Općinske službe za upravu vrše upravne, stručne i druge poslove u okviru prava i dužnosti Općine u oblastima za koje su obrazovane izuzev poslova koji su ustavom i zakonom stavljeni u nadležnost drugih organa.
Općinski načelnik utvrđuje organizaciju službi za upravu i drugih službi u skladu sa zakonom.
U ostvarivanju poslova uprave i samouprave utvrđenih zakonom, općinske službe za upravu u okviru svoje nadležnosti prate stanje u oblastima za koje su obrazovane, a naročito provođenje utvrđene politike, izvršenju i obezbjeđenju izvršenja zakona, drugih propisa i općih akata, prate stanje i pokreću inicijative za rješavanje pitanja u oblastima za koje su obrazovane, rješavaju u upravnim stvarima, vrše upravni nadzor i druge upravne poslove, pripremaju propise i vrše stručne i druge poslove za Općinsko vijeće i Općinskog načelnika.
ORGANIZACIJA OPĆINSKE UPRAVE
Za vršenje upravnih i stručnih poslova kao i drugih poslova Općine Tešanj osnivaju se službe za upravu kao i stručne, tehničke i druge zajedničke ili samostalne službe i druga tijela, i to:
-
Rukovodstvo za kvalitet
-
Služba za društvene djelatnosti i investicije, koju čine tri odjeljenja:
– Odjeljenje za društvene djelatnosti
– Odjeljenje za investicije
– Odjeljenje za zajedničke poslove
3. Služba za finansije, privredu, komunalne i inspekcijske poslove, koju čine četiri odjeljenja:
– Odjeljenje za finansije
– Odjeljenje za privredu
– Odjeljenje za komunalne poslove
– Odjeljenje za inspekcijske poslove
4. Služba za katastar, urbanizam i imovinsko-pravne poslove, koju čine tri odjeljenja:
– Odjeljenje za geodetske poslove i katastar
– Odjeljenje za imovinsko-pravne poslove
– Odjeljenje za urbanizam i prostorno planiranje
5. Služba civilne zaštite, koju čine tri odjeljenja:
– Odjeljenje za civilnu zaštitu
– Odjeljenje zaštite od požara i vatrogastva – profesionalna vatrogasna jedinica
– Odjeljenje za održavanje
6. Služba za boračko-invalidsku zaštitu i opću upravu, koju čine tri odjeljenja:
– Odjeljenje za boračko-invalidsku zaštitu
– Odjeljenje opće uprave
– Stručni odjel Općine
Rukovodstvo za kvalitet vrši poslove, odnosno Predstavnik rukovodstva za kvalitet (PRK) obavlja sljedeće poslove
-
učestvuje u svim aktivnostima u vezi sistema upravljanja kvalitetom,
-
vrši izradu, vodi projekte i reviziju dokumentacije QMS,
-
provodi interne audite i podnosi izvještaj,
-
provodi korektivne i preventivne mjere,
-
podnosi izvještaj o zadovoljstvo uposlenih i zadovoljstvu korisnika usluga,
-
podnosi godišnji izvještaj o ocjeni sistema kvaliteta.
Služba za društvene djelatnosti i investicije kroz odjeljenja vrše sljedeće poslove:
- Odjeljenje za društvene djelatnosti
-
izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona, drugih propisa i općih akata nadležnih organa i
institucija BiH, Federacije, Kantona i Općine iz oblasti društvenih djelatnosti,
-
koordinira i vrši nadzor nad radom MZ-a i predlaže potrebne mjere Općinskom načelniku,
-
obavlja upravljački nadzor nad zakonitošću rada javnih ustanova kojima je osnivač Općina, te im daje upute za rad,
-
rješava u upravnim stvarima u oblasti društvenih djelatnosti,
-
vrši saradnju sa udruženjima građana i fondacijama,
-
izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona i drugih propisa iz oblasti brige o djeci,
-
provođenje postupka općinskih stipendija,
-
poslove iz oblasti obrazovanja, odgoja, kulture, kulturno-historijski spomenika, fizičke kulture, sporta, zdravstva, i provodi utvrđenu politiku u tim oblastima iz nadležnosti općine,
-
vrši popis i vodi evidenciju o raseljenim licima i izbjeglicama,
-
vodi aktivnosti na izradi projekata za kandidovanje vanjskim izvorima finansiranja
-
uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU
fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
-
vrši i druge poslove iz društvenih djelatnosti.
2. Odjeljenje za investicije
-
priprema programa izrade projektne dokumentacije i izgradnje infrastrukture i drugih objekata,
-
planira i priprema dugoročnu projekciju kapitalnih projekata,
-
realizacija projekata infrastrukture (liste kapitalnih projekata),
-
vrši praćenje realizacije dugoročnih projekata,
-
projekat WATSAN,
-
kandiduje programe ka višim institucijama vlasti i potencijalnim donatorima i kreditorima,
-
uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
-
obrađuje aplikacije koje otvaraju mogućnost korištenja sredstava namijenjenih poboljšanju infrastrukture i ekološke zaštite,
-
vrši koordinaciju sa odabranim nadzornim organom na realizaciji projekata u nadležnosti Općine,
-
kreira i ažurira bazu podataka za potrebe planiranja razvoja pravi izvještaje o realizaciji istih, vrši i druge poslove iz oblasti investiranja.
3. Odjeljenje za zajedničke poslove
-
vrši snabdijevanje sa kancelarijskim, potrošnim i drugim materijalima,
-
vrši fizičko obezbjeđenje objekta,
-
uspostava veza sa spoljnim saradnicima,
-
vrši dostavu pošte,
-
vrši i druge pomoćno-tehničke poslove.
Služba za finansije, privredu, komunalne i inspekcijske poslove kroz odjeljenja vrši sljedeće poslove:
-
Odjeljenje za finansije
-
planira i priprema dugoročnu projekciju budžeta,
-
izrada i izvršavanje budžeta Općine, privremenog finansiranja i rebalansa,
-
finansijsko izvještavanje i vođenje finansijskih evidencija,
-
fakturisanje i praćenje naplate po fakturama i drugim potraživanjima,
-
praćenje ostvarenja i ubiranja javnih prihoda uz predlaganje mjera za poboljšanje i uvećanje,
-
praćenje namjenskog trošenja sredstava budžeta,
-
izrada godišnjeg obračuna/završnog računa,
-
obavlja poslove blagajne, likvidature, obračuna plata i naknada, obračun poreza i doprinosa, vodi knjigovodstvene evidencije prihoda i rashoda budžeta (analitika i sintetika),
-
prati tokove finansijskih sredstava po osnovu evidencije općinske imovine,
-
vodi posebne evidencije o dugovanju i potraživanju,
-
vodi evidenciju o stanju aktivnih sredstava depozitnih računa,
-
organizuje godišnji popis sredstava i usaglašavanje stvarnog stanja sa knjigovodstvenim.
2. Odjeljenje za privredu
-
vođenje upravnih postupaka u oblasti privrede (odobrenja za rad: obrt, trgovina, ugostiteljstvo, prijevoz, proizvodnja, usluge) i vođenje službenih evidencija,
-
vođenje upravnih postupaka u oblasti vodoprivrede,
-
poslovi u oblasti izdavanja radnih knjižica,
-
obavlja upravljački nadzor nad zakonitošću rada javnih preduzeća kojima je osnivač Općina, te im daje upute za rad,
-
unapređenje odnosa između javnog i privatnog sektora (stvaranje povoljnog poslovnog ambijenta),
-
predlaže mjere podsticanja razvoja poduzetništva i podrške privrednim aktivnostima,
-
prezentacija potencijalnim investitorima za podsticaje otvaranja novih radnih mjesta,
-
izrada ekonomskih analiza u oblasti privrede i poslovi statistike,
-
razvoj poljoprivrede i podsticaja u saradnji sa poljoprivrednim proizvođačima,
-
korištenje poljoprivrednih resursa (registar proizvođača, zemljišta, kultura i stočnog fonda),
-
uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
-
razvoj turističkih resursa Općine.
3. Odjeljenje za komunalne poslove
-
rješava o upravnim stvarima u putnoj i komunalnoj oblasti,
-
razrez i ubiranje naknada za korištenje građevinskog zemljišta,
-
priprema programa mjera za poboljšanje kvaliteta komunalnih usluga,
-
zaštita i očuvanje čovjekove okoline (ugroženost i unapređenje zaštite),
-
održavanje putnih i komunalnih objekata i uređaja,
-
uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
-
vrši uređenje i regulisanje putne mreže i saobraćaja na području Općine,
-
obilježavanje ulica, trgova i zgrada.
4. Odjeljenje za inspekcijske poslove
-
vrši inspekcijske preglede iz nadležnosti općinskih inspekcija koje su organizovane u sastavu Odjeljenja,
-
poduzima upravne i druge mjere u obavljanju inspekcijskog nadzora,
-
donosi programe i planove obavljanja inspekcijskog nadzora,
-
vodi evidenciju o obavljanju inspekcijskog nadzora, o inspektorima i službenim iskaznicama,
-
podnosi izvještaj o svom radu rukovodiocu Službe i Općinskom načelniku,
-
vodi Registar prekršajne evidencije,
-
obavlja i druge upravne i stručne poslove odredene federalnim, kantonalnim i općinskim propisima.
Služba za katastar, urbanizam i imovinsko-pravne poslove kroz odjeljenja vrši sljedeće poslove:
-
Odjeljenje za geodetske poslove i katastar
-
održavanje premjera i katastra zemljišta,
-
utvrđivanje i snimanje nastalih promjena na zemljištu i objektima koji su od uticaja na podatke katastra zemljišta,
-
provođenje utvrđenih promjena u bazi podataka katastra zemljišta korištenjem softvera katastar,
-
vrši izdavanje podataka iz katastra zemljišta i katastra komunalnih uređaja,
-
izdaje uvjerenja iz oblasti katastra zemljišta i katastra komunalnih uređaja,
-
izrađuje programe i izvještaje iz oblasti katastra zemljišta i katastra komunalnih uređaja,
-
daje stručno mišljenje iz oblasti katastra zemljišta i katastra kounalnih uređaja u postupcima drugih organa i službi,
-
vrši i druge poslove iz oblasti geodezije,
-
vodi zbirnu tehničku evidenciju nadzemnih i podzemnih komunalnih uređaja,
-
vrši i druge poslove iz oblasti katastra.
2. Odjeljenje za imovinsko-pravne poslove
-
najsloženije upravno rješavanje u oblasti imovinsko pravnih odnosa na nekretninama a naročito u postupcima preuzimanja i dodjele građevinskog zemljišta, postupcima eksproprijacije i uzurpacije državnog zemljišta,
-
provodi sve radnje u upravnom postupku privatizacije, nacionalizacije, denacionalizacije, povrat napuštene imovine,
-
priprema rješenja iz oblasti katastra nekretnina,
-
privremeno korištenje javnih površina,
-
izdaje uvjerenja iz evidencija koje se vode u odjeljenju,
-
izrađuje programe i izvještaje iz imovinsko-pravne oblasti
-
vrši i druge poslove iz oblasti imovinsko pravne problematike.
3. Odjeljenje za urbanizam i prostorno planiranje
-
izrada godišnjih i drugih programa i aktivnosti u oblasti urbanizma prostornog planiranja i građevinarstva,
-
vrši izdavanje urbanističke saglasnosti, odobrenja za građenje i upotrebu objekata koji se grade na teritoriji općine,
-
vrši poslove upravnog rješavanja iz svoje nadležnosti,
-
vrši davanje stručnog mišljenja na planske akte,
-
vrši druge poslove iz oblasti urbanizma,
-
provodi propise iz oblasti prostornog uređenja,
-
prati stanje u oblasti prostornog planiranja te predlaže mjere za uklanjanje uočenih nedostataka,
-
rješava o upravnim stvarima iz svoje nadležnosti, vodi propisane službene evidencije i izdaje uvjerenja o činjenicama na osnovu tih evidencija,
-
vrši druge poslove iz oblasti prostornog planiranja.
Služba civilne zaštite u okviru svog djelokruga vrši sljedeće poslove:
1. Odjeljenje za civilnu zaštitu
-
organizira, priprema i provodi zaštitu i spašavanje na području općine,
-
učestvuje u izradi i predlaže općinskom načelniku procjenu ugroženosti od prirodnih i drugih nesreća za područje općine,
-
priprema program zaštite i spašavanja od prirodnih i drugih nesreća u općini,
-
učestvuje u izradi i predlaže općinskom načelniku plan zaštite i spašavanja od prirodnih i drugih nesreća u općini,
-
organizira, izvodi i prati realizaciju obuke građana na provođenju lične i uzajamne zaštite,
-
organizira i koordinira provođenje mjera zaštite i spašavanja, predlaže program samostalnih vježbi i izrađuje elaborat za izvođenje vježbi civilne zaštite u općini,
-
vrši popunu ljudstvom štabova civilne zaštite, službi zaštite i spašavanja i jedinica civilne zaštite i određuje povjerenike civilne zaštite i osigurava njihovo opremanje materijalno- tehničkim sredstvima, te organizira, izvodi i prati realizaciju njihove obuke,
-
vrši osmatranje, obavještavanje i uzbunjivanje,
-
vodi propisane evidencije,
-
priprema propise u oblasti zaštite i spašavanja u skladu sa zakonom i drugim propisima i općim aktima.
2. Odjeljenje zaštite od požara i vatrogastva – profesionalna vatrogasna jedinica
-
preduzima odgovarajuće mjere i aktivnosti na organizaciji i provođenju zaštite od požara i vatrogastva na području općine,
-
obavlja stručne i druge poslove koji se odnose na organizovanje profesionalne vatrogasna jedince općine,
-
učestvuje u izradi Procjene i Plan zaštite od požara općine i osigurava njegovu realizaciju u saradnji sa službama za upravu Općine,
-
planira i osigurava provođenje obuke i stručno osposobljavanje i usavršavanje pripadnika vatrogasne jedinice iz tačke 2. i drugih lica koja se bave poslovima vatrogastva,
-
pruža stručnu i drugu pomoć dobrovoljnim vatrogasnim društvima,
-
ostvaruje saradnju sa pravnim licima u kojima su osnovane vatrogasne jedinice,
-
ostvaruje saradnju sa profesionalnim vatrogasnim jedinicama susjednih općina u pitanjima od zajedničkog interesa za zaštitu od požara i vatrogastva,
-
vrši i druge poslove iz oblasti zaštite od požara i vatrogastva koji su zakonom, kantonalnim propisom i odlukom Općinskog vijeća i drugim propisima stavljeni u njenu nadležnost.
3. Odjeljenje za održavanje
-
vrši obezbjeđenje organa sa potrošnim i drugim materijalima,
-
održavanje čistoće,
-
vrši i druge pomoćno-tehničke poslove.
Služba za boračko-invalidsku zaštitu i opću upravu kroz odjeljenja vrši slijedeće poslove:
-
Odjeljenje za boračko-invalidsku zaštitu
-
izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona i drugih propisa u oblasti boračko-invalidske zaštite, provodi utvrđenu politiku i prati stanje u toj oblasti,
-
rješava o upravnim stvarima iz svoje nadležnosti, vodi propisane službene evidencije i izdaje uvjerenja o činjenicama na osnovu tih evidencija,
-
stara se o socijalno statusnim pitanjima porodica šehida, palih boraca, ratnih vojnih invalida i demobilisanih boraca i članova njihovih porodica,
-
obavlja finansijsko-materijalne poslove iz oblasti boračke i invalidske zaštite u okviru federalnih, kantonalnih i općinskih propisa,
-
vodi evidenciju i obavlja poslove za zaštitu boraca NOR-a, vojnih invalida i članova njihovih porodica,
-
izrađuje planove i programe rada u oblasti boračko-invalidske zaštite,
-
pruža pravnu i drugu stručnu pomoć članovima porodica šehida, palih boraca i ratnih vojnih invalida,
-
koordinira sa humanitarnim organizacijama čiji se djelokrug veže za službu,
-
rješava pojedinačne zahtjeve socijalnih potreba građana: jednokratne pomoći, stambeno zbrinjavanje, prehrambeni paketi
-
vrši i druge poslove iz oblasti boračko-invalidske zaštite u skladu sa zakonom.
2. Odjeljenje opće uprave
-
izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona, drugih propisa i općih akata u oblasti opće uprave,
-
vodi propisane službene evidencije i izdaje uvjerenja na osnovu tih evidencija,
-
provodi propise iz oblasti kancelarijskog poslovanja,
-
vrši poslove pisarnice i arhive,
-
poslove ovjere potpisa, prepisa i rukopisa,
-
poslove pravne pomoći,
-
radi na primjeni zakona i propisa iz oblasti matičnih evidencija,
-
prati i izvršava zakone i druge propise u matičnoj oblasti, postupa po zahtjevima građana za naknadne upise činjenica iz matičnih knjiga,
-
rješavanje upravnih stvari u prvostepenom postupku iz oblasti građanskih prava,
-
organizira i vodi poslove matičara, vođenje matičnih knjiga, evidencije državljana,
-
organizira i koordinira rad mjesnih ureda, jedinstvene prijemne kancelarije i poslove šalter sale.
3. Stručni Odjel Općine
-
učestvuje u pripremanju i organizovanju sjednica Vijeća i njegovih radnih tijela,
-
učestvuje u pripremanju programa i planova rada Vijeća i njegovih radnih tijela,
-
vrši snimanje sjednica Vijeća, vođenja evidencije i pripreme Službenog glasnika Općine,
-
administriranje i održavanje informacionog sistema Općine,
-
planiranje, realizacija i održavanje baza podataka za općinske organe uprave,
-
poslovi planiranja i izrade aplikacija, informacionih sistema i tehnologija,
-
planiranje i projektovanje informacionih sistema i baza podataka i automatska obrada podataka,
-
projektovanje, izrada, administriranje i održavanje Internet stranice Općine,
-
backup – elektronsko arhiviranje podataka,
-
poslovi informisanja (internog i javnog), odnosi sa javnošću i medijima,
-
medijsko praćenje protokolarnih događaja iz rada Općinskog vijeća i Općinskog načelnika,
-
uređenje publikacija i drugih informativnih sadržaja iz domena rada Općine,
-
prati i primjenjuje propise iz oblasti radnih odnosa,
-
ostvaruje saradnju sa Agencijom za državnu službu, zavodima, fondovima, i drugim organima čija je djelatnost vezana za radne odnose,
-
vrši stručne i administrativne poslove za potrebe prvostepene i drugostepene disciplinske komisije,
-
predlaže program edukacije uposlenih unutar organa uprave, prati realizaciju i izvještava o istom, prati razvoj uposlenih i planira potrebne edukacije,
-
vrši i druge poslove iz nadležnosti Vijeća i Općinskog načelnika.
RUKOVOĐENJE OPĆINSKIM SLUŽBAMA
Općinski načelnik obavlja poslove u skladu sa Ustavom Federacije Bosne i Hercegovine, Ustavom Zeničko-dobojskog kantona, Zakona o organizaciji uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine, Zakona o principima lokalne samouprave u Federaciji BiH, Statutom Općine Tešanj i drugim propisima.
Za rukovođenje općinskim službama Općinski načelnik ovlašćuje pomoćnike Općinskog načelnika.