnosti prilikom donošenja Budžeta takve da je stanje u BiH takvo da nema jasnih ekonomskih pokazatelja, da zbog izbora nema projekcija za 2011-12. godinu viših nivoa vlasti, da je kantonalna Vlada na svojoj posljednjoj sjednici prepravila smjernice ekonomske politike za 2011. fiskalno u dijelu prihoda i rashoda i da mu je na pitanje da li se može ozbiljno raditi po tom dokumentu odgovoreno da je to samo sušta statistika bez realnog sagledavanja stanja, tako da i dalje ostaje podjela zajedničkog rizika jer je po njegovom mišljenju bolje ići pravovremeno, napomenuvši da se takav pristup u prethodnom periodu pokazao ispravnim, jer su neke općine čekale više nivoe vlasti pa su neke od njih prošle mnogo gore od očekivanog, da pojedini pokazatelji pokazuju da se polagano izlazi iz recesije (mišljenje lokalnih privrednika, tendencija BDP-a u okruženju itd.) i da u tom smislu postoji jedan blagi optimizam, pa je zbog toga ukalkulisan rast poreznih prihoda i rast PDV-a od 8% u idućoj godini, u neporeznim prihodima (rente) 2% rasta, s tim da će do kraja godine doći na Vijeće nova odluka o korištenju građevinskog zemljišta jer je on zaustavio provođenje postojeće zbog toga što su cifre ispale prevelike i da je u tom pogledu izvršena detaljnija analiza cijelog područja i da to ipak treba realnije planirati, u području taksi i pružanje usluga (uglavnom katastra) je planiran rast od 6% jer se očekuje povećan broj usluga i Fond za vatrogastvo gdje je uračunata naplata starog duga i novih 40 hiljada KM od nove odluke koja je stornirana do 2011. godine jer se čekao Zakon o vatrogastvu koja će takođe doći na Vijeće, da je od kazni vrlo mali prihod, povratna sredstava iz privrede, da je u tekućim grantovima vrlo teško prognozirati stanje jer se to ne može uraditi na bazi ove godine (poplave), da je sve ostalo vezano za prihode ostavljeno da se vidi kakav će biti budžet Kantona, ostali primici sa viših nivoa vlasti isto tako, finansiranje „Gliništa“ putem emisije obveznica kao jedna varijanta ukoliko se Vijeće opredijeli, da tačka 2. današnje sjednice nije uobzirena i da će ona biti posebno obrazložena, da se u sferi rashoda planira rast (tužbe), novi status za vatrogasce i popuna 3 ili 4 nova uposlenika na radna mjesta koja su po trenutnoj Sistematizaciji upražnjena (tržišni inspektor, zamjenik pravobranioca itd.), materijal, energija i usluge blago niveliranje troškova, javna rasvjeta planirano širenje, smanjenje za zimsko održavanje (niže cijene), više za komunalne usluge, zbrinjavanje pasa lutalica je zakonska obaveza i povećanje za Ekoviziju, da je u tekućim grantovima planiran porast za MZ od 12% (status sekretara MZ), povećanje Centru za socijalni rad (novi radnik), povećanje prehrambeni paketi, grantovi mladi i kultura porast (235 stipendija ove godine), sport, udruženja građana, ostali grantovi i kapitalni grantovi su ostali na istom nivou 2010. godine, nakon čega je otvorena rasprava:

vijećnik Senad Subašić je saopštio da će SDP podržati ovaj nacrt uz njihove primjedbe i da  se nadaju da će ih Načelnik uvažiti tokom javne rasprave i ugraditi u prijedlog Budžeta, i između ostalog, kazao: da u prihodima u stavci tekući grantovi viših nivoa vlasti i fondova procjena od 88 hiljada KM a u prijedlogu 10.000 KM predlažu da se ova stavka ne povećava, kapitalni grantovi i primici viših nivoa vlasti i fondova ostalo je 370.000 a ostalo je 373 hiljade smatraju da se ova stavka može povećati za 100.000 KM jer ako se zacrta veći cilj onda postoji i veća obaveza da se lobiranjem i na druge načine taj iznos i obezbjedi, da se stavka prihodi poveća za cca 200.000 KM, da je njihov stav u pogledu novog zapošljavanja radnika u općinskoj administraciji da ima i nepotrebnog zapošljavanja jer se preraspodjelom poslova može zadržati postojeći broj radnika i da im se povećaju plate jer ne smatraju da su plate u Općini velike, da je on 5-6 godina vijećnik i da se stalno pojavljuje iznos (bar 50-tak hiljada) za uređenje informatičkog centra u Općini a ne vidi da je to rezultiralo smanjenjem broja radnika, tako da SDP smatra da u Općini ima sasvim dovoljan broj zaposlenih, da za električnu energiju ne bi trebalo trošiti više od 200 hiljada KM i da je to sasvim dovoljan iznos (planirano 215.000 KM), da se zimsko održavanje puteva uvede tamo gdje se plaća komunalna taksa na uređeno građevinsko zemljište, da postoji zahtjev MZ Jelah (održava se samo jedna ulica i industrijska zona „Ciglana“ a druga „Ekonomija“ nije obuhvaćena), da se Vijeće više uključi u problematiku zimskog održavanja kroz usvajanja Programa zimskog održavanja, da se smanji budžetska rezerva za 50.000 KM a da se stavka kapitalni projekti poveća za 250.000 KM, da se ovaj puta nije insistiralo na široj listi kapitalnih projekata i da očekuju da aktivnosti u tom pogledu idu brže nego u ovoj godini, da će za obveznice biti posebna odluka na Vijeću, da je za Muzej već izdvojeno 130 hiljada i da se ponovo traži 35.000 KM, da za grant vjerskim ustanovama smatraju da Vijeće treba odlučiti da to ide na isti način po kandidovanim projektima sportskim klubovima, mladim itd., te naglasio da dug MZ Jelah prema JP „Rad“ za kanalizaciju prema industrijskoj zoni treba riješiti Načelnik i zamolio da se novoformiranom Udruženju poljoprivrednika „AGRA“ Tešanj-Jelah dodjele novčana sredstva kao što je to slučaj sa ostalim udruženjima.

– vijećnik Munevera Alić je saopštila da će Klub vijećnika SBiH podržati ovaj nacrt uz njihove primjedbe i prijedloge: da je nejasno povećanje plata za 100.000 KM jer se ne vidi u kojim resursima i da je upitno da li treba ili ne pomoćnik pravobranioca jer je nedavnom odlukom rečeno da sadašnji pravobranilac može obavljati te poslove i za Općinu Doboj Jug a sada se pravi problem oko toga, mada se slaže da na tom mjestu treba biti novi uposlenik kako se ne bi kasnilo u poslovima i plaćale kazne, da se stavka nagrade (stimulacija) radnika za postignute rezultate ukine jer su svi plaćeni da svoj posao kvalitetno odrade i usmjeri za mlade talentovane učenike prilikom promocije njihovih projekata, kako bi se spriječilo da im političke stranke daju novčanu podršku a ne Općina, da se javno informisanje sa 41.000 KM smanji na 20.000 KM jer se do sada to svodilo na slikanje i presijecanje vrpce i da se slaže s tim iznosom ako će to informisanje sadržavati kompletnu informaciju, sve projekte, tendersku dokumentaciju i sl. i da će u tom slučaju lično predložiti da to bude iznos od 50 hiljada, ali ne kao što se to do sada radilo u biltenu – slikanje u boji a nigdje nema navedenog ni jednog problema i da je došlo vrijeme da se to promijeni, da vezano za grant za Agenciju za razvoj Vijeće donese zaključak da se za narednu sjednicu Vijeća podnese izvještaj o radu i poslovanju i plan rada ove Agencije nakon čega će se Vijeće odrediti koliko treba izdvojiti sredstava za njen rad u narednoj godini, jer se ne zna da li ona uopšte postoji, da je potrošeno 120 hiljada i ne zna se u koje svrhe i sada se traži novih 150.000 KM, što može ići za nabavku plastenika poljoprivrednicima, da se 40.000 KM za deminiranje pojasni izvještajem da li su to prenesena a neutrošena sredstva iz prošle (ove) godine ili su to sredstva za narednu godinu, izrazivši čuđenje na mogućnost da za deminiranje nije utrošena niti jedna KM a stalno se čuje vijest da je negdje eksplodirala neka zaostala mina, da je za reprezentaciju dovoljno 10.000 KM a ostatak (15 hiljada) da se usmjeri za plastenike, izrazila svoje lično mišljenje (a ne Kluba) u pogledu iznosa od 60 hiljada za IVZ da isti moraju dostaviti izvještaj u što su utrošili ta sredstva ali da nema ništa protiv takvog davanja i da bi lično bila sretna da „možemo“ finansirati cjelokupan rad IVZ, ali da je svako ko dobije slična sredstva za neki projekat dužan da dostavi izvještaj o utrošku tih sredstva, te na kraju naglasila da će SBiH prema potrebi djelovati amandmanski.

– predsjedavajući Vijeća (iza govornice) je pojasnio da je bio član jedne grupe mladih u razgovorima sa načelnicima općina, Doboj Jug i Tešanj a imaju namjeru razgovarati i sa Načelnikom Općine Usora i predložio da se u Budžetu predvide sredstva za Dnevni centar za djecu sa posebnim potrebama, a da se ta sredstva planiraju iz povećanja sredstava o kojim je prethodno govorio vijećnik Subašić.

– vijećnik Amir Kurtić je u ime Kluba vijećnika SDA saopštio da će podržati ovakav nacrt Budžeta za 2011. godinu jer smatraju da je dobar, naglasio da se u Svijetu stanje popravlja i da su uglavnom vršeni rebalansi budžeta u oktobru ili će se to uraditi u novembru zbog povećanja priliva sredstava, te predložio da se ne ide na smanjenje iznosa sredstava za stimulaciju uposlenika nego da se jasno kaže koji uposlenici dobro ne obavljaju svoje poslove, da iznos i nije veliki imajući u vidu zapošljavanje novih uposlenika, da iznos oe 250 hiljada za javnu rasvjetu ne bi trebao biti upitan, da rasvjeta u Jelahu treba da radi cijelo vrijeme i da se ne isključuje i da povećanje od 40-tak hiljada ne bi trebao biti problem, jer postojeću infrastrukturu treba koristiti i pronaći odnos između stvarnih potreba i raspoloživih sredstava, da nije za ranije izrečeni prijedlog da Vijeće treba više da se angažuje oko zimskog održavanja, nego da Vijeće traži izvještaj u šta su ta sredstva utrošena, da se slaže sa vijećnikom Subašićem u pogledu komunalne takse da taj dug Općina treba preuzeti (15 hiljada), ali da isto tako MZ Jelah treba vratiti kanalizaciju u nadležnost JP „Rad“, tj. povući svoju raniju odluku oko kanalizacije.

– vijećnik Adem Huskić je kazao da želi pomenuti samo dvije stvari: da su planirana sredstva od 300 hiljada viših nivoa vlasti uglavnom namjenska i da se ne mogu trošiti u druge svrhe, da su ona za sada upitna, mada mogu biti izvjesna i u većem iznosu, te da ga čudi situacija sa Agencijom koju je Vijeće uslovno rečeno „nasilno“ imenovalo (V.D.-a) u čemu on nije učestvovao i za što se ne osjeća odgovornim, da se nada da će njen izvještaj doći na Vijeće, podsjetivši da on za svog mandata Načelnika nije htio formirati ovu Agenciju jer je smatrao da na području naše općine, pa i šire, nema dovoljno stručne osobe koja bi adekvatno mogla odgovoriti tom zadatku, da je na ozbiljnost izbora osobe ukazivao tokom formiranja Agencije ali tadašnja većina u Vijeću to nije htjela uobziriti, ali da mu je drago da je svijest o važnosti i značaju ove Agencije promijenjena i kod ostalih vijećnika.

– vijećnik Sejid Brka je u ime Kluba vijećnika BPS SH je podsjetio da se ovdje radi o nacrtu i da se danas i previše vremena potrošilo, da nacrt nije baš dobar i da je predložen u skladu sa postojećim okolnostima ali da ga prihvataju kako bi išao u dalju proceduru, te pozvao sve korisnike budžeta da se aktivno uključe u predstojeću javnu raspravu jer se radi o najvažnijem dokumentu za Vijeće, i na kraju ukazao da ne želi opravdavati ili braniti bilo što ali da nije dobro napadati Agenciju jer se njen V.D. u međuvremeno razbolio, ali da se slaže da Vijeću treba biti dostavljen izvještaj o njenom radu.

– vijećnik Munevera Alić je, prozvana od strane vijećnika Kurtića tokom njegove diskusije, kazala da to jasno i javno iza govornice želi reći da svako ko ne bude radio treba biti smijenjen a da mu je nagrada za rad plata, pomenuvši primjer pripadnika policije koji su za vrijeme nedavnih Izbora radili po 24 sata dnevno mjesec dana ali nisu za to dobili nikakvu naknadu.

– vijećnik Amir Kurtić je replicirao kazavši da je poznato da je Općinska izborna komisija imala naknadu za provođenje Izbora koja je ranije planirana i da su to isto mogli uraditi federalni i kantonalni ministri za policajce, jer nisu ovo prvi izbori i već postoje iskustva ranijih izbora.

– vijećnik Munevera Alić je, uz stalne prekide predsjedavajućeg Vijeća jer nije dobila riječ, replicirala vijećniku Kurtiću kazavši da federalna i kantonalna ministarstva nemaju nikakve veze sa Izborima.

– vijećnik Senad Subašić je u okviru ispravke krivog navoda saopštio da je u svojoj prethodnoj diskusiji napravio nekoliko lapsusa i da je pravilno da je za Muzej do sada utrošeno 35 hiljada a ne 130 hiljada, te da se ne radi o taksi na priključak nego od dugu prema JP „Rad“ koji je nastao u situaciji kada je MZ Jelah dobila na Sudu (Pravobranilac učestvovao u tim aktivnostima) da joj pojedine firme trebaju da plate naknadu za izgradnju kanalizacije u industrijskoj zoni, ali je te dužnike Načelnik oslobodio od te obaveze i dugovanje radu prebacio na MZ Jelah i da to ne bi ni tražili da je to Opština uradila, ukazavši vijećniku Kurtiću da to nema nikakve veze sa kanalizacijom u Jelahu koju je pomenuo u svom izlaganju, a vijećniku Ademu Huskiću je uputio zamjerku što je u svom izlaganju pomenuo izraz „nasilno“ jer je to bila odluka tadašnje većine i to se mora poštovati a ne tretirati kao drskost, ali da se može razgovarati o tome da li je izbor bio dobar ili ne, te da nema ništa protiv da se grantovi viših organa vlasti prikažu u rashodima jer su namjenski, ali da se lično nada da će sa tih nivoa doći više sredstava zbog povoljnih izbornih rezultata.

 

Općinsko vijeće Tešanj je jednoglasno donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK

Prihvata se nacrt Budžeta Općine Tešanj za 2011. godinu i upućuje u javnu raspravu u trajanju od 30 dana.

Ad. 2

Općinski načelnik je u svojstvu predlagača ukratko pojasnio prijedlog Odluke, i između ostalog, kazao: podsjetio da je Vijeće nedavno usvojilo Odluku da se ispitaju mogućnosti dobivanja povoljnog kredita u iznosu od 500 hiljada KM, ali da sada želi upoznati Vijeće da postoje realne mogućnosti da se pod vrlo povoljnim uslovima, spletom sretnih okolnosti (Ugovor između FBiH i EIB iz 2008. godine, 15 općina i naša općina), može dobiti puno više kreditnih sredstava do 10 miliona, s tim da Općina u roku od 25 godina treba osigurati 10 miliona i platiti oko 4 miliona kamate, da je grace period 6 godina a rok otplate 19 godina, s tim da bi se ta sredstva usmjerila u projekat „Vodosnabdijevanje i sanitacija“ (otpadne vode, kanalizacija i prečišćavanje) i obuhvatila naselja Tešanj, Jelah i Tešanjka i naselja koja im gravitiraju, s tim da bi idejni projekat (150 hiljada KM) mogao biti u januaru naredne godine i izvedbeni (cca 300 hiljada KM) oko oktobra bi došao na Vijeće ponovo, tako da bi se sve to moglo dovršiti do kraja 2014. godine i u 2015. godini startovati iz Budžeta 30 hiljada u 2011. da u 2012. može ići kanalizacija Dobropolje/Mekiš  i Jelah Polje jer tu već postoje određene pripreme itd., da u 2013. i 2014. može ići grant za kapitalne projekte ako ne bude sredstava sa viših nivoa vlasti (možda i učešće građana ili drugi fondovi), da će najveće obaveze biti u 2015. i 2016. godini jer bi u tom periodu već imali puni kapacitet angažovanja zajma i poslije toga svake godine dvije rate i kamata do 2030. godine, s tim da će vladajuća struktura koja bude u tim godinama imati mogućnost da dio sredstava ugradi i prikupi kroz cijenu pružanja usluge, ako ne bude drugih mogućnosti, te na kraju naglasio da su predstavnici SDP, SDA, SBiH i BPS SH podržali ovaj projekat i da je za realizaciju ovog projekta potreban potpuni konsenzus, s obzirom da se radi o projektu koji je u interesu svih stranaka, koji će se realizirati kroz duži vremenski period i kojim će se baviti naredni sazivi Općine, nakon čega je otvorena rasprava:

– vijećnik Munevera Alić je kazala predsjedavajućem Vijeća: „Nemoj više nikada da me prekineš“ a zatim u ime Kluba vijećnika SBiH kazala da pozdravlja ovaj projekat i uputila čestitku Općinskom načelniku, jer je naša općina među 16 općina ušla u projekat na pretposljednjem mjestu i da se sada, nakon brojnih pravovremenih aktivnosti, nalazi među općinama koje dijele prva tri mjesta.

vijećnik Senad Subašić je saopštio kako je Načelnik već kazao da postoji konsenzus o ovom projektu, te predložio da se u članu 5. Odluke doda tekst da je Općinski načelnik dužan o realizaciji ovog projekta izvijesti Općinsko vijeće dva puta godišnje.

– vijećnik Sejid Brka je podsjetio da je BPS SH za ovako nešto bio i ranije, jer nisu za parcijalno zaduživanje za milion ili dva KM, te naglasio da skreće posebnu pažnju da se ne desi situacija da se nespremno dočekaju sredstva od zajma i da se ona strogo namjenski troše o cijelosti prema unaprijed utvrđenoj dinamici.

 

Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK

Da Općinski načelnik dva puta godišnje izvijesti Općinsko vijeće o realizaciji projektaVodosnabdijevanje i sanitacija“.

 

Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Odluka o prihvatanju kredita Evropske investicijske banke (EIB) za projekat Vodosnabdijevanje i sanitacija u Federaciji BiH.

Ad. 3

U raspravi po ovoj tački dnevnog reda učestvovali su:

vijećnik Senad Subašić je saopštio da Klub vijećnika SDP-a podržava ovu informaciju, naglasio da je saradnja PS Tešanj i MZ Jelah bila dobra i pohvalio projekat PS (zajednički sastanci sa zborovima građana).

– vijećnik Sejid Brka je naglasio da je ovo Informacija i da je podržavaju, podsjetio da je prošli puta došlo do saobraćajnog udesa u Jelahu, te zatražio informaciju o nedavnoj dojavi u srednjoj školi da je podmetnuta bomba?

– vijećnik Amir Kurtić je saopštio da je Informacija dobra, da je vrlo važno što je spriječena dalja krađa stoke, da nema težih krivičnih dijela protiv imovine i ljudi, da se instaliranje kamere na M-17 pokazao dobrim jer je naplaćeno cca 120.000 KM na ime kazni, te zatražio da PS dostavi plan postavljanja kamera na kritičnim mjestima u narednom periodu.

– vijećnik Rasim Omerbašić je podsjetio na postojeću Odluku o javnom redu i miru i ukazao na problem učestalog prosjačenja čime se zloupotrebljavaju djeca u te svrhe, te predložio da se u tom pogledu obavi dobra priprema u dogovoru sa Centrom za socijalni rad i upitao da li postoji kakav mehanizam protiv lažnih dojava?

– vijećnik Jakub Rošić je ukazao na problem okupljanja omladine, koja je nakon sprečavanja okupljanja na gimnazionalskom poligonu, to ponovo radi u neposrednoj blizini susjednih zgrada, pa je zatražio da to policija spriječi.

– gosp. Hajrudin Alić, komandir PS Tešanj, je pohvalio Općinu Tešanj jer je ona jedna od rijetkih općina u okruženju koja vodi računa o bezbjednosti i problemima s kojima se susreće PS, naglasio da je projekat sa zajednicom strateški projekat PS i da je jedino problem u MZ Kalošević u kojoj postoje međusobno suprotstavljeni tabori građana pa se svaka komunikacija sa nekom od strana može pogrešno protumačiti od ostalih, naglasio da su stalnim prisustvom u krugu SŠC Tešanj doprinijeli da je broj slučajeva nedoličnog ponašanja učenika sveden na minimum, za dvije lažne dojave pojasnio je da je jedan slučaj već riješen (otkriveno lice koje je uputilo lažnu dojavu) i da će za par dana na isti način biti riješen i drugi slučaj a radi se o učenicima tih škola, pojasnio da već posjeduju razne vrste kamera (u vozilu, vani, stacionarne, mobilne itd.) ali da smatraju da ne treba povećavati represivno djelovanje nego akcenat prebaciti na preventivno, ukazao da je i dalje potrebna pomoć i saradnja cijele zajednice, da je nova odluka o javnom redu i miru u pripremi, da već pokušavaju riješiti problem prosjačenja u saradnji sa Centrom za socijalni rad u pijačne dane (utorak i srijeda), a za navedeno okupljanje omladine oko zgrada pojasnio je kako je patrola PS već dala određene rezultate.

 

Nakon toga Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK

Prima se na znanje Informacija o stanju bezbjednosti na području općine Tešanj za period januar-septembar 2010.

 

Pauza u radu Vijeća trajala je od 15,50 do 16,00 sati.

Ad. 4

U ime predlagača gosp. Suad Huskić dao je kraće pojašnjenje prijedloga Odluke.

 

Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj jednoglasno je donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Odluka o stipendiranju redovnih studenata dodiplomskog studija (prvog ciklusa) u akademskoj 2010/11. godini.

Ad. 5

U ime predlagača gosp. Suad Huskić dao je kraće pojašnjenje Informacije: da je došlo do vidnog smanjenja broja učenika u svim školama, zahvalio se svim učesnicima vrlo uspješne akcije prikupljanja PET ambalaže i da se na taj način stimulisanjem od strane Općine, a i samim otkupom, škole pomogle sa cca 10 hiljada KM, te skrenuo pažnju da se ima u vidu da će za 1-2 godine općine ponovo preuzeti ulogu osnivača i finansiranje osnovnih škola, a da će viši nivoi vlasti samo donositi Program, nakon čega je otvorena rasprava:

vijećnik Senad Subašić je konstatovao da bi sve bilo dobro da nije poznatog problema u OŠ Jelah i izrazio svoje nezadovoljstvo što ta Škola već tri godine ima lice koje je imenovano kao V.D. direktora jer nema suglasnost resornog Ministarstva, a što nije u skladu sa Zakonom, te da takođe u Informaciji nema ništa navedeno o ugovoru o zakupu prostorija za Ured Općine Tešanj u Jelahu niti je ikada odgovoreno na dopis Škole, navodeći da je ugovor istekao nakon tri godine i da je Školski odbor ove Škole već ukazao da ima problem sa učioničkim prostorom, pa je potrebno iznaći obostrano prihvatljivo rješenje jer je i pomenuti Ured potreban u Jelahu.

vijećnik Velid Joldić je uputio pohvale jer je omogućeno da svi učenici koji to žele budu upisani u srednju školu i zahvalio se preduzeću „Farex“ Tešanj koje je bez naknade ustupilo učionički prostor na godinu dana.

– vijećnik Sejid Brka je izrazio svoje mišljenje da Vijeće nema potrebe da se nekome zahvaljuje jer su škole bile dužne da o tim problemima vode računa ranije, potvrdio da pada broj upisa učenika u osnovne i raste broj upisa u srednje škole pa će problem nedostatka učioničkog prostora trajati par godine, da OŠ Jelah ne može beskonačno imati V.D. direktora i da o svemu trebaju više računa voditi i Vijeće i škole, ukazao da navedene podatke treba povremeno kontrolisati na terenu, te da je Informacija prihvatljiva.

– vijećnik Adem Huskić je kazao da mu je drago što se raspravlja o školama, ali da Vijeće nema u tom pogledu nikakvih nadležnosti, mada kao roditelji „imamo“ najveći interes za to, ukazao da kantonalni zastupnici moraju biti oprezni prilikom vraćanja škola u nadležnost općina, naročito oko finansiranja, jer sve mora biti tačno izdefinisano, a ne da se kaže da će se neki detalji kasnije rješavati, što je po ranijim iskustvima, uvijek stvaralo velike probleme, pojasnio da „mi nemamo nikakav uticaj na izbor direktora“ pomenute škole i izrazio svoje nezadovoljstvo što on još nije imenovan, te naglasio da problem sa učioničkim prostorom za sada imaju samo srednje škole.

vijećnik Senad Subašić je replicirao ponovivši da nije odgovoreno na dopis Školskog odbora.

– gosp. Suad Huskić je podsjetio da u pomenutom ugovoru postoji i obaveza u pogledu zagrijavanja Škole, pojasnio da je bilo više zajedničkih sastanaka i da je dokumentima potvrđeno da je vlasnik tog zemljišta Općina i da se čeka konačna odluka Suda, da je na zadnji dopis ŠO odgovorio Pravobranilac i da će direktor taj odgovor vrlo brzo dobiti, te naglasio da je u prethodne dvije godine u toj Školi smanjen broj učenika za 80 učenika a traži se dodatni učionički prostor što nije logično, tako da je potrebno da Škola dostavi tačan ukupan broj učenika nakon čega će se ponovo razgovarati.

 

Općinsko vijeće Tešanj  je jednoglasno donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK

Prima se na znanje Informacija o završetku školske 2009/2010. godine i upisu učenika u školsku 2010/2011. godinu u osnovnim i srednjim školama na području općine Tešanj.

Ad. 6

Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj  je jednoglasno donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK

Prima se na znanje Informacija o rješavanju statusa izbjeglih i raseljenih lica na području općine Tešanj.

Ad. 7

U raspravi po ovoj tački dnevnog reda učestvovali su:

vijećnik Senad Subašić je, između ostalog, kazao da je Informacija urađena i da nema primjedbi ali da vezano za navod „da MZ u roku od tri mjeseca ukloni uočene nedostatke“ mora, sada kao vijećnik, kazati da su vezano za nedostatke u Statutu MZ već imali dva obraćanja prema Općinskom načelniku kako bi se tačno utvrdilo koji to članovi nisu u skladu sa Statutom Općine, da vijećnik ne može biti predsjednik Savjeta to je u redu i da će možda lično biti imenovan kada pređe na novu poziciju, da nigdje ne piše (Zakon, Statut) da Načelnik proglašava Statut MZ i zamolio da se o tome očituje prisutni Pravobranilac, da je sve usmjereno protiv njega ali da tada Načelnik mora o tome obavijestiti i ostale MZ u kojima je ista situacija, naglasio da u finansijskom dijelu nedostaju podaci koje Knjigovodstveni servis još nije proknjižio (pomoć porodici Beširević) i da je tu nastala razlika (priložio dopis), a da bez toga ona iznosi 650,00 KM, da je MZ Jelah dobro radila i da ima nekih sitnijih propusta koje će vrlo brzo otkloniti, tako da ne vidi zbog čega se ovo radilo i da mu je drago što se ništa nije nelegalno otkrilo u radu MZ, pa predlaže da se ova Informacija usvoji u dijelu koji je u skladu sa Zakonom, te da predlaže zaključak da se po istom principu uradi revizija rada i poslovanja svih MZ od strane iste Komisije, tako da se MZ Jelah a i ostalim MZ ne može naturiti ništa što nije u skladu sa Zakonom, ali da sve ono što jeste u skladu sa Zakonom mora biti uredno.

– vijećnik Benjamin Smailbegović je zamolio sve da se smire tenzije u odnosima između Načelnika i MZ Jelah, naglasio da ako ima protuzakonitog rada onda je to posao za Pravobranioca, te da ovakva revizija treba jer povremeno (prije tri godine) je izvršena revizija od strane finansijske policije.

– vijećnik Adem Huskić se zahvalio što je ova Informacija došla na Vijeće i predložio zaključak da se nalaže organima MZ Jelah da u saradnji sa Općinskim načelnikom usaglase sve nedostatke i međusobne odnose i da se ide naprijed, da podržavaju ovu Informaciju i da je potreban ovakav zaključak da se međusobni odnosi konačno urede.

– vijećnik Sejid Brka je kazao da mu je drago što su tenzije pale i što se govori tišim tonom jer se mora surađivati, ukazao da je ovakva interna kontrola potrebna kako bi sve bilo uredno kada dođe eksterna kontrola, složio se sa ranijim prijedlogom da ista Komisija na isti način kao i u MZ Jelah prekontroliše i sve ostale MZ i o tome izvijesti Općinsko vijeće, a da po isteku roka za otklanjanje nedostataka i sve nezakonite radnje upozna inspekcijske i druge službe i institucije, pri čemu protiv takvih lica tražiti adekvatne zakonske mjere.

– vijećnik Amil Buljubašić je ukazao da je suština problema na više mjesta sukob interesa mada Centralna izborna komisija jasno kaže da tog sukoba nema, pominjući primjer gdje je Načelnik imenovao predsjednika Savjeta a ta osoba uopće ne želi da obavlja tu funkciju.

– gosp. Suad Huskić je pojasnio da je ovakvih kontrola bilo i ranije i da to nije ništa posebno i da je juče na redovnoj edukaciji MZ sve prezentirano (Uputstvo).

– Općinski načelnik je, između ostalog, naglasio da ispada da samo Načelnika to interesira a ne Vijeće i da mu se problematika MZ stalno podmeće, pojasnio da tumačenje CIK-e ide do nivoa općina a da one ostalo uređuju statutom MZ, te zamolio Vijeće da se kroz izmjene Statuta sve vrati u nadležnost Vijeća, ponovo naglašavajući da MZ ne provodi naredbu Načelnika da poništi nelegalnu odluku, a da se istovremeno traži da Načelnik nastavi finansiranje takve MZ.

– vijećnik Adem Huskić je pojasnio da je u svom zaključku podrazumijevao obavezu organa MZ Jelah da uočene nedostatke otklone odmah, a najkasnije u roku od tri mjeseca i o tome obavijeste Vijeće.

vijećnik Senad Subašić je replicirajući kazao da je imao namjeru da diskusija po ovoj tački protekne u mirnom tonu ali da vidi da neki to ne žele, pa je naglasio da se ovdje radi o „lovu na vještice“ i da se pokušalo prikazati „da smo mi dole lopovi, i niste našli ništa“, tako da se za sve što je urađeno a što nije u skladu sa Zakonom može on optužiti jer strogo vode računa i da su odgovorni prema Općini za ono što je propisano Zakonom ali nisu za ostalo kao što su vlastiti prihodi MZ, za što su odgovorni Skupštini MZ u čijem sastavu svoje predstavnike imaju sve političke partije, od kojih mogu biti upoznati o svim detaljima, te pomenuo niz primjera koji potvrđuju da su građani (MZ) vlasnici zemljišta, da se spori pomoć nogometnom klubu iako je npr. upitno kako su ustupljeni parkinzi u Tešnju ali da o tome na takav način ne želi razgovarati, tvrdeći da u Općini ima više nazakonitosti nego u MZ Jelah, kao što je Načelnikova odluka o plaći savjetnika koja je urađena mimo Vijeća, da je MZ Jelah uputila više dopisa Općini u kojima se govori o kršenju regulacionog plana i uzurpaciji zemljišta itd. te da ostaje pri svom ranijem prijedlogu zaključka.

– vijećnik Amir Kurtić je ukazao da niko ni u Informaciji ni u prijedlogu zaključka nije bio protiv MZ Jelah i da su u svakom radu moguće greške koje mogu biti načinjene namjereno ili nesvjesno, tako da ne treba praviti problem oko toga ako se neki sitniji nedostaci trebaju otkloniti.

 

Po zahtjevu predsjedavajućeg Vijeća izvršena je provjera prisustva vijećnika na sjednici i ustanovljeno da je prisutno 19 vijećnika.

 

Razmatrajući prijedlog vijećnika Subašić Senada Općinsko vijeće Tešanj  je jednoglasno donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK

Da općinska Komisija koja je nedavno izvršila revizija rada i poslovanja organa MZ Jelah to isto uradi i u svim ostalim MZ na području općine Tešanj i da o tome izvijesti Općinsko vijeće.

 

Razmatrajući prijedlog vijećnika Adema Huskića Općinsko vijeće Tešanj  je jednoglasno donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK

Nalaže se organima MZ Jelah da u saradnji sa Općinskim načelnikom usaglase međusobne odnose i da uočene nedostatke otklone odmah, a najkasnije u roku od tri mjeseca i o tome obavijeste Vijeće.

 

Općinski načelnik je u zatražio da se Vijeće izjasni o njegovom prijedlogu za izmjenu Statuta Općine kojom bi nadležnost nad MZ sa Općinskog načelnika bila vraćena na Općinsko vijeće.

 

Pauza u radu Vijeća trajala je od 17,00 do 17,10 sati.

 

U nastavku sjednice vijećnik Amir Kurtić je predložio zaključak da se izjašnjavanje o Načelnikovom prijedlogu odgodi za narednu sjednicu Vijeća.

 

Općinski načelnik je uputio prigovor predsjedavajućem Vijeća jer se ne poštuje redoslijed prijedloga zaključaka i zatražio da se Vijeće izjasni o njegovom prijedlogu, uz pojašnjenje da Vijeće može uvažiti ili odbiti njegov prijedlog ili potpuno ignorisati njegov prijedlog, na što on ne može uticati, ponovo ukazujući da uopšte nije fer jer je ranije Vijeće prenijelo na Načelnika nadležnost nad zakonitošću rada MZ iako on kao izvršni organ vlasti može te odnose sa MZ regulisati svojim aktima i da se to ovdje potpuno ignoriše, tako da on ostaje i personalno i poziciono kao osoba koja je odgovorna i da ove dvije godine Vijeće to svodi na personalnu ravan između Načelnika i osoba iz MZ, pa moli da ga Vijeće poštedi od toga i da to vrati u svoju nadležnost.

 

Nakon toga vijećnik Amir Kurtić je saopštio da povlači svoj prethodni zaključak.

 

O prijedlogu zaključka Općinskog načelnika da se pristupi izmjenama i dopunama Statuta Općine i da se nadležnost nad zakonitošću rada MZ sa Općinskog načelnika vrati na Općinsko vijeće obavljeno je izjašnjavanje vijećnika sa slijedećim rezultatom glasanja: „ZA“ 10 vijećnika i 8 vijećnika „uzdržan“, a na zahtjev vijećnika Kurtić Amira izvršeno je pojedinačno izjašnjavanje vijećnika sa rezultatom glasanja: „ZA“ 9 vijećnika i  10 vijećnika „uzdržan“, nakon čega je predsjedavajući konstatovao da prijedlog nije prošao.

 

Općinsko vijeće Tešanj  je jednoglasno donijelo slijedeći

 

ZAKLJUČAK

Prima se na znanje Informacija o radu organa MZ Jelah.

Ad. 8

Općinski načelnik je u svojstvu predlagača ukratko pojasnio prijedlog Zaključka.

 

Bez rasprave Općinsko vijeće Tešanj  je jednoglasno donijelo slijedeći

ZAKLJUČAK

Usvaja se Zaključak za preraspodjelu sredstava za realizaciju kapitalnih projekata u 2010. godini.

 

Nakon toga predsjedavajući Vijeća se svima zahvalio na prisustvovanju današnjoj sjednici i zaključio rad 22. sjednice Općinskog vijeća Tešanj u 17,20 sati.

 

 ZAPISNIČAR:

Zahir Ibrahimkadić

 

PREDSJEDAVAJUĆI VIJEĆA

Vedran Kaser, dipl.ing.inf.teh.